Bucuresti

13 moduri prin care poti adauga si mai multe fructe si legume dietei tale

13 moduri prin care poti adauga si mai multe fructe si legume dietei tale

Detalii

Web
http://shop.freewaysintl.com/Naturell
Social links
Categorie
Stil de viata
Modificat
acum 5 zile si 10 ore
Vizualizari
70

Voteaza & Distribuie

Descriere

Asa cum stim cu totii, a manca multe fructe si legume reprezinta unul din punctele forte ale unei sanatati optime. Ne ajuta sa ne controlam presiunea arteriala si nivelul de colesterol, mentin flexibilitatea arteriala, protejeaza oasele, sunt bune pentru ochi, creier, sistemul digestiv. Practic, orice particica a corpului nostru nu are decat de beneficiat de pe urma fructelor si a legumelor.

Insa, cum de la teorie la practica este cale lunga si majoritatea dintre noi are probleme la capitolul practica, gasind tot felul de scuze, de la timpul de preparare, neobisnuinta pana la vechile obiceiuri care mor greu, ne-am gandit sa abordam azi tocmai partea care ne da bataile de cap.

  1. Cunoaste-ti nevoile. Pentru dieta clasica de 2000 de calorii pe zi, ultimele ghiduri recomanda minimum 2 cesti de fructe si 2 cesti jumatate de legume.
  2. Stabileste un obiectiv. Daca fructele si legumele reprezinta o parte minora din meniul tau zilnic, incepe prin a manca un fruct si o leguma in plus pe zi. Cand te obisnuiesti cu asta, adauga un alt fruct si o alta leguma si...tine-o tot asa.
  3. Fii inventiv. Adaugand niste morcovi sau dovlecei taiati foarte subtire in sosul de pasta sau in carnea tocata este una dintre modalitatile de a aduce un plus de legume in alimentatie. Iar daca aroma naturala de morcovi, telina, broccoli sau alte legume nu este suficienta, incearca sa le inmoi in hummus sau intr-o alta varietate de fasole, un iaurt condimentat sau chiar un pic de dressing. Sau pune unt de arahide pe o banana sau felii de mere.
  4. Incearca ceva nou. Este usor sa te saturi de mere, banane sau struguri. Incearca si kiwi, mango, ananas proaspat sau alte alegeri exotice ce iti stau la indemana in orice supermarket.
  5. Amesteca. Un smoothie de fructe este o cale absolut delicioasa de a incepe o noua zi sau pentru o gustare. Uite mai jos, o reteta pentru un astfel de smoothie:
    - 3 patrimi de ceasca de iaurt neindulcit
    - o jumatate de ceasca de frcute de padure, capsuni sau afine
    - o jumatate de banana
    - o jumatate de ceasca de suc de ananas
    - optional, 1 lingura de seminte de in macinate, bogate in omega-3.
    Pune toate ingredientele intr-un blender. La final, poti adauga putina scortisoara, vanilie, menta sau alte arome.
  6. Largeste-ti orizonturile culinare. Incearca avocado cu piure de rosii si ceapa, il poti pune chiar si in spanacul fiert sau sub forma de sandwich, intre frunze de spanac, rosii si o felie de branza.
  7. Incepe corect. Renunta la gogoasa ta matinala pentru o omleta cu ceapa, ardei si ciuperci. Pune deasupra niste salsa si ai micul-dejun perfect. Sau, daca preferi, adauga la cerealele tale o mana de capsuni, afine sau fructe uscate.
  8. Bea-le. Un pahar mare de suc de legume cu continut scazut de sodiu baut in loc de sucul tau obisnuit iti ofera cantitatea completa de legume si te salveaza de cel putin 10 lingurite de zahar.
  9. Acorda-le tratamentul termic. Niste legume trase putin in tigaie nu iti cer un efort prea mare, dar contributia lor la noi arome si gusturi este foarte mare. Taie niste ceapa, morcovi, dovlecei, sparanghel, napi sau orice alte legume ai la indemana, acopera-le cu ulei de masline, pune putin otet balsamic si frige-le la 350 de grade. Gratarul este un alt mod de a scoate ce e mai bun din gustul de legume. Foloseste legume prajite sau la gratar drept garnitura, pune-le intr-un sandwich sau adauga-le in salate.
  10. Lasa pe altcineva sa faca treaba...mudara. Daca taierea, curatarea sau tocatul nu este punctul tau forte, ai in magazine o gama mai mult decat variata de legume si fructe numai gata de a le consuma in salate sau orice alta reteta.
  11. Imbunatateste...natura. Nu ezita sa amesteci legumele cu mirodeniile, cu nuci taiate, otet balsamic, ulei de masline, de nuc sau susan. Gasesti din plin amestecuri de mirodenii facute special pentru legume. Chiar si o urma fina de parmezan ras poate transforma o portie de fasole verde intr-un adevarat festin.
Modificarea comportamentului necesita timp si efort. Efectuarea a cativa pasi mici astazi va face o diferenta uriasa in sanatatea ta maine. Pe noi ne gasesti mereu, ori de cate ori ai nevoie de solutii si suport. Pe data viitoare!


Cu drag,
Echipa Clinica Naturell

Adresa: Timisoara, Calea Bogdanestilor, nr. 22
Telefon: 0723512025, 0722214421, 0785288112
http://www.naturell.ro