Bucuresti

2.000 de bucureșteni au participat la “Mall Cultural“, proiectul-pilot dedicat reinventării marilor centre comerciale ca spații culturale alternative

Detalii

Categorie
Stiri Cultura
Modificat
acum 3 saptamani si 4 zile
Vizualizari
146

Voteaza & Distribuie

Descriere

2.000 de bucureșteni au participat la “Mall Cultural“, proiectul-pilot dedicat reinventării marilor centre comerciale ca spații culturale alternative

Aproximativ 2.000 de bucureșteni au luat parte la “Mall Cultural“, un proiect-pilot dedicat reinventării marilor spații comerciale în context cultural, inițiat de Asociația pentru Cultură și Tango și finanțat de ARCUB în cadrul programului „București Oraș participativ”. Proiectul s-a derulat în perioada 4 septembrie – 12 noiembrie 2017, în București Mall, AFI Cotroceni, Mega Mall și Iris Shopping Center Titan, și a susținut arta ca mijloc de activare urbană, prin oferirea unor spații culturale comunitare pentru zonele urbane deficitare în propuneri de spectacol artistic.
Prin transformarea celor 4 mall-uri bucureștene incluse în program în spații culturale alternative vii, care au facilitat comunicarea creativă și consumul cultural activ,Mall Culturalapropus o serie de acțiuni inspirate de cel mai iubit stil de tango, tango-ul argentinian: flash-mob-uri în ritm de tango, cursuri gratuite de dans, concerte, spectacolul „Luna Tango Concert” cu pianistul argentinian Mariano Castro și Cvartetul Passione (adaptat pentru spațiul unui mall), o expoziție itinerantă a istoriei tango-ului argentinian, sesiuni informative şi alte evenimente. Spectatorii au avut șansa de a dansa împreună cu profesioniști ai tango-ului, au asistat la demonstrații de măiestrie și au putut discuta liber cu membrii echipei organizatoare. Bucureștenii interesați au urmat un curs gratuit de inițiere în tango-ul argentinian, disponibil în toate cele 4 centre comerciale incluse în program. De asemenea, Ambasada Argentinei s-a alăturat proiectului cu un stand propriu și o bogată ofertă de carte hispanică.
Organizatorii estimează un număr de aproximativ 2.000 de persoane care au beneficiat de această inițiativă: vizitatori ai mall-urilor care au admirat expoziția, participanți la cursurile de tango, participanți la spectacole, flash-mob-uri și concerte, reprezentanți ai mall-urilor, ai comunității de tango din București, ai mass-media, artiști muzicieni si dansatori.
<Mall cultural>este un proiect-pilot de intervenție culturală și pledează pentru deschiderea la inovație și formule noi de spectacol, pentru consolidarea spiritului urban, pentru empatie creativă între membrii publicului din mall-uri și artiști. Oferă coeziune comunitară în special în zonele urbane unde nu prea există ofertă de spectacol artistic. Principalul nostru obiectiv, facilitarea accesului divers si echilibrat al tuturor la cultura urbană, prin redescoperirea valorilor culturale de către publicul marilor centre comerciale, a fost îndeplinit. Apetența publicului spectactor din cele 4 mall-uri bucureștene a demonstrat că integrarea culturală a mall-urilor în spațiul orașului este nu numai posibilă, ci și necesară. După această etapă-pilot, ne dorim să extindem proiectul în cât mai multe mall-uri, din Capitală și din provincie.<Mall cultural> s-a impus ca un model de bună practică, care cu siguranță va fi preluat și în alte orașe din România, de către diferite școli/asociații de tango care ne-au contactat. Ca un prim proiect de o asemenea amploare realizat de către Asociația pentru Cultură și Tango în spații neconvenționale, a fost un real succes”,declară Anca Ionescu (foto), președinte al Asociației pentru Cultură și Tango, inițiatoarea proiectului.
Proiectul a generat și un material extins și documentat despre metode și tehnici de “Integrare culturală a mall-urilor în orașe”, care va fi pus la dispoziția unui număr de aproximativ 120 de mall-uri din toată țara.
Studiile recente arată că mall-urile sunt în prezent spații favorite de socializarepentru români de toate vârstele și categoriile sociale, atât in mediul urban rezidențial, cât și în orașele medii.Românii din mediul urban simt nevoia unei oferte culturale de calitate în zona spațiilor comerciale de tip mall din marile orașe.
Organizatori: Asociația pentru Cultură și Tango cu sprijinul Centrului Cultural al Municipiului București ARCUB.
Parteneri principali: AFI Cotroceni, Mega Mall, Iris Shopping Center, Ambasada Argentinei
Parteneri: Ambasada Argentinei, Asociația Elite Art Club Unesco, Julietta Tango Fashion, Asociația de Psihanaliză a Legăturilor de Grup și Familie care a facilitat comunicarea între participanți în cadrul cursurilor și serilor de tango.
Partener media: Radio România Cultural.
Mai multe detalii despre eveniment pot fi accesate lawww.tangoact.roși pe pagina de Facebook Mall Cultural.