Bucuresti

6 sfaturi și recomandări ca să te hidratezi corect

6 sfaturi și recomandări ca să te hidratezi corect

Detalii

Categorie
Stil de viata
Modificat
acum 3 saptamani si 2 zile
Vizualizari
126

Voteaza & Distribuie

Prezentare

Fără apă nu putem trăi! Auzi acest lucru des, și, este cât se poate de adevărat. Apa este un element vital pentru organism, iar consumul său regulat îți satisface nevoia de hidratare și nu numai. În plus, apa reprezintă motorul care face ca sângele să transporte substanțele nutritive către toate organele corpului, inclusiv către creier, pentru o funcționare optimă. În lipsa unei hidratări suficiente, pot apărea numeroase complicații la nivelul întregului organism, pentru că toate organele au nevoie de apă.

Află cum poți să te hidratezi corect, pe parcursul unei zile, și să bei minimum 2 litri de lichide, din sfaturile și recomandările de mai jos!

Bea apă când te trezești


Unul dintre cele mai importante sfaturi de care poți să ții cont dimineața? Bea un pahar cu apă, imediat ce te-ai trezit, înainte de cafea sau de micul dejun. Apa pe stomacul gol stimulează funcționarea intestinelor și previne constipația. În timpul somnului, corpul filtrează toxinele din timpul zilei, care însă nu pot fi evacuate dacă nu e suficient lichid în tractul digestiv. Dacă bei apă dimineață, rinichii vor elimina ușor toate toxinele care încarcă organismul.

Hidratează-te înainte de fiecare masă


La fel de importantă este și hidratarea, înainte de fiecare masă. Bea un pahar cu apă, cu 20-30 de minute înainte de masă. Acest lucru te va ajuta să nu mănânci mai mult decât este nevoie. Apa păcălește senzația de foame, motiv pentru care joacă un rol esențial în orice dietă de slăbit. Vrei să ai apă tot timpul la îndemână? Kafune îți livrează apă la baxuri, acasă, astfel încât să nu rămâi niciodată în pană.

Bea apă, treptat, pe parcursul zilei

Cantitatea minimă de 2 litri de apă trebuie să ajungă în organism, treptat, pe parcursul unei zile. Nu este recomandat să bei un litru de îndată ce te-ai trezit și restul, înainte să adormi. Apa se bea cu înghițituri mici, pentru a fi reținută corespunzător în corp, aceasta fiind rețeta ideală pentru o hidratare optimă.

Ia o înghițitură de apă de fiecare dată când ți-e sete

O altă recomandare de care să ții cont include consumul unei înghițituri de apă de fiecare dată când ți-e sete. Nu aștepta, fiindcă senzația poate să dispară pe moment dar, apare, acut, ceva mai târziu. Astfel, absența apei din organism poate produce efecte negative și poate influența funcționarea organelor.

Nu bea apă în exces!


Dacă lipsa apei aduce consecințe negative asupra organismului, la fel se întâmplă și în cazul hidratării în exces. Consumul lichidului vital trebuie să aibă o proporție constantă. Atunci când bei prea multă apă, excesul ajunge în celule și cauzează umflarea țesuturilor, dereglarea digestiei și suprasolicitarea rinichilor. Un simptom comun al intoxicației cu apă este senzația constantă de greață, care duce, în final, la vărsături. Motivul este simplu: stomacul nu poate reține volumul prea mare de lichid. Senzația de greață, în cazul intoxicației cu apă, este însoțită și de dureri de cap, oboseală, confuzie sau crampe musculare.

Evită deshidratarea, când faci sport

De cele mai multe ori, persoanele aflate în pericol de deshidratare sunt sportivii. Aceștia se pot confrunta cu probleme digestive, creștere a frecvenței cardiace sau chiar pierderea lucidității. De aceea, dacă ești sportiv, bea apă atât în timpul, cât și înainte și după antrenamente. Înainte de o sesiune de alergare, apa îți pregătește corpul pentru efort și asigură un nivel optim de hidratare. Pe parcursul alergării, se ia câteva înghițituri de apă la fiecare 15 minute, ca să-ți alimentezi corpul cu energie. După antrenament, rezervele trebuie refăcute.

Consumul regulat de apă aduce beneficii incomensurabile asupra sănătății organismului. De aceea, încearcă să combați riscul de deshidratare, mult mai crescut, mai ales, în sezonul cald. Semnele care îți semnalează deshidratarea sunt: setea constantă, durerile de cap, senzația de iritabilitate, oboseala și pielea uscată. Evită apariția acestor semne și hidratează-te corespunzător, indiferent de anotimp!

Sursa foto: pexels.com/photo/woman-drinking-water-1458671/