Bucuresti

6300 de oameni au transformat poezia in moneda de schimb pentru o zi

Detalii

Categorie
Stiri Cultura
Modificat
acum 3 ani si 2 luni
Vizualizari
265

Voteaza & Distribuie

Descriere

6300 de oameni au transformat poezia in moneda de schimb pentru o zi

Peste 6.300 de persoane au compus, vinerea trecută, pe 25 octombrie, poezii sau doar câteva versuri și rime, fără să fie artiști, poeți, muzicieni sau textieri. Versurile, scrise cu creionul pe șervețele, au fost folosite ulterior ca monedă de schimb în cafenele Julius Meinl din 31 de orașe din România, unde, timp de 24 de ore, costul unei cafele nu s-a mai exprimat în lei, ci în… versuri.

Initiațiva a făcut parte din campania Julius Meinl „Poezia poate face lumea mai bună”, prin care brandul urmărește readucerea poeziei în vizorul publicului larg.

Ca urmare a activării, pe parcursul zilei de 25 octombrie, în peste 80 de cafenele din 31 de orașe din întreaga țară, 6.300 de cafele au fost achitate nu cu bani, ci cu versuri!

6.300 de oameni s-au transformat pentru o zi în ambasadori ai poeziei, într-un gest clar că aceasta are putere și potențial de atracție pentru publicul larg. Nu ne rămâne altceva de făcut decât să repetăm isprava, de data asta la scară mult mai mare”, spune Radu Pilat, Community Marketing Expert Heist Industries, agenția care se ocupă de campanie.

În București, versurile au funcționat pe post de monedă în 12 locații Julius Meinl, respectiv: Goccia, La Belle Vie, Tress Cafe, Legere Café, Blues Café, Ludic, Green Hours Jazz Café, Energiea, Filos Pub, Les Bourgeois, Bistro Zattara și La Belle Vie Café Boutique.
La fel s-a întâmplat și în cafenele din alte 30 de orașe din țară: Arad, Bistrița, Botoșani, Buzău, Cluj Napoca, Constanța, Craiova, Cristuru Secuiesc, Dej, Deva, Galați, Gherla, Odorheiu Secuiesc, Petroșani, Pitești, Ploiești, Rădăuți, Râmnicu Vâlcea, Roman, Sâncrăieni, Selimbar, Sf. Gheorghe, Sibiu, Sighișoara, Slatina, Suceava, Târgoviște, Târgu Mureș, Târnăveni și Timișoara.
Julius Meinl, brandul care inspiră poeții încă de la 1862 („Inspiring poets since 1862”), provoacă la redescoperirea și recunoașterea poeziei din viața secolului în care trăim.

În urmă cu mai mult de o lună, într-una dintre cele mai ploioase zile din această toamnă, Julius Meinl a oferit bucureștenilor o dimineață neașteptat de frumoasă: o parte din trenurile de metrou au circulat timp de două zile tapetate cu post-it-uri cu versuri. Ulterior, Julius Meinl a revenit cu un nou proiect, construind pe aceeași idee și lansând singura zi din an în care versurile s-au transformat în monedă de schimb!

Julius Meinl, ambasador al culturii cafenelelor vieneze - unde, de-a lungul secolelor, artiștii s-au întâlnitsă își împărtășească unii altora gândurile, ideile și dorințele, sau pur și simplu să citească sau să își compună capodoperele – și-a făcut o misiune din a spune oamenilor că poezia poate transforma societatea în care trăim într-o lume mai bună și mai frumoasă.
Câteva argumente puteți găsi și în filmul prin care Julius Meinl încearcă să afle dacă poezia poate să schimbe lumea.