Bucuresti

Alimentatia sanatoasa, cel mai bun medicament impotriva cancerului

Alimentatia sanatoasa, cel mai bun medicament impotriva cancerului

Detalii

Categorie
Stil de viata
Modificat
acum 3 ani si 6 luni
Vizualizari
582

Voteaza & Distribuie

Descriere

Intrebari si raspunsuri pretioase oferite de prof. dr. Knasm, unul dintre marii cancerologi germani, prezent la lucrarile conferintei de la Viena, despre cancer si alimentatia impotriva cancerului.

- Cum actioneaza hormonii vegetali?


- Reduc efectul estrogenilor proprii organismului. Ei impiedica celulele din tesuturile hormonodependente (de exemplu, din sani sau prostata) sa se transforme in celule canceroase.

- Unele soiuri de cereale au un efect mai deosebit?


- Produsele integrale, da (in nici un caz faina alba!). O mare parte a substantelor active se afla in invelisul exterior al boabelor si acestea stopeaza cancerul de colon.

- Dar mirodeniile? Care e contributia lor la prevenirea cancerului?


- In aceasta privinta s-au efectuat studii foarte interesante. Mirodeniile ajuta de fapt la “repararea” defectelor ereditare. Printre cele mai renumite este scortisoara, un deliciu-medicament!

- Exista si substante care provoaca “moartea” celulelor canceroase?


- Resveratrolul din struguri
si din vinul rosu poate declansa apoptoza celulei canceroase. In laborator s-a descoperit ca acelasi efect il are si varza de Bruxelles, broccoli. 
Deci, un pahar cu vin rosu pe zi ne apara de cancer, cu conditia sa avem grija si de felul alimentelor alese peste zi.

- Dar ce rol are radacina de tataneasa in meniul anticancer?


- Radacina de tataneasa
se compune in proportie de 30% din inulina, o fibra care fixeaza substantele cancerigene si le “impinge” spre canale, reducand astfel riscul imbolnavirii de cancer la colon. Conform unor studii canadiene, cresterea consumului zilnic de fibre cu 13 g ar fi suficienta pentru a reduce la jumatate riscul cancerului de colon. Eficiente sunt, de asemenea, cerealele si morcovii.

- Ce stim despre iaurt?


- Un alt medicament “gustos” impotriva cancerului este iaurtul. Bacilii lactici din alimentele fermentate: varza acra si iaurtul pot fixa si ei substantele toxice din intestin, care sunt astfel eliminate. Aceste sunt cunoscute ca si alimente medicament!

- Ce parere aveti despre tabletele cu fibre din farmacii?


- Nici una. Alimentele bogate in fibre contin si fenoli, care protejeaza membrana celulei. Acestia se gasesc mai ales in cerealele integrale si in tarate. Fibrelor tratate chimic le lipseste aceasta componenta, de aceea efectul lor este nul.

- Cum s-a descoperit, de fapt, ca alimentatia influenteaza aparitia cancerului?


- Prin studiile efectuate pe emigranti. In tara lor, barbatii japonezi sufera foarte rar de cancer la prostata, iar femeile japoneze nu prea fac cancer la san. La inceput, oamenii de stiinta au crezut ca acest fapt ar avea legatura cu genele. Dar studiind emigrantii japonezi din SUA, ei au constatat ca numarul celor bolnavi de cancer la prostata (este vorba de cea de-a doua generatie) este egal cu numarul americanilor bolnavi. Japonezii eliminasera din alimentatia lor pestele crud, branza de soia si orezul, inlocuindu-le cu carne de vita si cartofi prajiti. Studiile arata ca numarul vegetarienilor cu cancer digestiv este cu 50% mai scazut decat cel al consumatorilor de carne.

- Sa devenim, oare, vegetarieni?


- Din cercetari nu rezulta ca boala ar fi produsa de carnea in sine. Valabil este urmatorul principiu: carnea de porc este nociva daca o consumam grasa si in cantitate mare. Supragreutatea sporeste si ea riscul imbolnavirii. Recomandarea din clipa de fata este: cu cat mai putina carne, cu-atat mai bine. Maximum 80 gr pe zi.

- Ar trebui sa fim mai atenti si la tigaie?


- Prajitul la peste 180 grade este tabu, pentru ca in suprafata maronie a carnii se formeaza substante cancerigene: carburile policiclice. In experimentele facute pe animale s-a observat ca aceste substante produc cancerul hepatic si cancerul glandelor intestinale si mamare.

- Dar ele pot fi anihilate prin consumul de mirodenii?


- Da. Condimentand cele 80 g de carne cu rozmarin, cimbru, salvie sau usturoi. Marinatele preparate cu ulei de masline, otet de mere, zeama de lamaie, usturoi, mustar, sare si zahar brun pot impiedica in proportie de 90% formarea combinatiilor nocive. Recomandarea mea: o felie subtire de gratar + cereale sau orez natural + legume verzi. Acestea contin clorofila o substanta anticancerigena. Un studiu efectuat recent in China arata ca un consum regulat de varza (de crucifere, in general), reduce riscul cancerului pulmonar cu 38%.

- Putem sa fumam, daca mancam varza?


- Un pachet de tigari pe zi inseamna un risc mult mai mare. Doar nefumand putem profita de efectul anticancerigen al acestor legume.

- Exista o planta anume pe care o preferati?


- Eu recomand cu caldura ceaiul verde (mult ceai verde), care ne protejeaza de cancer pe mai multe planuri.
 Cercetatorii americani au descoperit faptul ca o substanta componenta a ceaiului verde poate “nimici” tumorile, privandu-le de hrana. Ea inhiba dezvoltarea de noi vase sanguine. Nemaifiind alimentata cu sange, tumora moare. Dar rezultatele acestor studii indeamna la continuarea cercetarilor. De la experientele in eprubeta sau pe animale pana la studiile efectuate pe oameni e cale lunga.

- Care este urmatorul dvs. obiectiv?


- Rezultatele cercetarilor noastre trebuie sa-si gaseasca drumul spre farfuriile voastre!


CONCLUZIILE GENERALE…


Inapoi la natura!


Fiecare om se poate apara si singur de cancer, dar trebuie sa o faca imediat. Iata ce recomanda specialistii:
  • Alcool cu masura:
- barbatii: maximum 2 pahare/zi;
- femeile: maximum 1 pahar/zi. Ideal: vinul rosu care contine resveratrol.
  • Carne putina: nu mai mult de 80 g/zi. Mai multa carne de pui (nu din crescatorii!) sau peste, decat carne de miel sau de vita. Carnea nu trebuie prajita prea tare si se consuma bucatile mai slabe. Ideal: somonul, care contine acizi grasi Omega 3 si vitamina D.
  • Fara grasimi animale: inlocuiti-le cu grasimi vegetale, mai ales cu ulei de masline. El contine acizi grasi nesaturati si vitamina E, care ne protejeaza de cancer.
  • Sare, cu economie: maximum 6 g/zi. Inlocuiti-o cu mirodenii si verdeturi, bogate in substante anticancerigene.
 Multe cereale si leguminoase: expertii recomanda 600-800 g/zi, impartite in 7 sau mai multe portii. Optati pentru produsele integrale.
  • Multe legume si fructe: zilnic, intre 400-800 g, impartite in 5-10 portii. Substante bioactive se gasesc mai ales in crucifere (varza, conopida, broccoli, gulie etc.) si in usturoi. Citricele contin vitamina C, la fel si merele (soiurile vechi), afinele, socul, caisele, morcovii.
  • Ceaiul verde: bautura ideala.
  • Zahar, aproape deloc: pentru ca ingrasa, iar supragreutatea sporeste riscul imbolnavirii de cancer. Inlocuiti-l cu miere!
Sursa articol: material primit prin posta electronica.

Este important acest aspect al vietii noastre, cum si cu ce ne hranim sa fie medicamentul nostru. Practic, viitorul medicinei consta tocmai in modul in care ne alimentam!
Va doresc cunoastere in domeniu si bune alegeri in farfuriile voastre…intru sanatate si viata armonioasa!
Sursa articol: lavi-enrose.com

Dr. Lavinia Ceuță - Nutriționist
Centrul Medical Brol - Timișoara
0749 - 194 944
lavi.ceuta@gmail.com
lavi-enrose.com