Bucuresti

Antreprenorul trebuie să înțeleagă că lumea iubește campionii, nu antreprenorii

Detalii

Categorie
Stiri economie
Modificat
acum 1 an si 2 luni
Vizualizari
228

Voteaza & Distribuie

Descriere

Antreprenorul trebuie să înțeleagă că lumea iubește campionii, nu antreprenorii

Care sunt principalele dificultăți pe care le întâlnesc IMM-urile în procesul de dezvoltare? Ce beneficii au în comparație cu concurența și cum le pot exploata? Cum trecem de la business challenge la fast growing în cadrul companiilor antreprenoriale și cum echilibrăm creșterea rapidă cu sustenabilitatea? Sunt câteva dintre întrebările la care am găsit răspuns în cadrul evenimentului BUSINESS CHALLENGE, care a avut loc la Hotel Radisson Blu.

În prima sesiune de discuții, speakerii invitați au fost: CLAUDIU VRÎNCEANU, Secretar de Stat, Ministerul Economiei, Comerțului și Relației cu Mediul de Afaceri, MIRELA IOVU, Vicepreședinte, CEC Bank, CRISTIAN PÂRVAN, Secretar General, Asociația Oamenilor de Afaceri din România și ALEXANDRU COVRIG, CEO, TerraBisco.

CLAUDIU VRÎNCEANU, Secretar de Stat, Ministerul Economiei, Comerțului și Relației cu Mediul de Afaceri, a vorbit despre metodele prin care companiile cu potențial de creștere din România pot fi ajutate.

Discutăm despre competitivitate și există o strategie economică proaspătă România competitivă, care propune 90 de măsuri și analizează 17 domenii cheie pentru economia noastră. România Competitivă este o linie roșie a guvernării și o moștenire pentru viitor, o strategie. Încercăm să lăsăm ceva în urmă fără să ne mai concentrăm pe ”quick things”. România Competitivă are și un buget în spate și urmărește creșterea productivității. Foarte multe dintre măsurile sale se adresează susținerii IMM-urilor”, a declarat CLAUDIU VRÎNCEANU.

Sigur că trebuie să susținem start-up-urile, dar statisticile arată că 17% dintre IMM-uri cresc și că au potențial de creștere. Trebuie să vedem cum putem susține acești potențiali campioni”, a mai punctat CLAUDIU VRÎNCEANU.

CRISTIAN PÂRVAN, Secretar General, Asociația Oamenilor de Afaceri din România (AOAR), și-a început prezentare citând un studiu realizat de Ninma Sanandaji, Președinte European Centre for entrepreunership și Per Stromback editor Netopia.eu.
Printre concluziile studiului se numără:

  • UE rămâne una dintre zonele cele mai competitive la nivel mondial.
  • Creşterea economică a zonei UE este la cel mai redus nivel în ultimele 21 luni.
  • Creşterea economică a zonei UE este inferioară timp de mai mulţi ani creşterii economice globale.
  • La începutul anilor 2000 UE realiza 30% din producţia mondială; în 2015, realiza mai puţin de 25%.
  • UE necesită reforme rapide pentru pentrua asigura o creştere economică în perioada următoare.
  • În 2005 în Forbes 500 erau 34% companii din UE, în 2015 ( 10 ani!), acestea reprezintă doar 28%.

Cerem o șansă pentru IMM urile inovative, atractive chiar pentru achiziţii internaţionale ( IT) și o plafonare, cu risc de închidere pentru companii cu activitate strict locală/regională. Cele mai efectate sectoare sunt: comerţ, construcţii, producţie de tehnicitate redusă. Este necesară integrarea în lanţuri de producţie cu alte companii din UE şi creşterea gradului de integrare locală a unor produse”, a concluzionat CRISTIAN PÂRVAN.

MIRELA IOVU, Vicepreședinte, CEC Bank, a vorbit despre concentrarea băncii pe sprijinirea IMM-urilor.
75 % dintre clienţii persoane juridice ai CEC BANK sunt IMM –uri. Soldului creditelor persoane juridice , inclusiv IMM-uri, a crescut pe parcursul anului 2015 faţă de 2014 , cu 20%. Soldul creditelor acordate beneficiarilor de proiecte din Fonduri Europene este de 6.096 mil lei, iar valoarea granturilor încasate urmare acestor finanţări a fost de 11.264 mil lei”, a explicat MIRELA IOVU.

ALEXANDRU COVRIG, CEO, TerraBisco, și-a intitulat intervenția “Identitate IMM în mediu competitiv”. El a pus accentul pe autenticitate.
Lumea actuală este “flamandă” după trasparență, după real, după poveşti personale. Social Media îi ajută pe consumatori să îşi exprime sinele autentic. Acest fenomen îi face să îşi dorească să primească acelaşi tip de răspuns. Inclusiv de la firme şi branduri. Pentru o firma mică, aceasta este o oportunitate”, a punctat ALEXANDRU COVRIG.

Invitații celei de-a doua sesiuni au fost: CRISTIAN CONSTANTINESCU, Founder, Noriel & Founding Partner, Go4Ventures, ALEXANDRU COVRIG, CEO, TerraBisco, SEBASTIAN ANGHEL, Director Vânzări, Multi Data Soft, MIHAI ROTARU, CEO, Clever Taxi, ADRIAN ANTOHI, General Manager, Depanero, CIPRIAN STANCU, Founder, Republica Bio și DEMIS GHINDEANU, Co-Founder, Pony Car Sharing.

CRISTIAN CONSTANTINESCU, Founder, Noriel & Founding Partner, Go4Ventures, a vorbit despre antreprenoriatul în România.
Susţine astăzi România dezvoltarea start-upurilor? Răspuns: NU, eu nu am văzut absolut nici un program de susţinere a start-upurilor cu real impact. Soluţie: legislaţie fiscală care să favorizeze investițiile în start-upuri”, a declarat CRISTIAN CONSTANTINESCU.

El a dat exemplul unor inițiative din afara țării cu impact real: SEIS în UK, oferind facilităţi fiscale investitorilor în companii start-up early stage (angel investor, venture capital), 50% din investiţie poate fi redusă din impozitul pe venit-> target angel investors. EIS în UK facilităţi fiscal pentru fonduri de investiţii venture capital. Facilităţi fiscale privind taxele plătite de angajatori pentru primii angajaţi într-o companie nou creată.
SEBASTIAN ANGHEL, Director Vânzări, Multi Data Soft, a vorbit despre Digital Transformation și IMM-urile de la transformare la șansă.
Dacă ne dorim o creştere sustenabilă este nevoie şi de standardizarea proceselor de afaceri, administrarea lanţului de distribuţie, sisteme IT moderne, informaţii în timp real, decizii rapide, o administrare foarte bună a resurselor și colaborare în cadrul echipei”, a declarat SEBASTIAN ANGHEL.

MIHAI ROTARU, CEO, Clever Taxi, a făcut o introducere a companiei punctând principalele realizări ale acesteia.
CleverTaxi este cea mai mare aplicație de taxi din România, cu o echipă de 25 de persoane și 600.000 de utilizatori în 20 de orașe. A fost prima aplicație de taxi din România. Credem că am schimbat misiunea într-o companie în căutare de scop. Cea mai mare provocare pe care poți să o ai este să te trezești cu o competiție nouă, nu cu una pe care o cunoșteai. Asta ne-a făcut să ne schimbăm planurile șo să ne concentrăm pe cel mai bun serviciu”, a declarat MIHAI ROTARU.

ADRIAN ANTOHI, General Manager, Depanero, a vorbit de asemenea despre povestea de success a companiei sale. În 5 ani Depanero a ajuns cel mai mare service electro-IT din România.
În 2011, compania avea 62.000 de clienți iar estimarea pentru acest an este de 600.000 de clienți. Veniturile au fost în primul an de 1,2 milioane de euro, iar pentru acest an estimăm 8,1 milioane de euro. Am început cu 30 de angajați, iar în prezent avem 300. Compania a avut o dezvoltare organică, sustenabilă”, a explicat ADRIAN ANTOHI.

CIPRIAN STANCU, Founder, Republica Bio șiDEMIS GHINDEANU, Co-Founder, Pony Car Sharing, a vorbit despre alegerea de a fi antreprenor.
Corporația înseamnă răspunsuri, antreprenoriatul înseamnă întrebări. Când ești angajat într-o corporație trebuie să răspunzi. Când ești antreprenor trebuie să-ți pui întrebări bune pentru a avea răspunsuri corecte. Este foarte important să-ți pui întrebările potrivite. Antreprenorul trebuie să înțeleagă că lumea iubește campionii, nu antreprenorii. Nimeni nu este interesat de looseri. Dacă reușești și te promovezi bine oamenii vor fi interesați de tine”, este de părere CIPRIAN STANCU.

DEMIS GHINDEANU, Co-Founder, Pony Car Sharing, a vorbit despre provocările businessului său.
”Am avut ideea de a face car sharing. Ne-am gândit ce ne trebuie și cum să facem să comunice aplicația cu mașina. Ne-am apucat de programare inhouse. Am făcut un test pe Facebook despre cum privesc oamenii ideea de car sharing. Într-o lună de zile am strâns primii 300 de early-adopters. Baza de utilizatori a crescut constant și a depășit pragul de 1000 pe lună”, a explicat DEMIS GHINDEANU.

Un eveniment BusinessMark.
Partenerii evenimentului au fostCEC Bank,Multi Data Soft,Leumi Bank,Biroul de traducere Champollion.
Evenimentul a avut drept parteneri media: Jurnalul de afaceri, Promoafaceri, Economic ZOOM, Business editors, Global Manager, Business Woman, StartUps, Business24, Ziare.com, Calendar evenimente, Legal Marketing, Avocatura.com, Transilvania Business, Finzoom.ro, Debizz, Administratie.ro, Roportal.ro, MLM News, Revista Valoarea, Bucuresteni.ro, Manager Express, Economia Online, Think Business, Chalbert, Antreprenor in Romania, Plan de afacere.ro, Rabbit MediașiVox Capital.