Bucuresti

Care sunt coordonatele pentru succesul unei o campanie de comunicare online?


Care sunt coordonatele pentru succesul unei o campanie de comunicare online?

Detalii

Categorie
Stiri editorial
Modificat
acum 2 luni si 4 zile
Apartine de
Agentia Fortin
Vizualizari
95

Voteaza & Distribuie

Descriere

Mediul online reprezintă la momentul actual oportunitatea unică de a dobândi accesul la mai multe canale de marketing diferite.
Campaniile de comunicare şi marketing online de succes cuprind mesaje clare prin servicii copywriting şi abordează o strategie integrată de utilizare a tuturor canalelor pe care Internetul le oferă.

O temă concisă şi un mesaj consistent

Comunicarea online operează după coordonate diferite de mediul offline precum conţinutul unei reclame televizate diferă de cel al unui afişaj publicitar.

O campanie standard de comunicare şi marketing online se desfăşoară pe canale diferite. Acestea pot fi website-ul propriu zis, texte SEO, blogging, platforme Social Media şi e-mail marketing.

Consistenţa campaniei se referă la mesajul transmis prin intermediul textelor concepute şi aduse în atenţia publicului prin publicarea pe toate canalele disponibile. Fiecare text trebuie adaptat în conformitate cu profilul fiecărei platfome online, fără a modifica drastic mesajul. În lipsa unei strategii bine puse la punct, mesajele vor fi diferite de la un canal la altul şi vor dilua tema campaniei.

Iată câteva reguli de respectat în conceperea unei strategii de comunicare social media:
  • Cunoaşterea audienţei şi identificarea segmentului de public. Alcătuirea textelor nisate pentru a acoperi segmentul de public care caută ceea ce oferi;
  • Crearea strategiei de conţinut de marketing: conţinut consecvent postat pe canalele unde audienţa este prezentă.

Ce aport au writerii creativi?


La un anumit nivel, oamenii de text cu care lucrezi sunt oamenii de vânzări. Rolul acestora este de a convinge cititorul să facă afaceri cu tine, indiferent că e vorba de produse, servicii sau credibilitatea unei figuri publice. Folosirea cuvintelor potrivite la momentul potrivit garantează creşterea vânzărilor, însă copywriter-ul şi content writer-ul stabilesc mai degrabă un raport instant între clienţi şi brand, axat pe calitatea seriviciilor şi produselor.

  • Copywriting – Este un termen folosit în publicitate pentru definirea textelor orientate spre a convinge cititorul, încurajându-l să acţioneze. Calitatea textelor trebuie să fie definită de creativitate şi autenticitate şi să ia forma unei prezentări a avantajelor şi beneficiilor oferite clienţilor;
  • Content writing – în timp ce textele de copywriting conţin mesaje subtile de vânzare, textele de conţinut sunt au un caracter informativ, general şi descriptiv. Fie că determină sau nu solicitarea un produs o achiziţia unor servicii promovate, textul publicat trebuie să fie util şi relevant pentru publicul ţintă. Textele de conţinut sunt descriptive şi oferă informaţii valoroase despre un anumit subiect, produs sau seriviciu.
Cele două tipuri de texte vor fi create şi utilizate în jurul temei campaniei de comunicare. Prin intermediul textelor de conţinut o companie poate transmite cititorilor valorile şi misiunea brandului.

Cum recunoşti un text bine scris?

Textele scrise corect şi în acord cu valorile promovate de un anumit business ajută la dezvoltarea unei naraţiuni de brand cu care publicul ţintă poate rezona. Pentru că cititorul să rezoneze cu această naraţiune, textul trebuie să se raporteze publicului ţintă ca unui interlocutor amical. Oamenii de text se informează despre preferinţele publicului şi i se adresează în consecinţă, ascultă ce au oamenii nevoie şi le vorbesc mai apoi acestora, oferindu-i o soluţie potrivită.

Am schiţat mai jos atributele ce caracterizează textele cu conţinut de calitate:
  • Delimitează mesajul unei mărci de mesajele competitorilor acesteia prin plasarea produselor şi serviciilor într-o zonă de încredere;
  • Prezintă viitorilor clienţi beneficiile cheie în cazul unei colaborări;
  • Cresc rata convertirii din potenţiali clienţi în clienţi;
  • Menţin şi consolidează fidelitatea clienţilor existenţi prin confirmarea unei decizii potrivite de a alege produsele şi serviciile unei anumite companii.

Autor