Bucuresti

Care este secretul pentru o viata lunga si sanatoasa? Hrana de zi cu zi!

Care este secretul pentru o viata lunga si sanatoasa? Hrana de zi cu zi!

Detalii

Categorie
Stil de viata
Modificat
acum 3 ani si 11 luni
Vizualizari
513

Voteaza & Distribuie

Descriere

Dupa cum stiti, nu toate alimentele sunt egale, ca si raport in nutienti. Alegerea si consumarea alimentelor corecte iti poate intari sanatatea, precum si calitatea vietii.

Iata o lista cu zece produse concepute pentru a va da energie, vitalitate si o stare generala de bine!
  1. Fasolea – toate tipurile de fasole sunt bogate in proteine. Acestea sunt proteine provenite din plante care contin foarte putine grasimi, carbohidrati si calorii. Daca fibra este o problema pentru dieta ta, mancand o portie sanatoasa de fasole la fiecare a doua zi, poate sa ajute la sanatatea sistemului tau digestiv.
  2. Fulgii de ovaz – fulgii de ovaz sunt cunoscuti ca si mancare care scade colesterolul din sange. Puteti sa i faceti fulgi sau sa i consumati asa cum sunt, daca sunteti in graba. Fulgul de ovaz este un bob de umplere care ofera, de asemenea fibrele care sunt necesare pentru mentinerea foamei si zaharului din sange constant.
  3. Fructele – fructele sunt pline de antioxidanti, cum ar fi vitamina C si A. Antioxidantii lupta impotriva radicaliilor liberi care dauneaza corpului si reduc riscul cancerului. Fructele de padure, afinele sau strugurii au cea mai mare sursa de antioxidanti. Este indicat sa alegeti o mare varietate de fructe pentru o sanatate maxima. Antioxidantii din fructe stimuleaza sistemul imunitar in lupta cu efectele imbatranirii.
  4. Mancarea de tip allium, cu bulbi – aceasta clasa de alimente include usturoi, ceapa, praz si ceapa verde. Usturoiul este cunoscut pentru scaderea colesterolului. Legumele Allium ajuta in protejarea organismului impotriva cancerului si multe alte boli. Ele ajuta, de asemenea, la scaderea tensiunii arteriale si in prevenirea formarii cheagurilor de sange. Mancand aceste alimente in starea lor naturala, in special usturoiul, cresc beneficiile pe care vi le ofera.
  5. Somonul – consumul de alimente bogate in acizi grasi omega-3 reduce riscul de boli de inima si alte afectiuni, cum ar fi ateroscleroza. Somonul salbatic este un peste gras, dar acesta contine grasimi bune, dovedindu-se ca acestea sunt bune la sanatatea copiilor si adultiilor. Somonul este bogat in proteine, care sunt de mare folos dupa o sesiune de antrenament pentru a construi tesutul muscular.
  6. Seminte de in – la fel ca somonul, si pentru cei ce nu consuma carne, acestea contin acizi grasi omega-3. Aceste seminte contin de asemenea acizi grasi omega-6 si omega-9. Veti obtine foarte multa putere in lupta cu colesterolul ridicat, boli de inima si diabet consumand aceste seminte. Pot fi adaugate la piureuri de fructe, in iaurturi, consumate cu cereale sau la diferite amestecuri pentru placinte.
  7. Ardei – ardeii sunt colorati. Ei contin antioxidanti ca beta-caroten si vitamina C. Ardeii difera de la dulci pana la foarte picanti, toti fiind extrm de valorosi. Toti ardeii contin o substanta numita capsaicina. Capsaicina are proprietati anti-inflamatorice, eliberatoare de durere, reduce riscul de cancer si boli de inima.
  8. Nuci si seminte – nucile sunt bogate in grasimi, dar aceste grasimi sunt bune. Alunele, migdalele, nucile de Brazilia si fisticul sunt toate furnizoare de grasimi bune si de proteine. Zdrobiti-le in pulbere fina pentru a fi folosite in macare, pe post de pesmet, care contine multi carbohidrati. Fructele cu coaja lemnoasa ajuta la scaderea colesterolului. Hidratate sunt mai usor si rapid digerabile!
  9. Varza - sa nu treaca cateva zile fara sa consumati varza. Cruda este un medicament, gatita este plina de fibre (nu o recomand decat putin tratata termic, este deosebita la gust si crocanta!), iar varza murata face parte din grupa celor 5alimente medicament!
  10. Iaurtul – varietatea de grasimi libere este buna pentru tine. Iaurtul contine calciu, vitamina B si proteine. Iaurtul este o alternativa pentru a va obtine calciul in construirea de oase si dinti puternici. Iaurtul natural contine bacterii bune pentru a ajuta sistemului dumneavoastra digestiv.
  11. Ceaiul verde – macar unul pe zi, este benefic si nu vorbesc despre el mai mult, fiind foarte multe argumente pentru a-l include in dieta zilnica. Accelereaza metabolismul, antioxidant, regenerator celular, tonic fizic, etc.
  12. Lamaia- o lamaie pe zi, de preferat dimineata pe stomacul gol, intr-o cana de apa calda. Beneficiile sunt multe si generoase!
Lista poate continua, este firesc sa fie inca multe alte surse de energie, sanatate si vitalitate.

Construirea unui corp sanatos incepe din farfuriile noastre!
Incercati si aceste alimente, ca sa porniti cu dreptul in aceasta cursa catre o buna stare de sanatate si vitalitate. Sa invatam ce ne face bine si care dintre alimentele din dieta noastra ne aduc nutrientii vitali unei buni functionari.

Dr. Lavinia Ceuță

Nutriționist

Tel: 0749 194 944
Web: lavi-enrose.com