Bucuresti

Ce diferențe există între site-urile de eCommerce și cele de conținut?

Ce diferențe există între site-urile de eCommerce și cele de conținut?

Detalii

Categorie
Stiri Tehnologie
Modificat
acum 2 saptamani si 5 zile
Vizualizari
84

Voteaza & Distribuie

Prezentare

Specificul activității impune, într-o mare măsură, tipul de de site de care ai nevoie – un site specializat de comerț online, unul orientat către promovarea unui conținut de calitate sau poate un mix de calitate între cele două. Înainte de a demara activitatea online, este necesar, așadar, să te informezi, să revizuiești posibilitățile și să alegi ce se potrivește afacerii tale. Găsești mai jos exact informațiile de care ai nevoie pentru a lua o decizie în acest sens.

Mai întâi, trebuie să știi că există tipuri diferite de platformă online pe care poți conta:

  • eCommerce site/comerț electronic – în termeni simpli, înseamnă un catalog de produse/servicii și un coș de cumpărături; Magento este cea mai populară platformă în acest sens;
  • CMS/content management system – facilitează conținutul dinamic, precum blogurile sau forumurile, dintre care WordPress sau Drupal sunt alegeri preferate de marea majoritate;

Dacă ai nevoie să combină avantajele de eCommerce și cele aduse de un conținut profesionist, atunci ai nevoie de webhosting special pentru Magento. Solidă, scalabilă, flexibilă, Magento este o platformă open-source cu peste 150.000 de dezvoltatori și câteva sute de dezvoltatori certificați. Aleasă de companii precum Nike, Bvlgari sau Ford, reprezintă soluția software cu o varietate uriașă de aplicații și plugin-uri pe propria platformă marketplace.

Pentru ca pachetul să fie complet, este nevoie și de un plan Google Suite – este alegerea profesioniștilor și a oamenilor de afaceri care vor o soluție completă pentru acoperirea nevoilor de comunicare și lucru. Este alegerea a peste 5 milioane de companii, deoarece oferă planuri adaptate oricărui tip de utilizator și afacere, soluții software performante, siguranța lucrului și a stocării în Google Cloud, viteza de accesare și o soluție de email de încredere.

Dacă e necesar să alegi, însă, între eCommerce și conținut, trebuie să cunoști diferențele dintre ele:

Securitatea

În mod uzual, site-urile magazinelor online excelează la capitolul securitate, căci e nevoie să câștigi încrederea potențialului client că datele sale personale și bancare nu vor fi furate printr-un atac cibernetic.

Deoarece operează cu detalii atât de sensibile, site-urile eCommerce sunt securizate cu protocol SSL, găzduirea lor se face pe servere dedicate sau VPS administrate de echipe de profesioniști și au strategii complexe de apărare ce includ echipamente fizice și soluții software firewall și antivirus.

Site-urile de conținut nu sunt atât de „blindate”, dar securitatea lor nu este neglijată. Acestea nu reprezintă o țintă tentantă pentru atacatori, deci o conexiune criptată printr-un protocol SSL și o găzduire pe un server administrat decent sunt soluții mai mult decât suficiente.

Funcționalitatea și performanța website-ului

La acest capitol un site de eCommerce trebuie să exceleze – clientul nu are răbdare cu un site care „se mișcă greu”. În funcție de complexitatea site-ului și de resursele necesare, este recomandată o găzduire pe server dedicat și o focalizare pe soluții software adecvate unei navigări rapide printre paginile încărcate de conținut multimedia. Viteza de încărcare a site-ului este esențială, deci soluția dezvoltatorilor trebuie să fie flexibilă, permanent adaptată la nevoile actualizate ale magazinului.

În ceea ce privește un site de conținut, deși informația este dinamică și poate mai des schimbată, cerințele hardware și software nu sunt atât de ridicate, nefiind necesare soluții complexe pentru stocarea și afișarea unor texte și comentarii. Este vorba de website-uri ale căror pagini sunt citite, nu răsfoite – așadar, viteza de încărcare nu se cere a fi foarte mare.

SEO

Pentru magazinele online, SEO este o un proces viu, menținut și adaptat permanent, focalizat pe ameliorarea calității experienței utilizatorului, care are drept scop îmbunătățirea vizibilității site-ului în rezultatele motoarelor de căutare. Factorii principali pentru optimizarea unui site destinat comerțului electronic sunt:

  • Relevanța site-ului pentru motorul de căutare (search queries);
  • Optimizarea fiecărei pagini pentru cei mai relevanți termeni (keywords);
  • Atragerea de referințe prin link-uri (back-links);
  • Factorii tehnici, precum viteza de încărcare (page loading speed), erorile la încărcare/afișare (loading error).

Pentru site-urile de conținut, traficul reprezintă o țintă clară. De multe ori, acestea nu reprezintă neapărat o afacere în sine, complexitatea lor e redusă comparativ cu aceea a site-urilor de eCommerce, deci optimizarea nu este luată în considerare permanent.

Datorită nevoii de a oferi experiențe online ireproșabile utilizatorilor, site-ul destinat comerțului electronic beneficiază de marea majoritate a avantajelor pe care evoluția tehnologiei le oferă: este găzduit pe servere rapide, este creat pentru a fi încărcat rapid, este cât se poate de sigur. Site-ul de conținut tinde să fie de cele mai multe ori un proiect personal, care nu beneficiază de bugetul alocat de un investitor și care oricum nu are nevoie a fi o experiență fenomenală în sine. El caută să capteze vizitatorul prin calitatea materialului publicat sau prin reacțiile pe care acesta le generează, nu neapărat printr-o afișare instantanee a paginilor sau prin instrumente de marketing deosebite, așa cum se întâmplă pe site-urile specializate în vânzări.

Sursa foto: unsplash.com/photos/hpjSkU2UYSU