Bucuresti

Ce trebuie sa stii despre suspendare firma

Ce trebuie sa stii despre suspendare firma

Detalii

Web
http://www.cabinetlichidator.ro/insolventa-firma/suspendare-firma/
Categorie
Documente necesare
Modificat
acum 2 ani si 11 luni
Vizualizari
379

Voteaza & Distribuie

Descriere

Termenul de suspendare firma este, mai mult ca sigur, corelat cu contextul economic, si foarte multi antreprenori cauta informatii in legatura cu suspendarea activitatii societatilor comerciale. Daca anticipezi ca vei avea o scadere a activitatii firmei pentru o anumita perioada de timp sau daca nu mai poti sa desfasori activitatile pentru care ai infiintat compania, poti sa intri in inactivitate temporara. Activitatea oricarei forme de organizare comerciala poate fi suspendata pentru maxim trei ani.

Suspendare firma - Proceduri si etape
Procedurile pentru suspendarea activitatii sunt, in general, similare pentru toate formele de organizare comerciala (legea nr. 31 din 1990). Primul pas este depunerea de catre actionari a cererii de inactivitate temporara la Oficiul Registrului Comertului competent unde isi are sediul.
Registrul comertului va emite si un certificat constatator prin care se evidentiaza inactivitatea temporara a societatii. Inactivitatea temporara trebuie inregistrata si la Administratia Financiara. Cei care vor, pot fi asistati in executarea procedurilor de un avocat. In aceasta situatie, la dosarul necesar trebuie depusa si o imputernicire speciala, in forma autentica, avocatiala sau delegatie, pentru persoanele desemnate sa indeplineasca formalitatile legale.
Dosarul de suspendare cuprinde si timbre judiciare, in valoare de 30 de bani, taxa judiciara de timbru, taxe de registru, tarif de publicare in Monitorul Oficial, Partea a IV-a, dintre care ultimele trei se achita la casieria de la Oficiul Registrul Comertului competent.
La cinci zile de la data depunerii cererii, judecatorul delegat de la Registrul Comertului unde aceasta a fost depusa emite o incheiere de suspendare a activitatii.
Suspendare firma - documentele necesare
In cazul firmelor, pe langa cerere, este nevoie si de alte documente, precum hotararea de suspendare temporara adoptata de Adunarea Generala a Actionarilor sau de actionarul unic, in original.
In aceasta situatie, dosarul de suspendare va cuprinde un certificat constatator al sediului, in original, si o declaratie-tip, pe propria raspundere, din care sa rezulte ca o anumita perioada de timp firma nu desfasoara la sediul social sau la sediile secundare sau in afara acestora activitati prevazute in statut.
In cazul PFA, IF sau II, pe langa cerere, se vor depune la Oficiul Registrului Comertului competent si toate actele originale.Procedura de suspendare pentru o PFA este una simplificata. Aceasta se poate suspenda printr-o simpla cerere la Registrul Comertului.
Suspendare firma - Durata de timp
Suspendarea activitatii se poate face in orice moment de activitate al unei forme comerciale de organizare, in functie de reglementarile prevazute in statutul acesteia, dar nu poate sa depaseasca mai mult de trei ani.
Procedura de suspendare a activitatii se finalizeaza la aproximativ cinci zile de la depunerea cererii si a documentelor necesare.
Suspendare firmaCosturile
In cazul firmelor, costurile pentru suspendarea activitatii sunt de aproximativ 300 de lei. Acestea includ taxele judiciare de timbru, timbrele judiciare, taxele de registru si costurile legate de publicarea in Monitorul Oficial a hotararii AGA de suspendare a activitatii.