Bucuresti

Chiar ne face rău cafeaua? Află ce avantaje ai dacă folosești acest stimulent natural

Detalii

Categorie
Stiri sanatate
Modificat
acum 4 saptamani si 4 zile
Vizualizari
96

Voteaza & Distribuie

Descriere

Cele mai populare stimulente naturale sunt cafeaua, cacaua, ceaiul negru și ceaiul verde. S-au spus multe lucruri negative despre aceste băuturi, probabil din cauza cafeinei pe care o conțin (din fructe, semințe, frunze sau boabe), însă efectele dăunătoare apar atunci când ele se consumă în exces. Deci secretul este să consumi astfel de băuturi cofeinizate cu moderație. Iată câteva lucruri interesante despre astfel de stimulente naturale!

Nu renunța la cafea! Bea câte puțin, doar o cană pe zi! Cafeaua se bea în cantitate mică pentru a beneficia de efectul său stimulator asupra organismului fără a-ți afecta sănătatea. Cafeaua îmbunătățește activitatea musculară, digestivă și cerebrală, este diuretică și energizantă, crește frecvența mișcărilor respiratorii, este tonică pentru sistemul nervos. Prin consumul ei în cantitate redusă poți combate oboseala, amețeala, apatia, indigestia, hipotensiunea și anumite simptome care apar din cauza consumului de alcool. Boabele de cafea conțin cafeină, magneziu, calciu, fier, sodiu, potasiu, zinc, iod, cupru, mangan, vitamina PP, enzime, acizi (clorogenici, citric, oxalic, malic, linoleic, oleic, palmitic), ulei eteric, glucide, protide, lipide.

Nu bea cafea în exces deoarece poți ajunge să suferi de amețeli, migrene, agitație, nervozitate, insomnie, palpitații, tremurături, ulcer peptic și altele. Toate aceste simptome sunt cauzate de intoxicația cu multă cafeină. Fumătorii spun că la o cană de cafea merge și o țigară. Ei cumpără pachete de țigări de foi și alte produse de acest fel de pe Internet, pentru a-și satisface dorința de a fuma.

De ce este bine să mănânci câte puțină cacao în fiecare zi?

Cacaua se obține din fructele arborelui de cacao (din semințele acestuia) care sunt prelucrate prin diferite procese tehnologice, pentru a se obține pudra de cacao care are un gust natural, amar și plăcut aromat. Din semințele fructelor se obține cacaotina folosită pentru realizarea ciocolatei.

Semințele de cacao conțin substanțe nutritive, aminoacizi, compuși azotați, acizi fenolici și de altă natură, dar și enzime. Semințele au vitamine din complexul B (B1, B2, B5, B6), vitamina H și PP, dar și potasiu, magneziu, sodiu, calciu, siliciu, fier, cupru, zinc, fosfor și alte săruri minerale. În pulberea de cacao se găsesc majoritatea aminoacizilor cunoscuți: acid asparmic, arginină, cisteină, acid glutamic, leucină, fenilalanină, lizină, valină, metionină, tiramină, etc. Semințele de cacao conțin și glucide (zaharoză, glucoză, fructoză), compuși azotați de cafeină, adenină, guanină, proteine și grăsimi.

Pulberea de cacao se poate folosi ca stimulent natural general și pentru combaterea oboselii și a surmenajului. Este un bun remediu în cazuri de convalescență, efort fizic și intelectual, poate da un plus de energie persoanelor în vârstă și oamenilor care fac mult sport sau un efort prea mare. Pulberea de cacao este hrănitoare, fortifiantă, revigorantă și stimulantă pentru procesele cerebrale. Cacaua se găsește în ciocolată, trufe, bomboane, torturi și prăjituri.

Când este recomandat să bei ceai negru?

Ceaiul negru elimină oboseala organismului, previne ateroscleroza, te scapă de somnolență, surmenaj și astenie. Îți dă un plus de energie și este un bun remediu în caz de deranj la stomac. Are efect digestiv, astringent, vasodilatator, tonic general pentru organism. Cel mai cunoscut este ceaiul chinezesc. Frunzele acestuia conțin cafeină, glicozide, derivați polifenolici, o serie de aminoacizi importanți pentru organism (acid aspartic, acid glutamic, treonină, serină, alanină, valină, lizină, arginină, fenilalanină și glutamină). De asemenea frunzele au vitamina C, săruri minerale (magneziu, potasiu, zinc, fier, calciu, sodiu, siliciu, cupru), ulei eteric, enzime, glucide (zaharoză, glucoză, maltoză, fructoză, arabinoză).

Ceaiul verde are efecte bune asupra organismului dacă se bea cu măsură


Conține catechine (cu efect antioxidant) și cafeină (care îl face să aibă o acțiune tonică generală ca și cafeaua). Catechinele sau fitochimicalele din frunzele de ceai verde reprezintă cei mai eficienți antioxidanți naturali. Poți alege ce sortiment de ceai dorești, în funcție de gustul tău. Efectul său asupra organismului este bun datorită antioxidanților care combat atacul nociv al radicalilor liberi și previn îmbătrânirea prematură a organismului. Ceaiul verde ajută la detoxifierea organismului, scăderea nivelului de colesterol din sânge, dar și în prevenirea unor suferințe grave: ateroscleroza, atacul cerebral, infecțiile gastrice, cariile dentare.

Un lucru important este să nu consumi nici o băutură cofeinizată în exces, să nu mănânci prea multă ciocolată, să nu bei prea mult ceai negru, ceai verde și cafea în timpul zilei.