Bucuresti

Cinci sfaturi pentru a scăpa de obiceiurile alimentare proaste

Cinci sfaturi pentru a scăpa de obiceiurile alimentare proaste

Detalii

Categorie
Stil de viata
Modificat
acum 4 luni si 2 saptamani
Vizualizari
364

Voteaza & Distribuie

Prezentare

Kilogramele în plus sunt adesea rezultatul unor obiceiuri alimentare nesănătoase. Mâncatul în fața televizorului, gustările prea generoase dintre mese sau ”vizitele” la frigider în timpul nopții sunt obiceiuri ale căror repercusiuni se văd în scurtă vreme pe talie sau coapse. Află cum poți scăpa de cinci dintre cele mai nocive obiceiuri alimentare.

Obiceiul prost: mâncatul fără concentrare


De câte ori ai mâncat o porție imensă de mâncare doar pentru că era în farfurie sau pentru că mai făceai ceva în același timp și nu ai realizat că te-ai săturat? Acesta este mâncatul fără concentrare și este răspunzător de multe kilograme în plus. Cercetătorii au descoperit că atunci când ne punem mâncare într-o farfurie mare, consumăm mai mult.

Cum scapi de el: Încearcă să mănânci din farfurii mai mici. Porționează mâncarea și nu o consuma niciodată direct din oală/pungă/pachet. Vei mânca mai puțin.

Obiceiul prost: Mâncatul pe timp de noapte


Despre vizitele la frigider în timpul nopții s-a crezut întotdeauna că sunt inamicul siluetei perfecte. Recent, studiile au demonstrat că acest lucru nu este doar un mit. Nu contează numai ce mănânci, ci și când mănânci. Alimentele pe care le consumi în timpul în care organismul este obișnuit să doarmă se depun mai ușor și kilogramele în plus sunt mai greu de dat jos.

Cum scapi de acest obicei: După cină, închide în mod simbolic bucătăria. Pur și simplu, nu mai intra acolo. Te poți spăla imediat pe dinți. E un truc psihologic care te împiedică să mai mănânci, pentru a nu fi nevoie să repeți operațiunea. Dacă apar totuși poftele, așteaptă 10 minute. Este posibil ca pofta să treacă. Dacă totuși simți în continuare senzația de foame și vrei să mănânci ceva, alege un aliment de mici dimensiuni și cu puține calorii: un fruct.

Obiceiul prost: Iei prea multe gustări între mese


E un obicei de care este foarte greu să scapi. Multă lume adoră să ronțăie ”ceva bun” între mese. De cele mai multe ori, însă, este vorba de alimente cu multe calorii și carbohidrați goi, care nu aduc niciun beneficiu pentru sănătate și astfel se acumulează kilogramele în plus. Este un obicei de care nu suferă doar adulții. Și copiilor le place să ronțăie alimente nesănătoase: chipsuri, snacksuri, dulciuri și sucuri carbogazoase.

Cum scapi de el: Gustările dintre mese nu sunt rele, în principiu. Trebuie doar să înlocuiești alimentele pe care le consumi la o astfel de gustare cu ceva mai sănătos. Încearcă să ții lângă tine produse bio și cât mai multe legume sau fructe. Înlocuiește ronțăielile cu humus, felii de morcovi sau castravete, iaurt, migdale etc. Nu face stoc de chipsuri sau alte produse cărora nu le poți rezista.

Obiceiul prost: Mănânci pe fond nervos

Ai avut o zi grea la serviciu iar atunci când ajungi acasă primul lucru pe care-l faci este să deschizi frigiderul și să mănânci tot ce găsești acolo. Din păcate, deși se întâmplă deseori, aceasta nu este o strategie bună pentru cei care vor să aibă o siluetă frumoasă. Mâncatul pe fond nervos este un mecanism de apărare al organismului, confirmat de multe studii psihologice. Mai mult, nu doar emoțiile negative declanșează pofta de mâncare, ci și cele pozitive. Astfel, dacă obișnuiești să folosești mâncarea ca pe un mecanism de apărare sau recompensă, kilogramele se pot acumula.

Cum scapi de acest obicei: Găsește un alt mecanism de apărare împotriva stresului. Fă o plimbare mai lungă sau vorbește cu un prieten care te poate încuraja, dacă ai probleme la serviciu sau în viața personală. Când ajungi în fața frigiderului, trage aer în piept și întreabă-te dacă într-adevăr îți este foame sau doar simți nevoia să lupți cu o emoție.

Obiceiul prost: Mănânci prea repede


Persoanele care mănâncă rapid nu se bucură nici de o digestie foarte bună, nici de o siluetă de invidiat. Asta din cauză că atunci când mănânci foarte repede, creierul nu ”ține pasul” cu stomacul. Practic, creierul are nevoie de 15-20 de minute pentru a da semnalul întregului organism că s-a săturat. Dacă mănânci în 10 minute o porție mare de mâncare, este posibil să mai ceri încă una, fără să-ți dai seama că de fapt ești sătul.

Cum scapi de acest obicei: Folosește-te de trucuri simple: pune furculița și cuțitul jos în farfurie, după fiecare bucată dusă la gură. Ia înghițituri mai mici și mestecă temeinic fiecare îmbucătură. Bea apă în timpul mesei, pentru a mânca mai încet și a te simți sătul mai repede.

Obiceiurile alimentare greșite îți pot aduce kilograme în plus. Însă dacă le conștientizezi și încerci să le înlocuiești cu obiceiuri sănătoase, te poți menține la o greutate normală.

Sursa foto: pexels.com/photo/flat-lay-photography-of-vegetable-salad-on-plate-1640777/