Bucuresti

Pasi simpli spre obtinerea unui coeficient de inteligenta (IQ) imbunatatit

Detalii

Web
www.lavi-enrose.com
Categorie
Stil de viata
Modificat
acum 3 ani si 10 luni
Vizualizari
433

Voteaza & Distribuie

Descriere

Pași simpli spre obținerea unui coeficient de inteligență (IQ) îmbunătățit
  • În primul rând, asigură-te că ai un nivel constat al glicemiei în sânge, prin eliminarea produselor cu conținut de zahăr, al produselor rafinate, în general; glucoza - este combustibilul creierului; creierul nostru consumă aproximativ 40% din întreaga cantitate de peste zi ingerată, cu mult mai mult decât oricare alt organ. Înțelegeți acum de ce vă este foarte foame atunci când aveți o muncă intelectuală intensă de efectuat, sau după un examen? Cu cât consumăm mai mult combustibil pentru creier, adică mai mulți carbohidrați, cu atât vom fi mai sănătoși și viguroși. Discuția despre calitatea carbohidraților și cât sunt ei de sănătoși este subiectul unui alt amplu articol, astfel mă rezum spunându-vă că tot ce este natural și neprocesat este combustibil bun, iar tot ce este rafinat și transformat (cereale procesate, făină albă, zahăr alb sau brun) sunt otrăvuri pentru creier. Îmi pare rău, știu că sună rău însă este adevărat.
  • Asigurarea unui aport optim de vitamine și minerale, atât în dietă cât și în suplimente alimentare; 80% din dieta zilnică ar fi bine să fie vie, crudă și doar 20% procesată termic sau chimic.
  • Optimizarea consumului de grăsimi esențiale, în special de omega-3, printr-un aport de suplimente extrase din pește sau din semințe de in sau cânepă.
  • nu ezităm să vorbim de vitalitatea proteinelor, esențiale bunei stări și funcționări, întrucât toți neurotransmițătorii sunt alcătuiți din proteine, astfel, în fiecare zi trebuie să ne asigurăm cantitatea optimă de aminoacizi esențiali. Cele mai bune surse de proteine sunt: quinoa, tofu, porumb, orez brun, năut, lime, pește, semințe, nuci, ouă, lactate, brânza de vaci, legumionoase, spanac, brocoli și combinațiile dintre linte și orez brun, fasole boabe și orez brun. Se poate vorbi mult despre acestă categorie, mă rezum doar la atât, urmând să scriu pe viitor, în detalii, despre importanța proteinelor în structurarea noastră generală.
  • Vitaminele din grupa B sunt esențialeunei îmbunătățiri, cât și a unei optime funcționalități a sistemului nervos; o sursă vegetală plină de vitamina B este reprezentată de ”parmezanul vegetal”, adică fulgii de drojdie inactivă. Să nu lipsească din dieta voastră!
  • Fosfolipidele - prietenele memoriei, ajută la formarea mielinei, ce formează teaca din jurul nervilor, ajutând la buna lor funcționare.. Acestea ne dau o stare de bine, de bună dispoziție, îmbunătățesc performanțele intelectuale, dar și protejează împotriva declinului memoriei ce apare odată cu vârsta. Una dintre cele mai bune surse de fosfoloipide este lecitina, pe care o recomand zilnic, ca supliment nutritiv esențial. De asemenea, consumul de ouă (cu gălbenușul în stare lichidă, doar așa!), este o altă sursă importantă de grăsime bună pentru creier.
Dacă ne dorim să fim deștepți și fericiți (ne dorim asta, așa e?)…
Dacă ne dorim să pășim spre starea de bine și fericire prin hrana de zi cu zi…
Dacă ne dorim să fim sănătoși…
Dacă ne pasă de noi și căutăm zi de zi să ne descoperim…
Este evident atunci să fim preocupați și de hrana de zi cu zi, de starea pe care aceasta o lasă în urma digestiei, de randamentul psihic și performanța cognitivă. Din combustia de zi cu zi, hrana noastră, putem să avem toate aceste progrese, regăsite într-un unul singur, înălțarea nivelului de conștiință a fiecăruia dintre noi! Așa să fie!

Să fim sănătoși…
Să fim mai buni și mai frumoși…
Să devenim tot mai conștienți de existența noastră!

Dr. Lavinia Ceuta – Nutritionist
Clinica Brol Timisoara
www.lavi-enrose.com
lavi.ceuta@gmail.com
0749 194 944