Bucuresti

Comunicare Eficienta in 9 pasi

Comunicare Eficienta in 9 pasi

Detalii

Web
www.coaching-essence.ro
Categorie
Articole arta/cultura
Modificat
acum 3 ani si 11 luni
Vizualizari
1167

Voteaza & Distribuie

Descriere

Comunicare eficienta – In 9 pasi
Rolul comunicarii eficiente este de a ne face sa intelegem mai bine o persoana sau o situatie, cu posibilul scop de a solutiona diferitele probleme ce ne apar in cale.Comunicand eficient, putem chiar evita anumite situatii problematice ce tind sa apara atunci cand nu spunem tot ce avem de spus, sau o facem intr-un mod deficitoriu, interlocutorul neintelegand cu exactitate mesajul ce a vrut sa fie transmis.
Va prezentam 9 moduri prin care comunicarea dumneavoastra se poate imbunatatii iar o data cu ea si intelegerea si relationarea cu oamenii din viata personala si profesionala.

1.Acorda-ti o mica pauza de intelegere inainte sa raspunzi.De multe ori creierul nostru proceseaza un mesaj in mai multe forme.Cu atat mai mult dat fiind ca limba romana este destul de interpretabila.In aceasta mica pauza, asigura-te ca ceea ce urmeaza sa zici, este exact ceea ce vrei a fi inteles de interlocutor.

2.Fii sincer cu tine – In momentul in care nu ai nimic de ascuns, totul poate decurge intr-un mediu mult mai „aerisit” iar comunicarea ta va fi focalizata strict pe eficienta ei, nu si pe alte aspecte cum ar fi frica de a fi judecat, de a dezvalui un secret sau de a fi tras la raspundere.

3.Fii rabdator si lipsit de prejudecati. Aceste doua calitati, sunt poate cei mai puternici factori ce stau la baza unei comunicari eficiente.Prejudecatile intr-un dialog deschis, au tendinta de a lua o parte buna din atentia acordata comunicarii.Iar lipsa rabdarii este ceea ce da putere prejudecatilor.

4.Comunica de dragul intelegerii.Scopul mesajului tau, este de a fi receptionat exact in forma in care s-a dorit a fi receptionat.Iar de multe ori, daca tu il intelegi nu inseamna ca oricine il va intelege.Adapteaza-ti comunicarea in functie de fiecare persoana cu care comunici.Cunoaste-ti audienta.

5.Comunicarea nu inseamna doar cuvinte.Tonalitatea este la fel de importanta, majoritatea discutiilor ce se pierd in neintelegere, au ca factor declansator tonalitatea folosita.Asigura-te ca folosesti un ton cald, clar si placut urechii.

6.Comunicarea non-verbala – Este destul de frecvent intalnita situatia in care unul dintre interlocutori spune „Am inteles” fara sa fie total convins de asta.Atentia ta poate fi antrenata.Iar de cele mai multe ori, limbajul non verbal este cel care ne spune daca un mesaj si-a atins scopul dorit, sau nu.

7..Dupa cum poate ai observat deja, comunicarea eficienta are la baza atentia, atat indreptata catre tine cat si catre interlocutor si mesajul ce doreste a fi transmis.Ai grija ca in momentul in care comunici, atentia ta sa ramana strict focalizata pe acesti 3 factori, Faptul ca te gandesti la ce o sa faci dupa, la ce ai facut inainte sau orice altceva nu vor face decat sa-ti indrepte atentia departe de scopul tau.De a comunica eficient.

8.Practica Comunicarea.Sa comunici eficient inseamna sa te poti face inteles de absolut orice clasa sociala, fie ca sunt profesori universitari fie ca sunt oameni fara studii, studenti sau croitori.Fiecare dintre ei,au ceva important de transmis si de la fiecare din ei ai ceva important de inteles.In drumul tau...catre o comunicare eficienta.

9.Feed-back.Ai inteles?Da...Ce ai inteles?Feedback-ul pe cat este de folositor pe atat este de putin utilizat.Feedback-ul este practic asigurarea ca mesajul tau a ajuns intreg si nevatamat la destinatie.Sa te asiguri ca te-ai facut inteles, nu poate avea nicio parte rea.In cel mai bun caz, te asiguri ca ai comunicat eficient, in cel mai rau caz inveti unde mai ai de lucrat pentru a comunica eficient.
Autor : Lucian Maruntelu Daca v-a placut acest articol va invitam sa luati parte la cursul de formare in coaching ce va incepe pe data de 29 Noiembrie 2014 in Bucuresti Pentru mai multe detalii click aici.