Bucuresti

Cum alegi suplimentul pre workout potrivit pentru tine?

Cum alegi suplimentul pre workout potrivit pentru tine?

Detalii stire sportiva

Categorie
Stiri Sport
Modificat
acum 1 saptamana si 3 zile
Apartine de
DWF
Vizualizari
59

Voteaza & Distribuie

Prezentare stire sportiva

Lipsa energiei este principalul motiv pentru care renunțăm la antrenamentele sportive. Chiar dacă motivația este mare, uneori organismul este pur și simplu prea slăbit și ne simțim lipsiți de vlagă, astfel că ideea de a merge la antrenament nu ne surâde. În astfel de situații, sportivii de performanță folosesc un truc bine cunoscut în lumea atleților: suplimentele pre workout. Aceste suplimente conțin ingrediente care redau energia și cresc capacitatea de concentrare, astfel că organismul este gata pentru mișcare.

Suplimentele pre-workout sunt de cele mai multe ori sub formă de pudră, se combină cu apă și se beau înainte de antrenament. Datorită ingredientelor pe care le conțin, unele suplimente vor crește puterea, iar altele rezistența. Ca să-l alegi pe cel mai potrivit pentru tine, trebuie să știi cum acționează ingredientele care stau la baza acestor suplimente.

1. Oxidul nitric
Oxidul nitric este un compus natural pe care organismul îl produce pentru relaxarea vaselor de sânge și îmbunătățirea circulației. Precursorii acestui compus sunt L-arginina și L-citrulina. Acești precursori ai oxidului nitric sunt folosiți în suplimentele pre-workout, pentru a susține circulația sângelui, a crește aportul de oxigen în mușchi și a ridica nivelul performanței atletice.

2. Creatina
Creatina este un compus folosit adesea de sportivi, în suplimente, pentru că sporește forța. Creatina este folosită pentru creșterea masei musculare, a puterii și performanței în timpul exercițiilor solicitante. Acest compus acționează la nivel celular și joacă un rol important în producția de energie. Este potrivit pentru sportivii care vor să-și crească masa musculară și forța.

3. Cafeina
Această substanță care se găsește în cafea sau ceai este cunoscută pentru efectul său energizant. Crește capacitatea de concentrare și scade oboseala. De aceea, este adesea folosită în suplimentele pre-workout. Este recomandată sportivilor care au nevoie de un plus de energie, la antrenamente cardio, precum sprint sau cycling, dar și la antrenamente de forță. Studiile au arătat că poate crește performanța sportivilor la antrenamente de lungă durată. Deși este considerată sigură pentru consum, cafeina trebuie administrată în doze mai mici la început, pentru a evita eventualele efecte secundare: amețeli, transpirații reci, stare de alertă, puls crescut etc.

4. Beta - alanina
Beta-alanina este un aminoacid neesențial care combate oboseala musculară. În timpul exercițiilor fizice intense, în organism începe să se adune acidul lactic. Beta-alanina combate acest acid și scade durerile și febra musculară de după antrenamente. În plus, crește nivelul de concentrare și performanța atletică. Suplimentele cu beta-alanină sunt indicate atunci când faci exerciții cu multe repetări.

5. Bicarbonatul de sodiu
Chiar dacă pare surprinzător, bicarbonatul de sodiu este folosit ca ingredient în anumite suplimente pentru sportivi, datorită efectului său împotriva acumulării de acid în organism. Astfel, este redusă senzația de ”arsură” musculară care apare adesea în timpul antrenamentelor intense. Suplimentele cu bicarbonat de sodiu pot fi folosite de sportivii care aleargă, merg pe bicicletă sau fac sprinturi repetate.

6. BCAA
Aminoacizii cu catenă ramificată, BCAA, sunt leucina, izoleucina și valina. Sunt folosiți în suplimentele pre-workout pentru efectul lor asupra masei musculare, și creșterea anduranței. În plus, aminoacizi BCAA reduc oboseala fizică și mentală și sporesc concentrarea.

7. Taurina
Taurina este un aminoacid care se regăsește în carne, pește și lapte matern. Acest compus joacă un rol important în metabolizarea grăsimilor din organism și, datorită efectului antioxidant, combate stresul oxidativ din timpul antrenamentelor. Taurina crește concentrarea și performanțele atletice.

Alte ingrediente care se regăsesc în majoritatea suplimentelor pre-workout sunt vitaminele din complexul B: B1, B2, B5, B6 și B12. Acestea joacă un rol important în producția de energie și circulația sângelui, pentru ca mușchii să primească un aport sporit de oxigen și substanțe nutritive în timpul antrenamentului.

În concluzie, alegerea suplimentului pre-workout potrivit pentru tine trebuie realizată în funcție de sportul practicat și de rezultatele pe care dorești să le obții. Pe baza acestora, alege ingredientele cele mai potrivite și caută suplimentele care le conțin în doze optime. Discută întotdeauna cu medicul sau antrenorul tău personal înainte să iei suplimente, pentru a te asigura că sunt adecvate pentru nevoile corpului tău.

Foto foto: pexels.com/photo/person-holding-black-and-silver-steel-barbell-photography-949126/