Bucuresti

Cum să decizi în ce firmă să ai încredere pentru hostingul magazinului online

Cum să decizi în ce firmă să ai încredere pentru hostingul magazinului online

Detalii

Categorie
Stiri Tehnologie
Modificat
acum 6 zile si 9 ore
Vizualizari
73

Voteaza & Distribuie

Prezentare

Probabil cel mai tentant domeniu al momentului pentru lansarea unei afaceri pe cont propriu este comerțul electronic. Magazinele online au devenit parte tot mai importantă în viața de zi cu zi a românilor, influențându-le modul de shopping și de consum în general. S-a trecut de la simpla informare online, la acțiune de achiziție pe internet. Profitând și de contextul special al anului 2020, cu criza din sănătate, domeniul e-commerce a accelerat puternic, în condițiile în care oricum era pe trend ascendent (se aștepta pentru acest an o creștere cu două cifre).

Să lansezi un magazin online este nu doar o oportunitate reală de antreprenoriat de succes, dar este și ceva "la modă" se poate spune. Oricât de cool ar părea să fii proprietar de e-shop, trebuie avut în vedere că o astfel de afacere este una autentică, reală, nu doar virtuală, cu o mulțime de provocări, cheltuieli necesare, fel de fel de elemente ce trebuie avute în vedere pentru a diminua riscurile și pentru a trece cu bine de toate obstacolele.

Fiecare detaliu contează atunci când plănuiești lansarea unui magazin online. Unul dintre aceste detalii aparent nesemnificative, dar care poate influența puternic nivelul de succes, este alegerea planului de găzduire web. Este vorba despre suportul websiteului, locația fizică (un server) unde acesta este instalat și unde va fi de fapt accesat la fiecare introducere a domeniului web sau la fiecare click pe o reclamă. Contează mult configurația planului de web hosting, să ai la dispoziție toate instrumentele necesare, dar și spațiu suficient, însă mai mult decât atât contează de fapt providerul în sine, firma cu care vei colabora pentru găzduire web. Aceasta trebuie să îți poată garanta uptime de 99,9% pentru website-ul tău, dar și suport tehnic real non stop și viteze foarte bune de încărcare a paginilor din magazinul online.

Altfel, riști să pierzi clienți, să ratezi vânzări, ceea ce nu este o opțiune pentru o afacere viabilă în e-commerce și în retail în general. Este ca și cum ai avea un magazin fizic a cărei ușă nu se poate deschide des, rămâne blocată și unii clienți nu pot intra, considerându-l închis, mergând apoi la concurență (caz în care este posibil să fie fidelizați de concurență și să nu mai revină în viitor). Sau la fel de frustrant ar fi un magazin clasic ce are culoare înguste unde sunt cutii pe jos si prin care se poate păși foarte greu - aceasta este senzația de disconfort când aștepți mult timp să se încarce paginile unui website online.

Concret, cum să decizi în ce firmă să ai încredere pentru hostingul magazinului online? Pe lângă aceste garanții menționate mai sus, caută informații online despre companie, să fie una cu prezență online intensivă pe internet, inclusiv în mass-media, în contexte pozitive, firește. Ai nevoie de un partener de încredere, cu investiții în servere performante, o companie mare, care oferă toate variantele posibile, de la shared hosting la găzduire VPS și servere dedicate. Te poate ajuta un comparator servicii hosting precum cel de pe reviewhosting.ro, unde vei putea vedea analizele experților, dar și recenzii reale postate de alți utilizatori, în mod onest. Așa vei putea decide cel mai ușor. La final, un pont foarte util: dacă ai un magazin online care se dedică în principal pieței din România (așa cum este cazul aproape tuturor magazinelor online lansate de antreprenori români), atunci caută un provider de web hosting cu datacenter propriu în România. Astfel, vitezele vor fi maxime atunci când utilizatori de pe conexiuni din România accesează magazinul tău online.