Bucuresti

Cum te mentii in forma acasa: 5 sfaturi esentiale

Cum te mentii in forma acasa: 5 sfaturi esentiale

Detalii stire

Categorie
Stiri social
Modificat
acum 4 saptamani si 1 zi
Apartine de
DWF
Vizualizari
117

Voteaza & Distribuie

Prezentare stire

Cand stam acasa, riscam sa devenim sedentari si sa mancam mai mult. Insa aceste obiceiuri pot avea un impact negativ asupra sanatatii noastre. Iata cateva sfaturi esentiale care te vor ajuta sa te mentii in forma chiar si atunci cand iti petreci majoritatea timpului acasa.

1. Mentine-ti locuinta curata

Curata si dezinfecteaza zilnic fiecare incapere, aeriseste casa si nu lasa dezordinea sa puna stapanire pe locuinta ta. Astfel, vei fi mai motivat sa urmezi un stil de viata sanatos si sa fii disciplinat. Vei lua masa cu drag intr-o bucatarie frumos aranjata si nu vei fi tentat sa inlocuiesti pranzul cu o punga de chipsuri servita pe canapea, in fata televizorului. Mentinand ordinea in camere, vei avea suficient loc pentru a face sport, iar lipsa spatiului nu va mai putea fi folosita drept scuza.

2. Fa sport

Faptul ca stai acasa nu inseamna ca trebuie sa renunti la a face miscare. Asadar, incalta-te cu perechea preferata de sneakersi pentru barbati si apunca-te de treaba. Poti sa recurgi la un antrenament online, te poti alatura diferitelor grupuri virtuale care fac sport impreuna, ori poti pur si simplu sa-ti creezi propriul program format din exercitiile tale preferate. Vei gasi pe internet o multime de idei pentru a face miscare acasa, indiferent daca scopul tau este sa slabesti, sa-ti cresti masa musculara sau sa-ti imbunatatesti rezistenta.

3. Ia mesele la ore fixe

Incearca sa servesti mesele la ore regulate. Nu da iama in frigider de fiecare data cand te plictisesti si nici nu-ti fa stocuri de alimente nesanatoase atunci cand mergi la cumparaturi. Nu asocia statul in casa cu mesele haotice. Planifica meniul fiecarei saptamani si stabileste orele la care vei lua micul dejun, pranzul, cina si gustarile. Asigura-te ca incluzi fructe si legume in alimentatia ta, iar gustarile sunt cantitati mici de nuci si seminte crude, fructe uscate fara zahar, lactate etc. Te poti rasfata din cand in cand cu cate o pizza, insa nu-ti fa un obicei din a comanda fast food. Alege-ti o zi pe saptamana in care sa-ti permiti sa mananci alimentele de care ti-e pofta, insa nu exagera.

4. Stai

hidratat Consuma cel putin 2 litri de apa in fiecare zi. Daca ti-e greu sa bei apa, poti incerca ceaiul rece, apa minerala si limonada neindulcita. Pentru a te asigura ca bei suficiente lichide, iti poti pune un reminder sa consumi cate un pahar de apa la fiecare doua ore. In plus, exista foarte multe aplicatii ce iti amintesc sa bei apa. Foloseste cani, pahare si sticle care iti plac; astfel, iti va face placere sa le folosesti cat mai des. In plus, consuma multe fructe si legume - acestea iti vor hidrata corpul si iti vor oferi nutrientii necesari unei bune functionari a organismului.

5. Ai grija de sanatatea ta mentala

Sanatatea mentala este strans legata de cea fizica. Pentru a-ti mentine psihicul sanatos, poti incerca sa meditezi si sa iei pauze de la folosirea retelelor sociale. Nu uita ca somnul este extrem de important pentru a avea o stare de bine.

Cu ajutorul acestor sfaturi, te vei mentine in forma si vei evita atat sedentarismul, cat si acumularea kilogramelor in plus.

Sursa foto: pixabay.com/photos/kettlebell-kettlebells-2052775/