Bucuresti

De ce ne doare capul?

Detalii

Web
www.lavi-enrose.com
Categorie
Stil de viata
Modificat
acum 3 ani si 5 luni
Vizualizari
699

Voteaza & Distribuie

Descriere

De ce ne doare capul?

Durerile de cap pot sa apara din multiple motive, fie ca nu te-ai mai miscat din fata calculatorului de ore bune, te-ai enervat, ai stat in curent sau ai ascultat muzica prea tare. Poate esti ”nemancat” sau mintea iti sta blocata intr-o/sau mai multe situatii de depasit. Toate cele spuse mai sus pot aduce stari fizice mai putin dorite, incapacitate de concentrare sau chiar…o durere de cap!
Si
Te-ai fi gandit insa, ca si unele alimente, multe dintre ele cunoscute doar pentru calitatile lor, pot avea drept consecinta durerile de cap?
Iata la ce trebuie sa ai grija, conform Huffington Post:
  • Apa, niciodata sa nu uiti, atunci cand te doare capul, prima problema care ar fi bine sa o ai in vedere: ”Am baut azi, sau nu am baut suficienta apa?!?”
Deshidratarea este cea care declanseaza, intr-o proportie de 70%, durerile de cap.

  • Branza invechita
Branza este adeseori cauza durerilor de cap, fie ca este vorba de sortimente cu mucegai sa nu. Cu cat a trecut mai mult timp de la fabricarea ei, cu atat contine mai multa tiramina. Daca vezi ca ai migrene in mod constant, evita pe cat posibil consumul de branzeturi si de lactate, in general, exceptand iaurtul. Lactatele sunt suspectate tot mai mult alaturi de gluten, ca fiind principalii declansatori ai alergiilor.

  • Alcoolul
Exista mai multe motive pentru care alcoolul produce dureri de cap. Conservantii numiti sulfiti au fost invinovatiti in trecut, dar ei sunt mai degraba cei care declanseaza alergii sau crize de astm decat migrene. Alcoolul creste fluxul sanguin catre creier si duce la deshidratare, aceasta putand fi cauza durerilor de cap ce apar dupa ce a fost consumat.

  • Conservanti si alte chimicale din alimente
Conservatii gasiti in carnea procesata si sosul de soia, in toate alimentele ce nu reprezinta hrana pentru trup, ci reprezinta aliment luat in fuga de pe un raft alimentar… dar si alte feluri de mancare, sunt legati de ingustarea vaselor sanguine si, implicit, de migrene.

  • Bananele
Bananele contin si ele tiramina, desi aceasta se gaseste intr-o proportie mai mare in coaja, comparativ cu pulpa. Alte fructe ce contin aceasta substanta sunt avocado, papaya, smochinele si prunele. E important ca acestea sa fie consumate, dar e bine sa o facem diversificat. Daca azi mananci avocado, maine poti smochine si nu azi, impreuna cele doua, adaugand si cateva banane! Nu, discociaza putin cele de mai sus in regimul tau alimentar si va fi mai bine pentru asimilare si hranire.

  • Nucile
La fel ca branza si unele fructe, nucile contin tiramina, dar in cantitati mai mici. Te vei alege cu dureri de cap doar daca exagerezi cu ele. Consumul lor e minunat, cat incape intr-un pumn de-al tau, si atat, pe zi!

  • Cafeina
O cana de cafea poate sa te si energizeze, poate ameliora durerea de cap, dar poate sa o si provoace. Cafeina este adaugata in multe medicamente pentru ca ajuta la o absorbire mai rapida a substantelor active, dar daca vei consuma prea multa cafea, concomitent cu pastilele, pot aparea durerile de cap. Si daca exagerezi de obicei cu aceasta bautura s-ar putea sa devii dependent si sa ai migrene atunci cand nu o ai la indemana. Limiteaza consumul de cafea la 1 pe zi si tine cont si de cafeina din ceai sau ciocolata.

Exista si alimente sau ingrediente active care ajuta la tratarea sau evitarea migrenelor. Iata cateva exemple:

  • Acizii grasi omega 3
In cazul migrenelor produse de inflamatii, o cantitate mai mare de acizi grasi omega 3 poate sa faca bine. Consuma peste precum somonul, sardinele, semintele de in si alte seminte, nucile si legumele cu frunze verzi, care contin din plin acesti acizi (mare grija la cantitate!).

  • Pepenele
Migrenele sunt produse adesea de deshidratare (asa cum am spus si mai sus), fie din cauza ca ai neglijat apa in ultima perioada, fie ca muncesti mai mult decat in mod normal. Consuma alimente bogate in apa, precum pepenele, castravetii si rosiile. Acestea au si magneziu, foarte bun in caz de deshidratare.

  • Spanacul si toate ”frunzele verzi”
Sunt multe motivele pentru care acesta (spanacul) era alimentul preferat al lui Popeye! Contine riboflavina, vitamina B, Fe, aminoacizi esentiali, multe elemente perfecte organismului nostru. Si studiile arata ca tot ce este ”verde” are o puternica si benefica informatie de sustinere a organismului uman, de aici si capacitatea de a preveni migrenele.

Informatiile prezentate sunt pe scurt, in cateva cuvinte, fiind important sa citim si sa retinem cate putin, in fiecare zi, despre cum sa ne mentinem sanatosi si bucurosi!

Va doresc sanatate si alegeri constiente in hrana de zi cu zi!
Dr. Lavinia Ceuta – Nutritionist

Sursa informatii: www.lavi-enrose.com