Bucuresti

Digitalizarea restaurantelor - ce solutii trebuie sa implementezi

Digitalizarea restaurantelor - ce solutii trebuie sa implementezi

Detalii articol

Categorie
Articole / anunturi mancare si bautura
Modificat
acum 2 saptamani si 5 zile
Apartine de
DWF
Vizualizari
96

Voteaza & Distribuie

Prezentare articol

Redeschiderea restaurantelor incepand cu luna septembrie este, cu siguranta, o veste buna atat pentru managerii acestor afaceri, cat si pentru angajati si, de ce nu, si pentru clienti. Odata ce vremea de afara nu va mai permite stationarea in spatiile deschise - terasele - activitatile restaurantelor se vor putea reintoarce la cursul obisnuit.

Dar este aceasta revenire o masura suficienta pentru a compensa pierderile inregistrate de restaurante de la inceputul pandemiei? Si in ce proportie sunt clientii cu adevarat pregatiti sa isi reia obiceiurile?

In conditiile in care efectele pandemiei inca se resimt puternic in comportamentul de consum - oamenii osciland intre negarea existentei riscurilor si frica extrema de contactare a virusului - tendintele de diversificare a ofertelor restaurantelor si de mutarea a vazarilor in mediul online devind, pe zi ce trece, mai puternice.

Ce abordari aleg restaurantele pentru a-si diversifica ofertele si a se promova in online
  • oferte pentru takeaway, to-go, livrari la domiciliu;
  • plasarea de meniuri digitale de unde se poate comanda online pe dispozitive cu touchscreen;
  • preparate pentru acasa - tot ce le ramane clientilor de facut este sa le puna la temperatura potrivita pentru a fi gatite corect;
  • retete pentru acasa - restaurantul furnizand materia prima necesara prepararii;
  • oferte pentru intreaga familie - oferte speciale prin care sa asigure, la un pret atragator, masa pentru o familie.

Care sunt cele mai frecvente metode de vanzare

  • direct in restaurant - la terasa sau, de acum, si in interiorul restaurantelor;
  • direct in restaurant - takeaway;
  • prin comenzi online si livrare la domiciliu.

Ce solutii trebuie sa implementezi ca sa poti creste vanzarile restaurantului si fideliza clientii

Exista, la ora actuala, o serie de solutii online pentru restaurante care au o eficienta dovedita - fiind deja puternic testate pe piata - care iti pot aduce beneficii reale la nivel de profitabilitate.

  • website de tip eCommerce - optimizat pentru device-urile mobile si SEO on-page (MetaTags, Keywords, URLs, TileTags, etc.) cu impact pozitiv asupra pozitionarii tale in Google;
  • meniu contactless - care le permite clientilor printr-o simpla scanare a unui cod QR sa acceseze instant meniul restaurantului de unde vor putea comanda cu usurinta;
  • aplicatie pentru comenzi online si oferte (dezvoltata atat pentru IOS, cat si pentru Android). Odata descarcata aplicatia in telefon, clientii vor fi mai dispusi sa comande direct. Atuurile aplicatiei de comenzi si oferte constau in faptul ca:
    • meniul restaurantului este mereu la indemana clientilor intr-o forma actualizata;
    • clientii pot fi cu usurinta fidelizati prin oferte personalizate;
    • costurile de promovare sunt considerabil reduse.

  • aplicatie pentru livrator - care te ajuta sa urmaresti clar ce se intampla cu livrarea comenzilor si sa identifici eventuale puncte slabe care iti pot afecta profitabilitatea;

  • aplicatie de tip CRM - care este cu atat mai valoroasa cu cat te aduce cu adevarat mai aproape de client si de preferintele lui. Atunci cand un client existent apeleaza pentru o noua comanda, anagajatul care se ocupa de preluarea acesteia va avea afisat pe ecran profilul clientului (nume, numar de telefon, istoric comenzi, valoare client, etc). Acest lucru il va ajuta sa personalizeze discutia si sa ii faca oferte speciale cu scopul fidelizarii (odata ce tu ai stabilit o strategie de abordare a clientilor fideli in functie de categoria din care fac parte: regular, VIP, premium, etc).

  • modul de marketing care iti permite sa iti selectezi clientii dupa anumite criterii si sa le trimiti SMS-uri cu promotii si cupoane ca sa ii poti aduce inapoi la tine pe site.

Aceste solutii digitale pot fi implementate separat - ca o completare la ceea ce are deja restaurantul - fie ca solutie completa dedicata. Aceasta varianta este, de obicei, cea optima intrucat vine la pachet cu o serie de integrari corect facute si functionale care iti vor permite sa urmaresti activitatea restaurantului atat la nivel macro, cat si la nivel de individual. Exista deja o serie de afaceri care folosesc aceasta solutie digitala completa si care au inregistrat cresteri semnificative ale vanzarilor odata cu folosirea ei.

Sursa foto: images.unsplash.com