Bucuresti

Directorul financiar și legislatia vamala – 5 dovezi ale unui mariaj reusit

Detalii

Categorie
Evenimente de afaceri
Modificat
acum 2 ani si 10 luni
Vizualizari
427

Voteaza & Distribuie

Descriere

Directorul financiar si legislatia vamala – 5 dovezi ale unui mariaj reusit
8 DECEMBRIE 2015

Legislatia vamala este extrem de complexa, atat prin multitudinea de reglementari care o guverneaza, cat si prin modul in care influenteaza contabilitatea si fiscalitatea unei societati. Cele mai mari litigii intre societati si autoritatea fiscala sunt de departe cele in materie vamala ( taxe vamale, TVA la import si accize ).
Pe langa provocarile impuse de respectarea ei, legislatia vamala ofera si un numar de facilitati fiscale si financiare menite sa incurajeze comertul international.
Deloitte si BusinessMark va invita in data de 8 decembrie 2015, la Hotel Radisson Blu Bucuresti la seminarul cu tema Directorul financiar și legislatia vamala – 5 dovezi ale unui mariaj reusit”.
Cele 5 dovezi ale unei colaborari reusite vor fi abordate in cadrul seminarului:

  • Neplata TVA-ului in vama – 24% avantaj pentru fluxurile de numerar ale societatii;
  • Certificarea AEO – economii si predictibilitate pe intreg lantul logistic ( transport /depozitare/manipulare );
  • Importanta unei imagini de ansamblu a lantului logistic – ce importam, ce exportam, ce livram intracomunitar – economii de taxe vamale si TVA;
  • Pozitia financiara a societatii dupa 1 mai 2016, data intrarii in vigoare a noului Cod Vamal al Uniunii;
  • Debitorul vamal – raspunderea in solidar.
  • Complexitatea legislatiei vamale si modul in care influenteaza contabilitatea si fiscalitatea unei companii impune o comunicare continua intre departamentul de logistică si cel financiar.
“Complexitatea regulilor impuse de comertul international in ultimul timp fac ca vamuirea marfurilor sa nu se ( mai ) finalizeze odata cu obtinerea liberului de vama. De exemplu, politica de preturi de transfer din cadrul grupurilor multinationale impune ajustari contabile trimestriale/anuale ale valorii bunurilor importate. Chiar daca aceste ajustari sunt post vamuire, ele trebuiesc luate in calcul retroactiv la determinarea valorii in vama a marfurilor importate. Politica de preturi de transfer si implicit ajustarile aferente este cunoscuta de catre departamentul financiar/contabil. Departamentul de logistica nu are cunostiinta de astfel de ajustari. Drept urmare, daca cele doua departamente nu comunica intre ele, riscam o determinare eronata a valorii in vama a marfurilor importate, care atrage de cele mai multe ori taxe suplimentare de plata.” spune Mihai Petre, coordonatorul departamentului de consultanta vamala al Deloitte Romania. Mihai va dezbate problematicile propuse alaturi de colegii sai: Daniela Neagoesi Cosmin Dinca, Senior Consultanti servicii fiscale ai Deloitte Romania.
Directorul financiar si legislatia vamala – 5 dovezi ale unui mariaj reusit” va avea loc pe data de 8 decembrie 2015, la Hotel Radisson Blu din Bucuresti.
Un eveniment:Deloitte Romania.
Organizat cu sprijinul: BusinessMark Event Management.
Evenimentul are drept parteneri media: Jurnalul de afaceri, Promoafaceri, IMM Romania, Business24, Portal Finante, Ziare.com, Calendar evenimente, Startups.ro, Legal Magazin, Transilvania Business, Debizz, Administratie.ro, Business24, Ziare.com, Roportal.ro, MLM News, Revista Valoarea, Bucuresteni.ro, Manager Express, Manager.ro, Economia Online, Think Business, Brightway, Antreprenor in Romania, Mark Media si Plan de afacere.ro.
Pentru detalii si inscrieri, acceseaza www.business-mark.ro sau contacteaza-ne la numerele de telefon (+40 ) 021 313 98 19 sau pe adresele de e-mail mihaela.ciobanu@business-mark.ro, office@business-mark.ro.

Despre BusinessMark

BusinessMark este o companie ceofera servicii integrate de B2B, oferind clientilor sai modele de dezvoltare complexe, conectandu- i in mod direct cu mediul de afaceri si creand oportunitati de parteneriat strategic.
Atat prin organizarea de evenimente business, cat si prin serviciile de B2B Public Relations oferite, BusinessMark isi propune sa vina in intampinarea partenerilor sai cu strategii de comunicare si promovare centrate pe business matchmaking si crearea de oportunitati de dezvoltare.