Bucuresti

Efectele tehnologiei asupra somnului: 5 sfaturi utile pentru odihna ta

Efectele tehnologiei asupra somnului: 5 sfaturi utile pentru odihna ta

Detalii

Categorie
Boli / afectiuni
Modificat
acum 10 luni si 3 zile
Apartine de
DWF
Vizualizari
210

Voteaza & Distribuie

Prezentare

Tehnologia aduce mii de avantaje vieții moderne, făcând totul mai ușor și mai rapid. Totuși, există și dezavantaje majore, pe care mulți dintre noi le resimt fără să își dea seama pe moment.

Probabil că și tu folosești laptopul și telefonul mobil timp de foarte multe ore, în fiecare zi, chiar și înainte de culcare. Acest lucru îți impactează semnificativ somnul, dereglând ritmul circadian, obosind ochii și cauzând chiar și migrene sau luare în greutate. În plus, expunerea la ecranele luminoase, în special la lumina albastră a smartphone-ului, poate cauza stări de extenuare, anxietate și oboseală cronică.

Iată 5 recomandări utile pentru a minimiza efectele negative ale tehnologiei asupra somnului. Pune-le în aplicare și odihnește-te mai bine ca niciodată!

1. Stabilește o regulă de aur: Laptopul nu este permis în pat!

Ai de rezolvat un task urgent, de care tocmai ți-ai adus aminte. Ești deja în pat, gata de culcare, însă iei laptopul, te strecori sub pilotă și începi să lucrezi. Fără să realizezi, au trecut două ore, ochii te ustură și te mănâncă, iar somnul a dispărut ca prin magie.

Îți sună cunoscut scenariul de mai sus? Cu siguranță, răspunsul este da. Studiile efectuate de-a lungul timpului au arătat că oamenii care impun limite clare între muncă și odihnă au o viață echilibrată și mult mai relaxată decât cei care amestecă cele două noțiuni.

Așadar, stabilește cu tine însuți o regulă importantă: patul este locul în care doar te odihnești. Cu alte cuvinte, laptopul sau agenda cu taskuri nu au ce căuta în spațiul tău de somn.

2. Folosește tehnologia în favoarea ta

Tehnologia nu înseamnă doar device-uri cu ecrane, ci și diferite inovații în domenii variate. De exemplu, știai că există saltele de pat cu diferite zone ortopedice, care susțin coloana vertebrală, bazinul, capul, umerii și coapsele?

Acest tip de saltele Somnart sunt excelente atunci când ai nevoie de un somn odihnitor, din care să te trezești cu energie pentru întreaga zi și cu zero dureri de spate sau articulații.

Pe lângă saltele, există și perne din spumă cu memorie, care au exact același rol: acela de a-ți susține capul și gâtul, pentru o experiență cât mai confortabilă. Investește în acest gen de produse și vei observa îmbunătățiri semnificative!

3. Nu folosi telefonul mobil cu două ore înainte de somn

Îți este somn, dar te gândești să mai dai scroll pe rețelele sociale măcar zece minute înainte de culcare. Poate a apărut o notificare sau o postare nouă. Minutele se scurg, apoi realizezi că a trecut jumătate de oră și acum îți este imposibil să mai adormi.

Cu siguranță, ai trăit acest gen de experiență măcar o dată. Experții spun că este foarte important să asculți semnalele corpului tău și să te culci chiar atunci când începi să simți oboseala.

Pentru a face acest lucru, fă un experiment simplu. Timp de o săptămână, încetează să mai folosești telefonul mobil cu două ore înainte de culcare. Înlocuiește obiceiul cu alte activități plăcute, precum cititul, yoga sau savurarea unui ceai.

4. Reglează luminozitatea device-urilor

În prezent, orice device este prevăzut cu setări precum modul de noapte sau de economisire a energiei. Profită de acestea și stabilește-ți propriile reguli. De exemplu, setează-ți smartphone-ul să își diminueze lumina începând cu ora 21 și să revină la intensitatea normală după ora 8 dimineața. Astfel, chiar dacă vei folosi dispozitivul în acest interval, ochii tăi nu vor fi agresați.

De asemenea, îți poți instala pe laptop un program precum Flux, care să diminueze lumina și să îi dea o tentă caldă, pe măsură ce afară începe să se întunece. Astfel, ritmul tău circadian nu va fi dat peste cap.

5. Televizorul, inamicul principal al somnului

Chiar dacă îți propui să petreci mai puțin timp în fața ecranelor, încă ai instinctul de a porni televizorul imediat ce te așezi pe canapea sau în pat. Unele persoane chiar consideră că ecranul aprins și sunetul TV-ului le ajută să adoarmă mai repede.

De fapt, este vorba despre un simplu obicei, care nu aduce niciun avantaj. Când în jurul tău nu este liniște, iar camera este luminată de ecranul LED, calitatea somnului scade semnificativ. Astfel, te vei trezi obosit, fără să bănuiești care ar putea fi motivul!

Așadar, asigură-te că elimini sursele de lumină albastră din jurul tău, în momentul în care decizi că este timpul pentru somn. Urmează sfaturile de mai sus și încearcă să adopți noi obiceiuri sănătoase pentru corpul și mintea ta!

Sursa foto: pexels.com/photo/woman-in-white-top-holding-smartphone-lying-on-couch-920387/