Bucuresti

Este important ca departamentul de HR sa aiba vizibilitate asupra strategiei

Detalii

Categorie
Stiri economie
Modificat
acum 2 ani si 7 luni
Vizualizari
243

Voteaza & Distribuie

Descriere

Este important ca departamentul de HR sa aiba vizibilitate asupra strategiei

BusinessMark a organizat conferinta „HR Business Strategist 2016”, eveniment adresat strategilor din departamentele de HR, in zilele de 24 si 25 februarie 2016 la Hotel Radisson Blu din Bucuresti.
Discutiile din cadrul HR Business Strategist 2016 s-au conturat in jurul a patru directii: Business & HR Strategy, Workplace, Leadership and people management si Employer branding.

ZIUA 2

SESIUNEA 1
Vorbitorii primei sesiuni de discutii au fost:MUGUR TOLICI, HR Director, Banca Nationala a Romaniei, FLORIN SPATARU, HR & Corporate Affairs Director, Damen Shipyards Galati, MIHAI GAVAN, Sales Manager, Romanian Software, ADRIANA DAVID, L&D Partner CEE, Atos si ALIN GHERMAN, expert EXEC-EDU, Chief Commercial Officer, Nobel Romania.
MUGUR TOLICI, HR Director, Banca Nationala a Romaniei, ne-a vorbit despre transformareaorganizationala a BNR si despre ingredientele acestui proiect de succes: identificarea nevoii de schimbare, pregatirea echipei, secventialitatea potrivita, un parteneriat strategic, road-map, pastrarea scenariilor in cadrul celor mai bune practici, setarea standardelor la nivel de excelenta, simplitate si transparenta, vizibilitatea echipei de proiect (8/5), mentinerea ritmului, implementarea fara intarzieri si adaptata la contextul intern, sustinerea permanenta si vizibila a board-ului, activarea campionilor schimbarii, comunicare continua, ”oprirea procesului de schimbare nu este o optiune”, castiguri reputationale externe: conferinte, interviuri, prezentari.
”De ce BNR a considerat ca trebuie sa modifice strategia pentru capitalul uman? In primul rand a contat contextul atat extern cat si intern: schimbari pe piata muncii, atributii noi, mobilitate internationala, cerinte noi, insatisfactia interna fata de practicile si politicile de HR, nevoia de dezvoltare a compententelor manageriale. Am redesenat de la 0 sistemul integrat de resurse umane. Am redefinit competentele, recompensarea, salarizarea in functie de aportul adus si am creat un program de leadearship. Cupola a fost alinierea la cele mai bune practici intre bancile centrale”.

Reprezentantul BNR a prezentat cateva procente generale, statistica referitoare la transformarea organizationala: 70% dintre proiectele de transformare esueaza, 90% dintre strategiile adoptate nu sunt implementate, 45% dintre CEO la nivel mondial nu au certitudinea ca organizatiile pe care le conduc pot raspunde noilor cerinte, iar 50% nu au certitudinea ca in organizatie cultura este suficient de adaptativa la schimbare.

FLORIN SPATARU, HR & Corporate Affairs Director, Damen Shipyards Galati, a vorbit despre problemele specifice industriei pe care o reprezinta si despre solutiile gasite de companie.

”Ne confruntam cu modificarea portofoliului de comenzi – de la corpuri de nava cu un grad de saturare scazut la nave offshore si proiecte militare, modificarea cerintelor clientilor privind evaluarea performantei santierelor navale, cresterea concurentei pe piata constructiilor noi, dezvoltarea de noi instrumente de sustinere a industriei navale in tari asiatice, lipsa de specialisti. Prima solutie pe care am vazut-o pentru a ne rezolva problemele de personal a fost sa facem noi un centru de formare profesionala si sa nu ne mai uitam la ce ne ofera sistemul educational. In 12 ani am format 1.500 de oameni. Am dezvoltat campanii de atragere a tinerilor catre sectorul naval. Alte masuri au fost dezvoltarea unui sistem de monitorizare a parametrilor de performanta ai organizatiei, dezvoltarea unui sistem de schimb de cunostinte si transfer de tehnologie la nivelul grupului. Sigur ca toate aceste schimbari nu pot fi implementate daca imaginea angajatorului nu concorda cu ceea ce incerci sa oferi. Compania noastra este printre putinele astfel de organizatii care are un cont de Facebook. Top managementul a fost foarte reticent, dar realitatea este ca trebuie sa ne adaptam noii generatii. Este adevarat ca avem si reactii negative, dar este necesara transparenta pentru a crea o imagine buna companiei”, a explicat FLORIN SPATARU.
MIHAI GAVAN, Sales Manager, Romanian Software, si-a intitulat prezentarea ”Recrutarea ca marketing. Cand jobul devine o marfa, iar candidatul, cumparatorul cu bani”.
”Marea problema este ca nu gasim forta de munca dedicata, avand in vedere sectorul nostru de activitate. A trebuit sa extind putin aria si sa gasesc oameni din alte zone. Exista o problema reala in a aduce talentele in organizatie. Oamenii sunt putini si concurenta este constienta de acest lucru. Companiile fac eforturi sa ii tina in interior. Cred ca recrutarea neconventionala + marketing ar putea fi solutia. Daca reusesti sa impachetezi frumos pozitia respectiva, drumul va fi mult mai bun”, a declarat MIHAI GĂVAN.

El a citat cateva concluzii ale unui studiu Deloitte realizat in 2016: pana in 2020, 50% din populatia activa a globului va fi asigurata de millennials, 1 din 4 angajati si-ar parasi locul de munca anul viitor, 44%, pana in 2018, 1 din 3 angajati, pana in 2020, iar 16% ar ramane in companie pana in 2020.
In compania Atos, reprezentata de ADRIANA DAVID, L&D Partner CEE, media de varsta a angajatilor este 27 de ani, iar 30% sunt femei. Numarul de angajati este de peste 1.400, iar compania estimeaza ca va depasi curand 2.000 de angajati.
”Este important ca HR sa avem vizibilitate asupra strategiei. Facem dezvoltare si training. Incercam sa facem analiza nevoilor de dezvoltare in proces continuu. Vrem sa invatam oamenii ca exista si alte metode in afara trainingului clasic. Este un proces de schimbare si nu este usor. Am implementat si un concept de planuri individuale de dezvoltare. Initial acesta nu era destinat tuturor angajatilor, dar am inceput sa il implementam in tot mai multe cazuri, chiar daca ne concentram pe management. Ne-a ajutat si ne va ajuta cu singuranta si in acest an procesul”, a declarat ADRIANA DAVID.

Cateva dintre variantele folosite de companie pentru pregatirea angajatilor sunt: mentoring, coaching, digital learning, cursuri de business.
ALIN GHERMAN, expert EXEC-EDU, Chief Commercial Officer, Nobel Romania, si-a intitulat prezentarea ”Leading Leaders – cum apareefectul de multiplicare?”
”Oamenii trebuie sa se simtă incurajati. Oamenii trebuie sa stie atunci cand fac ceva bine. Daca suntem o echipa trebuie sa ne ocupam de fiecare membru, sa-i ajutam sa se dezvolte pe fiecare, astfel avem garantia ca vom avea succesul dorit. Daca reusesti sa aliniezi ce isi doreste omul cu ceea ce urmareste compania poti ajunge la acest success”, a explicat ALIN GHERMAN.

SESIUNEA II
Cea de-a doua sesiune s-a intitulat EMPLOYER BRANDING, iarinvitatii au fost: ILEANA ALEXANDRU, HR Director, Mega Image, ANDREEA MIHNEA, HR Director, EY Romania, DRAGOS BUNESCU, Commercial Director, 7card, IOANA TETELEA, Managing Partner, Invisible Nature si CARMEN DUMITRACHE, HR Business Partner, Global Services Center Romania, Ericsson.
ILEANA ALEXANDRU, HR Director, Mega Image, a vorbit despre campania de branding intern a companiei.
”Am facut sondaje interne si angajatii ne-au spus ca suntem o companie de succes dar ca avem o atitudine care intimideaza. Ne-am pus intrebari despre ce urmarim prin campania de internal branding, cum o vom face si cu ce instrumente. Ne-am dorit sa crestem nivelul de atasament si angajament in organizatie, o comunitate interna din care oamenii sa fie mandri ca fac parte. Am dorit sa traducem campania de branding extern ”eu sunt mega” si intern. Am descoperit un client tridimensional: client initial, client-angajat si client in continuare. Am pus semnul egal intre angajat si client. Dar desigur ca acest client nu este unul clasic pentru ca el are informatiile din culise si de aceea am adus valoarea brandului in viata sa. Le-am oferit acces la produse prin Mega Happy Card cu un discount consistent la produsele marca proprie. Comunitatea angajatilor se numeste Zona Mea. Le oferim sansa sa spuna ce isi doresc, sa aiba opinii, sa comunice cu noi prin diverse canale, inclusiv prin televiziunea interna MegaTV”, a declarat ILEANA ALEXANDRU.

Campania a fost lansata in septembrie 2015.

Prezentarea ANDREEI MIHNEA, HR Director, EY Romania, s-a numit ”EY Romania – leading brand story”.
Ea a citat studii internationale independente despre brandul angajatorului.

”In 2011 eram la coada clasamentului din acest punct de vedere dintre cei 4 big four. In urma cu trei ani am hotarat sa nu ne mai uitam la concurenta si sa pornim de la valorile companiei. Am cerut un studiu despre noi si am elaborat o strategie pe care am pus-o in practica. Comunicam intern foarte mult despre tot ceea ce ii priveste pe angajati, despre spatiile lor de lucru, wellbeing inovatie etc. Este foarte important sa comunici intern, altfel oamenii isi fac alte pareri”, a declarat ANDREA MIHNEA.

Compania foloseste foarte mult retelele de socializare, in special LinkedIn, si peste 10 canale de recrutare.

Urmatorul speaker invitat a fost DRAGOS BUNESCU, Commercial Director, 7card. Compania pe care o reprezinta ofera acces oricand la orice club sportiv din retea.

”In prezent, avem 220 de sali si 400 de clienti. Suntem in noua orase si cred ca vom dubla afacerea si in acest an. Compania are 22 de angajati. Gradul de utilizare a serviciilor este direct proportional cu promovarea de care acestea se bucura in firma din partea departamentului de HR. In firmele unde HR-ul promoveaza 7card, utilizarea serviciilor este de peste 30%. Acolo unde HR-ul nu promoveaza asta, utilizarea este de numai 5%. Sper insa sa o faca pentru a promova sportul in randul angajatilor”, a declarat DRAGOS BUNESCU.
IOANA TETELEA, Managing Partner, Invisible Nature, a vorbit despre ”7 actiuni prin care poti integra sustenabilitatea in brandul de angajator”.
”O companie sustenabila este aceea care obtine profit dar este responsabila fata de mediu. Dar care este legatura cu brandul? Un exemplu este Intel. Compania a aplicat programe de sustenabilitate si asta a crescut angajamentul personalului. Asta creeaza o reputatie care face angajatii sa fie mandri ca sunt in cadrul ei. O astfel de atitudine arata ca pe langa profit, companiei ii pasa de mediu si de comunitate. Este o punte intre valorile personale si cele organizationale”, a explicat IOANA TETELEA.
Sfatul sau a fost ca departamentul de HR sa comunice si sa colaboreze cu departamentul de sustenabilitate si CSR pentru a implica angajatii in acest sector.
CARMEN DUMITRACHE, HR Business Partner, Global Services Center Romania, Ericsson, a vorbit despre comunicarea externa si cea interna si despre importanta alinierii celor doua elemente.
“HR-ul trebuie sa vina si cu o perspectiva financiara pentru ca vorbim si de gestionarea unui buget. Iar aceasta inseamna nu taierea costurilor, ci alocarea banilor acolo unde trebuie pentru a maximiza rezultatele de business. Brandul intern ne ajuta sa pastram oamenii buni in companie. Din punct de vedere procesual si comunicare, ne asiguram ca brandul extern este perfect aliniat cu brandul intern", a declarat CARMEN DUMITRACHE, HR Business Partner, Global Services Center Romania, Ericsson. , a declarat CARMEN DUMITRACHE, HR Business Partner, Global Services Center Romania, Ericsson.
Specialistul Ericsson este de parere ca partea de branding trebuie sa ramana in zona departamentului de HR.

Partenerii evenimentului au fost: UCMS Group Romania, Romanian Software, IMMOFINANZ, Wise Finance Solutions, Benefit, Horvath & Partners, World Class, Wellington, Max Relax, Selfie Fun, Exec- Edu, Leo HR, 7 Card, Cofetaria Armand, Your Personal Aroma Parfums, UBER si NISSA.

Evenimentul a avut drept parteneri media: Portal HR, Jurnalul de afaceri, Promoafaceri, Economic ZOOM, Femei in afaceri, StartUps, Business24, Ziare.com, Calendar evenimente, Legal Magazin, Transilvania Business, Debizz, Administratie.ro, Roportal.ro, MLM News, Revista Valoarea, Bucuresteni.ro, Manager Express, Economia Online, Manager.ro, Think Business, Megablog Resurse Umane, Antreprenor in Romania, Mark Media, Learn&Go, 4 Career si Plan de afacere.ro.

Despre BusinessMark

BusinessMark este o companie ce ofera servicii integrate de B2B, oferind clietilor sai modele de dezvoltare complexe, conectandu- i in mod direct cu mediul de afaceri si creand oportunitati de parteneriat strategic.
Atat prin organizarea de evenimente business, cat si prin serviciile de B2B Public Relations oferite, BusinessMark isi propune sa vina in intampinarea partenerilor sai cu strategii de comunicare si promovare centrate pe business matchmaking si crearea de oportunitati de dezvoltare.