Bucuresti

Importanta eliminarii vizelor pentru turistii din Republica Moldova si tendinte

Detalii

Categorie
Stiri economie
Modificat
acum 3 ani si 1 luna
Vizualizari
335

Voteaza & Distribuie

Descriere

2014 va fi anul Republicii Moldova pentru turismul românesc
Eliminarea vizelor pentru moldoveni va dubla numărul turiştilor moldoveni în România
Bibi Touring mizează pe BEST DEALS şi ALL INCLUSIVE pentru sezonul 2014
Transport zilnic cu autocarul între Chişinău şi litoralul românesc în perioada 1 mai – 1 octombrie
FĂRĂ VIZE
După cum se ştie, începând cu 28 aprilie 2014, cetăţenii Republicii Moldova nu vor mai avea nevoie de vize pentru spaţiul Schengen şi pentru Uniunea Europeană. Bibi Touring Touroperator – membru al Christian Tour Group - a participat la Târgul de turism de la Chişinău – „Turism. Leisure. Hotels”, organizat între 9 şi 12 aprilie, la Moldexpo, alături de alţi touroperatori de prestigiu din România, precum Happy Tour, Paralela 45, Invitation Romania, Christian Tour, Perfect Tour, Travis, dar şi alături de grupuri hoteliere precum Phoenicia sau International Sinaia, Danubius Sovata şi alături de artişti îndrăgiţi, precum Ducu Bertzi. La eveniment a fost prezent şi Răzvan Filipescu, preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Turism, care a promis o promovare turistică mult mai eficientă a României în Republica Moldova.
CONSECVENŢĂ ÎN PROMOVAREA ROMÂNIEI
Standul României a avut 100 mp şi a trezit un interes deosebit atât din partea touroperatorilor locali, cât şi a publicului. „Venim la târgul de la Moldexpo de şase ani. În viziunea noastră, Chişinăul este... a doua capitală a românilor. Lăsând la o parte limba şi cultura comună, precum şi vecinătatea, turiştii şi oamenii de turism din Republica Moldova sunt în acest an mult mai interesaţi de ţara noastră, ţinând cont că nu mai au nevoie de vize. Multe agenţii locale ne-au declarat că turiştii merg mult mai puţin spre Ucraina şi se vor reorienta spre litoralul şi muntele românesc. Bibi Touring Touroperator a investit mult în promovarea României. Încă de anul trecut, împreună cu partenerul principal din Republica Moldova, Voyage Center Philipsky Tour, am invitat gratuit agenţiile de turism şi televiziunile din Moldova în infotripuri pe litoral şi în staţiunile montane, iar rezultatele s-au văzut în special în sezonul de iarnă”, subliniază Adrian Voican, directorul general al Bibi Touring.
VACANŢE de 49 euro pentru 7 nopti pe litoral, cu transport inclus
În timpul târgului de turism de la Chişinău, Bibi Touring a organizat un cocktail turistic pentru peste 100 de parteneri şi revânzători din Republica Moldova, cu tema „România de la All

inclusive la Best Deals”. Participanţii au câştigat vacanţe gratuite la Jupiter, Sovata şi Sinaia. Agenţiile de turism din Republica Moldova s-au arătat deosebit de interesate atât de litoralul românesc, cât şi de alte zone turistice precum Delta Dunării, Valea Prahovei sau Transilvania. Produsul turistic lansat cu această ocazie, 7 nopţi pe litoral cu transport inclus de la 49 euro, a entuziasmat audienţa, care, până acum, percepea România ca pe o destinaţie scumpă.
City-break pentru români la Chişinău
De asemenea, Bibi Touring a anunţat că va continua să promoveze city break-uri în Chişinău pentru turiştii români. Şi Republica Moldova poate fi o destinaţie interesantă pentru români. Cramele Cricova sunt cele mai mari crame subterane din lume, cu galerii lungi de peste 80 de km, iar Cramele Mileştii Mici deţin cea mai mare colecţie de vinuri din lume – 2 milioane de sticle – certificată Guiness Book. Preţurile sunt categoric mai mici decât în România, iar Chişinăul se poziţionează pe locul 7 în lume la conexiunile wireless.
Şi partenerul din Republica Moldova al Bibi Touring, Voyage Center Philipsky Tour, a organizat un seminar în cadrul târgului de la Moldexpo, cu tema “Vacanţa ta în România. Cea mai bună afacere pe All Inclusive şi Low Cost ”.
„Dacă anul trecut am reuşit să aducem, pe litoralul românesc, împreună cu partenerul român Bibi Touring, câteva sute de turişti moldoveni, pentru sezonul de iarnă am avut 17 autocare, ceea ce a reprezentat peste 1800 de turişti care au ales staţiuni precum Sinaia, Poiana Braşov şi Predeal. Alături de Bibi Touring, am fost singurul touroperator local care a promovat România, în contextul în care celelalte agenţii de turism au promovat terţe destinaţii precum Turcia, Grecia, Bulgaria şi altele. 2014 este un an crucial pentru colaborarea turistică dintre Republica Moldova şi România. Agenţiile de turism moldoveneşti nu cunosc încă bine România. Deşi nu aţi crede, nici turiştii moldoveni. Dacă România nu va face o promovare agresivă în acest an în Republica Moldova, nu va profita de conjunctura actuală, pentru că sunt şi alte ţări care doresc turiştii moldoveni. Potenţialul este mare, iar scopul meu este de a aduce, împreună cu partenerul român, peste 100.000 de turişti moldoveni în România, în următorii ani”, subliniază Alex Filipski, directorul general al Voyage Center Philipsky Tour.
În 2013, România s-a poziţionat de-abia pe locul 5 în preferinţele turiştilor moldoveni, după Turcia, Bulgaria, Grecia şi Ucraina. După cum aminteam, una dintre marile probleme a constituit-o condiţiile dificile de obţinere a vizei pentru România. Este drept, România ocupă locul 1 în preferinţele moldovenilor pe partea de turism montan, unde media pachetului turistic este de 130 de euro de persoană pentru 4 nopţi de cazare.
Preferinţele turiştilor moldoveni pentru România
- Turiştii moldoveni pot fi atraşi să îşi petreacă vacanţele pe litoralul românesc dacă, în acest an, vor beneficia de oferte promoţionale, la preţuri foarte atractive. Voyage Center Philipsky Tour va organiza transport charter zilnic cu autocarul pe ruta Chişinău – litoralul românesc, cu plecare de la 8 dimineaţa, în perioada 1 mai – 1 octombrie. Iată câteva exemple de oferte speciale. Un turist moldovean va plăti 30 de euro pentru 5 nopţi de cazare, în perioadele de extrasezon, la un hotel de 1 stea, respectiv 36 de euro la un hotel de 2 stele. De asemenea, hoteluri precum Phoenicia din Mamaia Nord sau Delta (Jupiter) şi California (Cap Aurora) au creat oferte atractive pentru turiştii moldoveni, cu reduceri consistente.

- Delta Dunării şi Transilvania sunt destinaţii mai puţin cunoscute şi promovate în Republica Moldova de-a lungul timpului, dar care trezesc în acest an un interes deosebit. De aceea Bibi Touring a invitat agentiile din Moldova la infotripul său tradiţional din 26 mai-1 iunie, pe litoral, incluzând şi două zile în Delta Dunării.
- Pentru sezonul de iarnă, destinaţiile cheie ale moldovenilor sunt staţiunile Sinaia, Predeal, Poiana Braşov şi Slănic Moldova. Turiştii din Republica Moldova au manifestat un interes ridicat, în sezonul de iarnă precedent, pentru conceptul de înscrieri timpurii, care presupune reduceri de până la -40% pentru Revelion şi sărbătorile de iarnă, precum şi zile gratuite de vacanţă. În afară de promoţiile pentru Turcia şi Grecia, turiştii moldoveni nu sunt familiarizaţi mult cu ofertele de înscrieri timpmurii.
- În 2013, prin intermediul agenţiilor de turism şituroperatorilor din Republica Moldova au plecat în străinătate 157,6 mii de turişti şi excursionişti, cu 7,3% mai mult comparativ cu 2012. Majoritatea cetăţenilor moldoveni au plecat în scopuri de odihnă, recreere şi agrement (97,9%). În acest context, România a fost vizitată de circa 15.000 de turişti moldveni, majoritatea absolută alegând staţiunile montane, în timpul sezonului de iarnă şi în special al sărbătorilor pe rit vechi.
Amintim că la infotripul organizat la începutul sezonului estival 2013, în mai, pe litoralul românesc, Bibi Touring a avut ca invitaţi peste 50 de agenţi de turism din Republica Moldova, care au vândut pentru prima dată litoralul românesc. Şi în acest an Bibi Touring va organiza, în perioada 26 mai-1 iuniei, un infotrip care va reuni agenţii de turism din Moldova, şi care va include tot litoralul românesc, dar şi Delta Dunării.