Bucuresti

Anunt Diamant Euroinstal

Euroinstal Bucuresti - este un jucător important în domeniul instalațiilor termice, sanitare și de ventilație, cu o experiență de peste 24 ani în domeniu.
https://euro-instal.ro

Digitalizarea in logistica inseamna sa ridici toate barierele din drumul spre succes

Digitalizarea in logistica inseamna sa ridici toate barierele din drumul spre succes

Detalii stire

Social links
Categorie
Stiri diverse
Modificat
acum 1 an si 3 luni
Vizualizari
341

Voteaza & Distribuie

Prezentare stire

Interconectarea in retea a sistemelor digitale din logistica transporturilor si a spatiilor de depozitare ofera industriei si comertului numeroase oportunitati pentru cresterea eficientei si reducerea costurilor, insa acestea sunt rareori exploatate. Transformarea digitala necesita noi modele digitale de business pentru companiile care vor sa ramana profitabile si sa isi pastreze pozitia din piata.

La fel ca majoritatea industriilor, transportul si logistica se confrunta in prezent cu o serie de schimbari importante, care aduc deopotriva atat riscuri, cat si multe oportunitati: noile tehnologii, modul in care se schimba asteptarile clientilor si noi modele de business. Astfel, companiile de logistica se confrunta cu o era a schimbarilor fara precedent, pe masura ce digitalizarea se impune, iar asteptarile clientilor evolueaza. Noile tehnologii permit o mai mare eficienta si reformeaza piata in moduri care de abia acum incep sa devina evidente.

Digitalizare – ce sa luam in considerare?

Digitalizarea permite crearea de noi modele de afaceri, iar lanturile de aprovizionare fac parte din lista domeniilor in care acest proces (efectuat in mod corect) creeaza cea mai dinamica si mai spectaculoasa schimbare. De la idee la implementare este insa un drum lung. Ce ingreuneaza acest drum? Un proces de digitalizare completa ar oferi un avantaj inestimabil in aceasta situatie nu numai in perioada curenta a pandemiei.

De ce in unitatile caselor de expeditii si in centrele de distributie din domeniul logisticii lucrurile se desfasoara „ca pe vremuri”, in timp ce noi suntem demult interconectati digital cu clientii si partenerii de afaceri in numeroase alte domenii din activitatea noastra de zi cu zi? Motivul: Interfetele reale de la punctele de receptie si desfacere a marfurilor pana la mijlocul de transport sunt multistratificate si complicate. La fel sunt si caile de comunicare dintre conducatorii auto si lucratorii din depozite. In consecinta multe dintre datele comenzilor trebuie sa fie inregistrate manual, rareori existand posibilitatea ca datele dintr-un sistem de gestiune- sau Warehouse Management System sa fie transferate direct intr-un management de transport sau invers, adesea lipsind pur si simplu interfetele necesare. In plus, numeroase programe nu au capacitatea de a comunica automat cu altele.

  • Interfetele sunt necesare

Aceste interfete sunt din ce in ce mai importante pentru firmele din lantul de aprovizionare. Pentru a realiza un lant de aprovizionare cat mai eficient din punct de vedere al costurilor si timpului este necesara o digitalizare extensiva, care sa se intinda de la productie si logistica de depozitare si a transporturilor pana la clienti. Pe masura ce acest drum virtual va deveni realitate va fi mai usor ca lantul de aprovizionare sa fie realizat si gestionat fara hartii si prin urmare, fara intreruperi ale mediilor. Prin digitalizarea completa a tuturor proceselor informationale ale comenzilor, lantul de aprovizionare va deveni mai eficient si mai transparent, iar aceasta va duce la cresterea securitatii si a performantelor. Procesele logistice pot fi interconectate cu procesele curente, in mare masura automatizate, din intralogistic

  • Definirea clara a datelor transferate este decisiva

O conditie esentiala pentru functionarea digitalizarii si interconectarea cu succes in retea este definirea clara a tuturor datelor care vor fi transmise. Toate programele dispun de un cod-sursa, prin care sunt definiti toti parametrii. Acesta incepe prin introducerea datelor primare, continua cu specificatiile de greutate ale incarcaturii si merge pana la introducerea metodelor de plata. Pentru ca programele partenerilor sa poata comunica intre ele sunt necesare programe care asigura schimbul de date ale comenzilor intre diversele solutii software ale partenerilor contractuali.

Fiecare detaliu este descris neechivoc. Aici este vorba despre detalii cum este definirea neechivoca a unitatilor de masura pentru greutate. Trebuie sa fie clar daca marfa este mentionata in tone sau kilograme. Aceasta descriere neechivoca se refera la toate datele care vor fi transferate pe parcursul lantului de aprovizionare. Prin urmare, lantul de aprovizionare trebuie sa corespunda intru totul cu realitatea. Numai astfel se poate realiza un transfer al datelor fara erori.

Cum puteti fi siguri ca veti avea succes?

Parteneriatul organizatiilor care au derulat deja proiecte in domeniul digitalizarii este cu siguranta un mare ajutor aici. Aceste companii indica domenii fundamentale care formeaza baza unei transformari efectuate in mod corespunzator: promovarea digitalizarii si ajustarea obiectivelor. Procesul de digitalizare a lantului de aprovizionare nu poate fi tratat separat de celelalte departamente ale companiei – acesta se aplica si planificarii, achizitionarii, departamentelor IT si HR.

De aceea este foarte important ca toate aceste departamente sa fie implicate in gestionarea schimbarii. Promotorii transformarilor ar trebui sa fie liderii care stabilesc principalele obiective si prioritati in strategia proiectului. Nu este suficient doar sa promovati si sa va concentrati pe reducerea costurilor serviciilor, deoarece este la fel de importanta adaptarea obiectivelor companiei, care ar trebui sa mearga mana in mana cu eforturile generale, ceea ce inseamna, in practica, cresterea transparentei si a satisfactiei clientilor.

Combinatia dintre diferite entitati, fluxul de informatii si integrarea partenerilor in cadrul lantului de aprovizionare (furnizori si distribuitori/furnizori de servicii logistice) reprezinta un element important pentru succesul transformarii.

Indepartarea barierelor intre departamentele interne si partenerii are, de asemenea, o influenta enorma, in ceea ce priveste extinderea cat mai mult posibila a lantului de aprovizionare necesar si maximizarea beneficiilor rezultate din procesul de digitalizare. Pe termen lung, simpla creare a unui lant de aprovizionare digitalizata nu este suficienta. Prin urmare, trebuie sa va concentrati asupra investitiilor in dezvoltarea talentelor din cadrul companiei.

Acest lucru va permite nu numai o atentie sporita asupra clientului, ci si o imbunatatire continua a serviciului in sine. Atat consumatorii individuali, cat si cei industriali, au in contextul actual asteptari diferite fata de cele de acum cativa ani. Acestia vor ca livrarile sa aiba loc mai repede, vor mai multa flexibilitate si transparenta, in timp ce preturile sunt in scadere. Astfel, pentru industria logistica exista presiuni imense atat in ceea ce priveste profitabilitatea, cat si modul de operare.

In acest context, digitalizarea ofera solutia de care operatorii din domeniul logistic au nevoie. Tehnologia schimba fiecare aspect al modului in care companiile logistice isi desfasoara activitatea. Pe aceasta piata competitiva, castigatorii vor fi cei care stiu cum sa implementeze o gama mai larga de solutii tehnologice oferite, de la analiza datelor, la automatizare, pana la solutiile care tin de inteligenta artificiala si cloud.

  • Adoptarea solutiilor digitale

Specialistii in domeniul logistic spun ca in urmatorii cinci ani vom vedea o crestere semnificativa pe segmentul adoptarii solutiilor digitale in acest sector, iar schimbarile vor fi realizate in urma unor investitii majore.
In era digitalizarii, industria logistica trebuie sa evalueze posibilitatile si oportunitatile oferite de tehnologie si sa se adapteze la acestea. Estimarile privind cheltuielile cu digitalizarea sunt estimate la nivel mondial la 9,4 miliarde de dolari in urmatorii ani. In era digitalizarii, industria logistica trebuie sa evalueze posibilitatile si oportunitatile oferite de tehnologie si sa se adapteze la acestea

Asadar, care sunt trendurile tehnologice cheie in domeniul logisticii care vor putea aduce succesul pe piata al unei companii?

  • Automatizarea fortei de munca

Forta de munca reprezinta un element critic pentru orice companie logistica, generand o serie de costuri importante. Automatizarea platformelor logistice va fi cea care va aduce un echilibru intre serviciile oferite si costuri. Astfel, firmele vor putea oferi servicii mai performante, cu costuri mai mici. Cele mai mari si dezvoltate companii au ales sa automatizeze partial si chiar complet procesele de munca, de la depozitare pana la livrare. Deja au fost implementate anumite sisteme de incarcare si descarcare automata. In viitor specialistii in domeniu spun ca vor exista asa-numitele rute complet automatizate.

  • Vehicule autonome

Stivuitoarele autonome au inceput sa devina la ora actuala destul de des intalnite in depozite, terminale aeriene sau porturi. In curand, insa, industria logistica va face cunostinta si cu camioane autonome care vor livra marfurile ce vor fi descarcate de stivuitoare autonome si introduse in depozite de benzi transportoare automate si brate robotizate. Automatizarea va permite ca livrarea marfurilor sa fie realizata complet automat, fara sa fie nevoie de prea multi angajati. In urmatorii ani, livrarea marfurilor ar putea fi complet automata, fara sa fie nevoie de prea multi angajati.

  • Inteligenta artificiala si invatarea automata

Potentialul oferit de inteligenta artificiala si invatarea automata in logistica este imens. Un lant de aprovizionare poate fi o adevarata mina de aur de date. Prin exploatarea si analiza lor, identificarea tiparelor si generarea de informatii despre fiecare veriga a lantului de aprovizionare, companiile pot transforma dramatic aceste operatiuni. In plus, ele pot obtine atat reduceri de costuri, cat si imbunatatirea remarcabila a livrarilor.

Invatarea automata poate ajuta companiile sa descopere tiparele disfunctionale ale lantului de aprovizionare folosind algoritmi care identifica cei mai multi factori ce influenteaza atat succesul, cat si esecul unei retele de aprovizionare, in timp ce invata continuu si simultan. Aceste tipare se pot referi la nivelurile de inventar, calitatea furnizorilor, previziunea cererii, planificarea productiei, gestionarea transportului si multe altele.

Asadar, toate aceste date vor oferi companiilor informatiile de care au nevoie pentru a reduce costurile de transport, pentru a imbunatati performanta furnizorilor si pentru a minimiza riscurile exterioare activitatii lor, care tin de:
  1. furnizori
  2. livrarea marfurilor
Invatarea automata poate ajuta companiile sa descopere tiparele disfunctionale ale lantului de aprovizionare

  • O adevarata revolutie digitala pentru industria logistica

Prin urmare, la fel ca in multe sectoare economice, digitalizarea va aduce o adevarata revolutie pentru industria logistica. Transformarea digitala necesita insa noi modele digitale de business pentru companiile care vor sa ramana profitabile si sa isi pastreze pozitia actuala pe piata. Desi investitiile necesare pentru digitalizare sunt imense, pe termen lung acestea vor aduce o reducere a costurilor si o satisfactie mai mare din partea clientilor.
Una dintre companiile care ofera solutii pentru digitalizarea afacerii este si ScribSoftware. Cu o experienta de peste 12 ani si cu portofoliu mare de clienti, ScribSoftware poate deveni partenerul dumneavoastra in digitalizarea companiei. Stabiliti o intalnire cu ei fie telefonic: 0729 905 555 sau direct pe site: ScribSoftware.ro si alegeti cea mai buna solutie pentru dumneavoastra.

Autor

  • 0Partener de afaceri

  • EM Inbound - agentie de marketing online cu focus pe SEO. Oferim companiilor posibilitatea de a-si creste vizibilitatea in mediul online prin creare de continut unic, creare de continut si campanii pe Social Media, promovare prin campaniile de Google Ads si optimizare SEO.
  • Bucuresti
  • 0770470210

Anunt Diamant Euroinstal

Euroinstal Bucuresti - este un jucător important în domeniul instalațiilor termice, sanitare și de ventilație, cu o experiență de peste 24 ani în domeniu.
https://euro-instal.ro