Bucuresti

Lansare la Bucuresti: Deontologia comunicarii publice

Lansare la Bucuresti: Deontologia comunicarii publice

Detalii

Categorie
Lansari de carte
Modificat
acum 3 ani si 6 luni
Vizualizari
365

Voteaza & Distribuie

Descriere

Lansare la Bucureşti: Deontologia comunicării publice

Luni, 8 iunie, ora 18.00, la Librăria Humanitas Kretzulescu din Bucureşti (Calea Victoriei nr. 45), va avea loc lansarea volumului Deontologia comunicării publice, apărut recent în colecţia „Collegium. Media” a Editurii Polirom, disponibil şi în format digital.

Participă: Alexandra Bardan, Oana Băluță, Mihai Coman, Otilia Găinar, Oana Oproiu, Mihaela Păun, Manuela Preoteasa, Carolina Rudinschi, Stephan Russ-Mohl, Philip di Salvo (via Skype), Andreea Stoica, Alina Thiemann

Moderatoare: Raluca-Nicoleta Radu, coordonatoarea volumului

„Mulţi cred că o carte dedicată deontologiei profesiilor din cîmpul comunicării este un proiect utopic. Realitatea din jurul nostru arată totala indiferenţă a celor mai mulţi dintre specialişti faţă de etica profesională. Dar în urmă cu ceva ani era utopic să te lupţi împotriva efectelor nocive ale încălzirii globale, ale E-urilor din alimente sau ale risipirii resurselor naturale. Iar astăzi toate acestea şi multe altele sunt preocupări majore ale liderilor politici şi ale oamenilor obişnuiţi.

Cartea de faţă ne arată cît de importantă este deontologia pentru reuşita în afaceri, pentru prestigiul instituţiilor, pentru legitimitatea profesioniştilor. Iar ce poate părea astăzi utopic va fi în curînd adevărul trăit şi modelul de comportament asumat al celor care vor să rostească cu mîndrie numele profesiei lor.” (Mihai Coman)

Din cuprins:
Norme şi valori în comunicarea publică • Un model în trei paşi pentru deciziile etice • Deontologia mass-mediei din perspectiva economiei (comportamentale) • Libertatea de exprimare şi de informare. Limitele libertăţii • Prezentarea adevărului • Protejarea vieţii private • Libertatea de exprimare a jurnalistului vs dreptul la reputaţie al magistratului • Avertizorii de integritate. Cazul statului X în documentele furnizate de Snowden • Cazul „Roşia Montană” – interesul public vs interesul comercial • Modificarea electronică a imaginilor

Raluca Nicoleta Radu este conferenţiar la Facultatea de Jurnalism şi Ştiinţele Comunicării, Universitatea din Bucureşti, şi editor al Revistei Române de Jurnalism şi Comunicare. Are o licenţă în jurnalism şi un doctorat în Ştiinţele Comunicării, obţinute la Universitatea din Bucureşti. A urmat stagii de cercetare în deontologia comunicării publice şi comunicare comercială la Aarhus School of Business, în Danemarca, şi la Università della Svizzera italiana, în Lugano (Elveţia). La Editura Polirom a mai publicat: Economia mass media (în colaborare cu Manuela Preoteasa, 2012).