Bucuresti

Liderii studenților din Europa și-au stabilit prioritățile la Cluj-Napoca

Detalii

Categorie
Stiri educatie
Modificat
acum 2 ani si 11 luni
Vizualizari
312

Voteaza & Distribuie

Descriere

Liderii studenților din Europa și-au stabilit prioritățile la Cluj-Napoca
La Cluj-Napoca, liderii studenților din Europa au discutat despre viitorul cooperării pan-europene, despre noile tendințe ale asigurării calității învățământului superior, dar și despre dimensiunea socială a educației sau reacția studenților în fața crizei umanitare a refugiaților, în cadrul celei de-a 69-a Adunări Generale a Organizației Europene a Studenților (European Students’ Union – ESU), federația-umbrelă a studenților la nivel european formată din 45 de federații naționale studențești din 38 de țări, organizată de Alianța Națională a Organizațiilor Studențești din România (ANOSR).
În timpul seminarului ce a precedat Adunarea Generală, intitulat „Noi tendințe în asigurarea calității învățământului superior”, s-a pus accentul pe modificările aduse criteriilor de evaluare a universităților de către noile Standarde și Linii Directoare Europene (ESG). Alături de parteneri europeni, a fost prezentat și dezbătut rolul participării studenților la procesele de asigurare a calității, dar și rolul asigurării calității în contextul Spațiului European al Învățământului Superior (EHEA). În cadrul acestor dezbateri, studenții au avut ocazia să dezbată și să afle perspectivele reprezentanților unor importanți actori din domeniu, precum European Association for Quality Assurance in Higher Education (ENQA), European Association of Institutions in Higher Education (EURASHE), European Quality Assurance Register for Higher Education (EQAR), European University Association(EUA) (la nivel european), dar și perspectiva Agenției Române de Asigurare a Calității în Învățământul Superior (ARACIS) și a Administrației Prezidențiale (la nivel național).
În timpul lucrărilor Adunării Generale ESU s-a revizuit documentul strategic al ESU privind dimensiunea socială a educației. Amendamentele aduse acestei politici au pus accentul pe un învățământ superior mai incluziv. Prin acest document, ESU își propune să asigure că oricine, indiferent de preferințe politice, religie, origine etnică sau culturală, orientare sexuală, gen sau avere, are dreptul să acceseze și să-și ducă la bun sfârșit traseul educațional în sistemul de învățământ superior pentru a-și pune în valoare întregul potențial.
De asemenea, în urma discuțiilor din cadrul Adunării Generale ESU, s-a adoptat o declarație prin care se face apel către toți membrii comunităților universitare din Europa, dar și către autoritățile publice și către cetățenii acestui continent, să primească și să ofere sprijin și asistență studenților care sunt persoane strămutate (refugiați, azilanți sau persoane în situații similare cu refugiații). De asemenea, li se amintește actorilor din domeniu că este foarte important să fie asigurat acces echitabil la educație pentru toți refugiații, în special pentru cei care n-au avut ocazia să studieze până în prezent sau pentru cei care vor să-și continue studiile.
Tot în cadrul Adunării Generale ESU a fost adoptat și planul de acțiune al organizației pentru anul 2016, precum și mai multe declarații și rezoluții focusate pe diverse aspecte și regiuni, toate având în comun apărarea educației ca un drept universal, ca un bun și serviciu public.
„ANOSR este onorată de faptul că a găzduit această Adunare Generală a liderilor studenților din întreaga Europă și, de asemenea, ne bucurăm că am contribuit la realizarea politicilor și direcțiilor viitoare ale ESU. Deși trăim în vremuri dificile, trebuie să insistăm asupra faptului că numai prin educație putem construi o societate mai bună, mai tolerantă și mai prosperă. Studenții din Europa s-au reunit aici pentru a discuta despre un învățământ mai bun, deschis și accesibil pentru toți. Cred că în urma acestei întâlniri plecăm cu credința că suntem pe drumul cel bun, că trebuie să luptăm în continuare pentru drepturile și interesele studenților și pentru un sistem de educație cât mai performant și deschis, având o finanțare corespunzătoare.” – Vlad D. Cherecheș, președinte ANOSR
Documentul strategic ESU privind dimensiunea socială a educației poate fi consultat aici.