inclusive la Best Deals”. Participanţii au câştigat vacanţe gratuite la Jupiter, Sovata şi Sinaia. Agenţiile de turism din Republica Moldova s-au arătat deosebit de interesate atât de litoralul românesc, cât şi de alte zone turistice precum Delta Dunării, Valea Prahovei sau Transilvania. Produsul turistic lansat cu această ocazie, 7 nopţi pe litoral cu transport inclus de la 49 euro, a entuziasmat audienţa, care, până acum, percepea România ca pe o destinaţie scumpă.
City-break pentru români la Chişinău
De asemenea, Bibi Touring a anunţat că va continua să promoveze city break-uri în Chişinău pentru turiştii români. Şi Republica Moldova poate fi o destinaţie interesantă pentru români. Cramele Cricova sunt cele mai mari crame subterane din lume, cu galerii lungi de peste 80 de km, iar Cramele Mileştii Mici deţin cea mai mare colecţie de vinuri din lume – 2 milioane de sticle – certificată Guiness Book. Preţurile sunt categoric mai mici decât în România, iar Chişinăul se poziţionează pe locul 7 în lume la conexiunile wireless.
Şi partenerul din Republica Moldova al Bibi Touring, Voyage Center Philipsky Tour, a organizat un seminar în cadrul târgului de la Moldexpo, cu tema “Vacanţa ta în România. Cea mai bună afacere pe All Inclusive şi Low Cost ”.
„Dacă anul trecut am reuşit să aducem, pe litoralul românesc, împreună cu partenerul român Bibi Touring, câteva sute de turişti moldoveni, pentru sezonul de iarnă am avut 17 autocare, ceea ce a reprezentat peste 1800 de turişti care au ales staţiuni precum Sinaia, Poiana Braşov şi Predeal. Alături de Bibi Touring, am fost singurul touroperator local care a promovat România, în contextul în care celelalte agenţii de turism au promovat terţe destinaţii precum Turcia, Grecia, Bulgaria şi altele. 2014 este un an crucial pentru colaborarea turistică dintre Republica Moldova şi România. Agenţiile de turism moldoveneşti nu cunosc încă bine România. Deşi nu aţi crede, nici turiştii moldoveni. Dacă România nu va face o promovare agresivă în acest an în Republica Moldova, nu va profita de conjunctura actuală, pentru că sunt şi alte ţări care doresc turiştii moldoveni. Potenţialul este mare, iar scopul meu este de a aduce, împreună cu partenerul român, peste 100.000 de turişti moldoveni în România, în următorii ani”, subliniază Alex Filipski, directorul general al Voyage Center Philipsky Tour.
În 2013, România s-a poziţionat de-abia pe locul 5 în preferinţele turiştilor moldoveni, după Turcia, Bulgaria, Grecia şi Ucraina. După cum aminteam, una dintre marile probleme a constituit-o condiţiile dificile de obţinere a vizei pentru România. Este drept, România ocupă locul 1 în preferinţele moldovenilor pe partea de turism montan, unde media pachetului turistic este de 130 de euro de persoană pentru 4 nopţi de cazare.
Preferinţele turiştilor moldoveni pentru România
- Turiştii moldoveni pot fi atraşi să îşi petreacă vacanţele pe litoralul românesc dacă, în acest an, vor beneficia de oferte promoţionale, la preţuri foarte atractive. Voyage Center Philipsky Tour va organiza transport charter zilnic cu autocarul pe ruta Chişinău – litoralul românesc, cu plecare de la 8 dimineaţa, în perioada 1 mai – 1 octombrie. Iată câteva exemple de oferte speciale. Un turist moldovean va plăti 30 de euro pentru 5 nopţi de cazare, în perioadele de extrasezon, la un hotel de 1 stea, respectiv 36 de euro la un hotel de 2 stele. De asemenea, hoteluri precum Phoenicia din Mamaia Nord sau Delta (Jupiter) şi California (Cap Aurora) au creat oferte atractive pentru turiştii moldoveni, cu reduceri consistente.
- Delta Dunării şi Transilvania sunt destinaţii mai puţin cunoscute şi promovate în Republica Moldova de-a lungul timpului, dar care trezesc în acest an un interes deosebit. De aceea Bibi Touring a invitat agentiile din Moldova la infotripul său tradiţional din 26 mai-1 iunie, pe litoral, incluzând şi două zile în Delta Dunării.
- Pentru sezonul de iarnă, destinaţiile cheie ale moldovenilor sunt staţiunile Sinaia, Predeal, Poiana Braşov şi Slănic Moldova. Turiştii din Republica Moldova au manifestat un interes ridicat, în sezonul de iarnă precedent, pentru conceptul de înscrieri timpurii, care presupune reduceri de până la -40% pentru Revelion şi sărbătorile de iarnă, precum şi zile gratuite de vacanţă. În afară de promoţiile pentru Turcia şi Grecia, turiştii moldoveni nu sunt familiarizaţi mult cu ofertele de înscrieri timpmurii.
- În 2013, prin intermediul agenţiilor de turism şituroperatorilor din Republica Moldova au plecat în străinătate 157,6 mii de turişti şi excursionişti, cu 7,3% mai mult comparativ cu 2012. Majoritatea cetăţenilor moldoveni au plecat în scopuri de odihnă, recreere şi agrement (97,9%). În acest context, România a fost vizitată de circa 15.000 de turişti moldveni, majoritatea absolută alegând staţiunile montane, în timpul sezonului de iarnă şi în special al sărbătorilor pe rit vechi.
Amintim că la infotripul organizat la începutul sezonului estival 2013, în mai, pe litoralul românesc, Bibi Touring a avut ca invitaţi peste 50 de agenţi de turism din Republica Moldova, care au vândut pentru prima dată litoralul românesc. Şi în acest an Bibi Touring va organiza, în perioada 26 mai-1 iuniei, un infotrip care va reuni agenţii de turism din Moldova, şi care va include tot litoralul românesc, dar şi Delta Dunării.