Bucuresti

Mănânci mai puțin, trăiești mai mult!

Detalii

Categorie
Stil de viata
Modificat
acum 4 ani si 6 luni
Vizualizari
566

Voteaza & Distribuie

Descriere

Să dăm timpul înapoi…

Evident, habar nu avem cât o să trăim, de cine depinde asta, nici o certitudine, sunt întrebări la care răspunsul nu-l vom primi niciodată. Bun, dar asta ce presupune, să ne ”culcăm pe o ureche” și să ne complacem în ideea și frustrarea de a urma un program al existenței, în care nu avem coordonatele sau reperele clare, în care totul este relativ, deja scris a se întâmpla, legat de propria viață?! Uau, cum sună toate astea… Pentru unii poate suna descurajant și delăsător, pentru alții însă poate fi un imbold de reorientare ”către interior” și ceea ce putem cu adevărat să dobândim, ce putem să facem pentru noi și pentru a ne înfrumuseța, colora și gestiona mai bine existența.

Gerontologii au obținut rezultate neașteptate și nebănuite cu vreo 20 de ani în urmă, care stabilesc ce poate face omul pentru a-și prelungi viața. Astfel, dacă inițial se încerca prevenirea bolilor răspunzătoare de decesele premature, acum se dorește înțelegerea modului în care ne putem feri de boli, pentru a fi sănătoși, a stopa sau încetini procesele de îmbătrânire și a dobândi o viață lungă, fără boală și cu bucuria de a trăi alături de cei dragi.

În timp ce durata maxima de viață este undeva între 110-125 de ani, veți fi surprinși să aflați că această perioada s-a modificat. Reducerea cantităților de mâncare, reducerea caloriilor, utilizarea unei hrane ce conține optimul de nutrienți, iată soluțiile bazate pe nutriție, de ultimă oră, ce cresc ”rata noastră de supraviețuire”, de mă pot exprima astfel!

Problema reducerii numărului de calorii a fost ridicată pentru prima data de medicul Roy Walfond, care a demonstrat că în felul acesta se îmbunătățește starea de sănătate, se reduce numărul bolilor și se prelungește durata de viață, între 10 și 30%! Experiențele făcute pe pești au arătat o rată de 300%, iar la cobaii de laborator de 60%.

Chiar și o creștere de 10% a duratei de viață este considerată, în momentul actual, un real progress la care gerontologii nici nu sperau în urmă cu vreo 20 de ani!

Se mai spune, în urma studiilor științifice cu privire la genomul uman, că procesul de stopare al îmbătrâniri celulelor se produce tocmai în momente de inaniție, de post, de regim alimentar. Foarte interesant, nu-i așa? Adică, cu alte cuvinte, atunci când mă înfometez, stopez îmbătrânirea și îmi protejez sănătatea și tinerețea?!? Nu este nimic întâmplător, iar postul este mai mult decât o dogma sau o regulă religioasă, este strâns legat, se pare, de ”știința de a trăi ales!”

Cercetările în domeniu ne arată că îmbătrânirea speciilor este legată de capacitatea acestora de a remedia AND-ul. Conform părerii profesorului Denham Harman de la University of Nebraska Medical School, există 99% ”șanse” ca radicalii liberi să stea la baza procesului de îmbătrânire. Această opinie tot mai mult acceptată este că procesul de îmbătrânire are la bază pierderea capacității de a repara distrugerile cauzate de radicalii liberi.

Care este cheia longevității noastre?

Reducerea expunerii la radicali liberi și creșterea protejării organismului împotriva lor prin mărirea ratei de antioxidanți. Aceste concluzii sunt demonstrate de studiile de laborator, confirmate ca și evoluție. Un astfel de studiu realizat pe om a fost publicat în ”American Journal of Clinic Nutrition”, care a urmărit timp de 10 ani, 11.178 de persoane cu vârste cuprinse între 67-105 ani, iar aici s-a observant riscul decesului ca fiind redus cu 42% pentru cei care au luat suplimente atât cu vitamina C, cât și cu vitamin E.

Concluzia?

Practic, există o singură cale de a mări durata de viață, prin reducerea riscului de deces prematur din cauza bolilor, anume, prin reducerea caloriilor și hrana optimă, în mod deosebit, în ceea ce privește antioxidanți...

Mănânci mai puțin, trăiești mai mult!

Voi reveni cu acest subiect, în următorul articol, cu informații mai complexe despre toate cele scrise mai sus, iar până atunci, ca și concluzie, luați cu voi următoarele sfaturi, ce le scriu cu drag (vă spun vouă, îmi spun și mie!):

  • Consumați multe fructe și legume, foarte bogate în antioxidanți!
  • Consumați suficiente verdețuri și leguminoase;
  • Reduceți numărul de calorii exact la valoarea normală pentru a rămâne sănătos;
  • Faceți exerciții fizice cardio și moderate, măcar de 4 ori pe săptămână;
  • Evitați stresul, încâlceala gândurilor, evitați să vă enervați!
  • Asigurați-vă o nutriție optimă prin folosirea de suplimente alimentare;
  • Evitați sursele de radicali liberi – alimente fripte sau prăjite, gaze de eșapament, expunerea prelungită la soare, fumatul…
Să fim sănătoși, să gândim frumos și să avem o cât mai bună adaptare la mediu, cu tot ce cuprinde această exprimare!

Dr. Lavinia Ceuță – Nutriționist
Clinica Brol Medical Center – Timișoara
0749 – 194 944
lavi.ceuta@gmail.com
lavi-enrose.com