Bucuresti

Mancarea de zi cu zi poate declansa aparitia cancerului? Da, din pacate, da!

Mancarea de zi cu zi poate declansa aparitia cancerului? Da, din pacate, da!

Detalii

Categorie
Stil de viata
Modificat
acum 3 ani si 7 luni
Vizualizari
479

Voteaza & Distribuie

Descriere

Acesta nu este un articol despre cancer, este un articol despre noi si despre cum ar trebui sa ne hranim pentru a evita cancerul!

Congresul Mondial al cancerului de anul trecut, de la Paris, a confirmat capacitatea exceptionala a fructelor si legumelor de a preveni si vindeca tumorile ucigatoare. Bomba ultimului congres mondial al cancerului, a fost victoria morcovului si a rudeniilor sale impotriva bolilor oncologice. Fructele si legumele au triumfat! Studiille ultimelor decenii au dovedit, fara drept de apel, ca alimentatia vegetariana reduce drastic aparitia cancerului. Practicantii terapiilor naturiste au avut dreptate… ”cand Dumnezeu a lasat boala a lasat si leacurile care o pot vindeca...”

“De necrezut”, a exclamat un cunoscut profesor francez cu nume resonant in medicina actuala, presedintele fondator al congresului international al cancerului. “Scepticismul nostru este invins. Cifrele studiului EPIC (European Prospective Investigation into Cancer and Nutrition = Investigatia europeana prospectiva privind cancerul si alimentatia) sunt de necombatut. Legatura dintre cancer si alimentatie este edificata.”

Desi nu e noua, ideea ca hrana joaca un rol decisiv in stoparea sau dezvoltarea tumorilor canceroase a fost multa vreme respinsa, minimalizata sau privita cu scepticism de lumea medicala occidentala. Cancerul era interpretat ca o boala in sine, declansata prin dereglarea necontrolata a unor celule. Un soi de “nebunie organica”. Din fericire, studiul EPIC vine cu concluzii de neclintit. Este cea mai mare ancheta realizata vreodata asupra relatiei dintre nutritie si cancer. Studiile efectuate compara alimentatia si modul de viata a 500.000 de indivizi din tarile nordice si sudice ale Europei, unii dintre ei amatori de unt si de carnuri grase, ceilalti -consumatori de legume, fructe si untdelemn de masline. Incepand cu anul 1970, majoritatea subiectilor au fost urmariti fiecare in parte, in medie timp de cinci ani. Ultimele rezultate au fost publicate in iunie 2005 si comunicate oficial la congresul de la Paris. A fost primul studiu combinat si cu prelevari de sange si ADN, stocate in banci biologice, pentru cercetarea indicilor nutritionali. Concluzia este clara: schimbarea regimului alimentar poate reduce frecventa cancerului!

Iata si cateva prescriptii importante rezultate din studiul EPIC:

Consumati cat mai multe fructe si legume, iata un sfat bun pentru sanatatea noastra!
 Persoanele care consuma in medie 35 de grame de fibre vegetale pe zi (sapte portii de fructe si de legume mancate pe intinderea unei zile), reduc riscul imbolnavirii de cancer cu 40%. Cifra creste, daca pe langa alimentatia vegetariana, veti fi atenti sa va si miscati. Mai ales cancerul intestinal si cel de colon sunt tinute in frau printr-o alimentatie adecvata combinata cu sport. “Marele progres al acestui studiu consta in faptul de-a arata ca riscul cancerului poate fi drastic redus prin cresterea consumului de fructe si de legume, principalele surse de fibre alimentare”, spune profesorul Elio Riboli, responsabilul studiului EPIC, specialist mondial in probleme de nutritie si cancer.

Vegetalele – bariera impotriva cancerului de colon!

Includeti in fiecare din mesele voastre o leguma: dupa o tomata rosie, consumati un broccoli verde sau o ridiche neagra. Cel mai adesea, principiile active care opresc cancerul sunt cuprinse chiar in colorantii din plante. Eficienta lor a fost constatata nu doar in cancerul de colon, ci si in cel de prostata, pancreas, plamani, esofag. Uitati carnea, consumati eventual, doar peste.
 Se banuia de multa vreme ca excesul de carne nu este sanatos. Studiul EPIC confirma si aceasta realitate. Analiza efectuata a grupat carnea in trei categorii: carne rosie, mezeluri si carne de pasare. Din prima grupa fac parte carnea de vita, vitel, porc, proaspata, tocata sau congelata. Din grupa a doua fac parte salamurile de porc sau vita, conservate in saramura, cu sau fara nitrati, afumaturile, carnea uscata sau conservata prin fierbere: jambonul, carnatii, pateul de ficat, crenvurstii etc… Pasarile au fost reprezentate de gasca si pui. Rezultatul: riscul de cancer colon-rectal e mult mai ridicat la consumatorii de carne si mezeluri. In schimb, nu exista nici o problema cu carnea de pasare, cu conditia sa nu fie din crescatorii. Ca solutie alternativa pentru carne, se recomanda pestele, desi efectul lui protector n-a putut fi explicat pe deplin. Se presupune ca anumiti acizi grasi, prezenti in mare cantitate in uleiul de peste, inhiba dezvoltarea tumorilor canceroase.

Leguminoase si cereale complete – e timpul sa le redescoperim si sa ne bucuram de ele ca si hrana sanatoasa!

Grau, orz, ovaz, mei, secara, linte, fasole, soia, seminte de in si susan – “E timpul sa redescoperim cerealele si leguminoasele”, ne indeamna studiul EPIC. “Bogatia lor in fibre participa, de asemenea, la prevenirea cancerului de colon. In sensul acesta, ar fi bine ca painea cotidiana sa fie inlocuita de sase portii de grau incoltit, consumat pe durata unei zile.”
 Unele leguminoase (mai ales soia) prezinta un alt atu: continutul lor bogat in fitoestrogeni. Femeile asiatice, care consuma multe leguminoase inca de la varsta copilariei, sunt mult mai putin atinse de cancerul de san. Ipoteza avansata: acesti micro-constituenti sunt capabili sa blocheze efectul estrogenilor asupra celulelor mamare.
 O posibila cauza de aparitie a cancerului de san poate fi excesul de kilograme acumulate dupa menopauza sau andropauza…

In concluzie, puneti leguminoase si in salate, mancati cu incredere soia, mancati cereale complete. Protejati-va intestinul si controlati-va greutatea
…alte sfaturi catre sanatate indelingata!

De fapt, ideea generala care s-a desprins la congresul de la Paris a fost ca nu exista atat alimente protectoare, cat un model alimentar preventiv, inspirat din modelul mediteranean. Si anume: legume stropite din belsug cu ulei de masline…alimentele proaspete si crude, netrecute prin foc. Favorizati, deci, salatele de legume, condimentate cu ierburi aromate, si fructe de toate gusturile si culorile, imbogatite cu seminte uleaginoase.

Faceti miscare, faceti un mod de viata din asta, este vital!

O a doua surpriza a congresului de la Paris a fost confirmarea prin studiu a incidentei deosebite pe care sportul, miscarea, o are in stoparea diverselor tipuri de cancer. Nici o zi fara plimbare in aer liber, fara cateva minute de gimnastica sau de alergat. Miscarea reduce in proportie de 40% incidenta cancerului, mai ales de san si colon, de prostata, plamani si uter. Diminuarea riscurilor apare si la persoanele subtiri, care fac constant miscare. De unde ideea ca nici cei ce au o greutate normala nu sunt feriti de teribila maladie. ”Un studiu american a demonstrat ca densitatea sanului la mamografie se modifica radical dupa o ora de exercitiu fizic.”

Concluzii…

Medicina oficiala accepta, in sfarsit, o realitate pe care naturismul o sustine de mult: alimentatia corecta poate sa impiedice aparitia tumorilor. Fructele, zarzavatul, leguminoasele, cerealele integrale si ierburile aromate contin substante active care pot preveni imbolnavirea de cancer. Hrana ste medicamentul de zi cu zi care sustine sanatatea noastra!


Hrana sa va fie medicament.” Hipocrate

Dr. Lavinia Ceuta – Nutritionist

lavi.ceuta@gmail.com
0749 – 194 944
lavi-enrose.com