Bucuresti

Reprezentanti ai scenei lirice romanesti

Detalii

Categorie
Articole arta/cultura
Modificat
acum 3 ani si 2 luni
Vizualizari
942

Voteaza & Distribuie

Descriere



Voi aborda un subiect care trebuie scos la iveala, care merita putina atentie din partea muzicologilor din Romania: omul si artistul George Dragomir.

Ca o scurta prezentare, George Dragomir este un tanar cu mari sanse de a se plasa in randul vocilor mari de opera. Este un tanar cu o bogata activitate, cu prezenta an de an la evenimente culturale dar si concursuri nationale si internationale.


A fost un tanar care si-a etalat vocea pe scena incepand cu varsta de 4 ani la Palatul Copiilor, fiind membru in mai multe coruri, ajungand treptat de la muzica corala, religioasa, usoara la dimensiunea cea mai cunoscuta ca fiind adevarata muzica – opera.


Este un geniu vocal, un har al lui Dumnezeu care de mai bine de 4 ani urmeaza acest drum important. A studiat cu prof.univ.dr Iulian Baiasu inainte de a intra la Liceul de Muzica Dinu Lipatti din Bucuresti, fiind un contratenor de exceptie. In liceul a urmat sectia canto clasic, fiind foarte apreciat si avand o serie de angajamente: imi aduc aminte de faptul ca singur isi organiza concerte clasice alaturi de alti tineri solisti sau intrumentisti la Palatul Sutu, in aceeasi perioda fiind si solist la Institutia Tinerilor Muzcieni.


Desi este contratenor, in liceu, profesorul indrmator de canto a reusit sa il initieze pe pe o voce tenorala, insa pe o tehnica de plasare a sunetului in rezonatorii superiori, creand o voce nu foarte puternica si destul de subtire, pentru o voce tenor. Tocmai de aceea este o voce putin ciudata, avand mereu impresia unei voci in totala schimbare, acuta chiar, sau a unei voci care nu a trecut de aceasta perioada. Putem numi aceasta realizare vocala, ca fiind o mixtura a unei voci de tenor adevarate!


Pe tot parcursul anilor de studiu in timpul pregatirii cu prof.Anca Hertea a cantat pe aceasta voce scoasa la iveala prin tehnica amintita mai sus.


A avut o serie de aparitii culturale in cadrul evenimentelor pe care singur le indruma, dar si ca solist prim la Institutia Tinerilor Muzicieni, unde a cantat o importanta serie de spectacole de opera, ajungand la roluri principale treptat, fara a mai canta la urma dccat pe acelea.Ulterior devine membru in Fundatia Culturala Remember Enescu unde profita din plin de cunostintele anterioare, punand in prim plan proiecte de opera, limitandu-se astfel de ideea generala de recital clasic.


In cadrul Institutiei a capatat o experienta vasta scenica, artistica, dar si vocala – interpretand roluri mari de opera, exceland in deosebit de multe dintre ele.


Aceasta tehnica din pacate nu ii putea oferi foarte mult deoarece vocea era destul mica, insa capatand muzicalitatea si expresivitatea suprema.


Insa are bucuria de a lucra cu Maestrul Corneliu Fanateanu care ii va descoperi vocea de piept si care il va indruma pe aceasta voce care reprezinta cerinta ideala a angajarii sale intr-un teatru de opera, fiind o voce care este cea matura si plina de armonice, cu un volum extraordinar, volum pe care nu il avea pe vocea anterioara – care nu ii putea rezerva dreptul de a se face auzit alaturi de o orchestra si un ansamblu coral, intr-un teatru liric. Volumul capatat este chiar mai mult decat cel obisnuit solistilor vocali, iar acest drept ii rezerva o bogata sansa de a intra in randul celor mai mari solisti de opera ai vremii.


Sunetul: „ orice tulburare vibratorie intr-un mediu material capabil sa produca o senzatie auditiva pentru o ureche normala „ – vocea lui George Dragomir devine astfel o voce puternica, matura, care poate cu o tehnica buna, pe care deja o poseda si o are in lucru sa faca fata unui spectacol de opera, bucurandu-se de succes total.


In momentul de fata, George Dragomir este student al Universitatii Transilvania din Brasov – Facultatea de Muzica la conf.univ.dr. Claudia Pop – absolventa a Facultatii de Muzica Bucuresti ( UNMB ).


La Institutie a excelat in importante roluri principale,insa s-a bucurat de o ampla si bogata formare a muzicalitatii – un element important, fara de care orice solist, nu poate transmite emotii publicului.


Pe noua sa tehnica se voce totodata a debutat in luna aprilie 2008 in cadrul stagiunii culturale pe care acesta o realizeaza de mai bine de 2 ani.


Este un om de o mare valoare si potential artistic pe care il ingrijeste si il dezvolta.


Totodata este si un bun organizator sau manager cultural, ocupandu-se riguros si de aceasta latura – avand proiecte total deosebite si care sunt incunutate cu un succes pe masura.


Ramane un tenor cu un timbru aparte, cu un volum deosebit, pastrand experientele anterioare, precum si muzicalitatea si dorinta de perfectiune in domeniul artistic de a canta, dar si de a organiza.


Vocea sa de tenor este o voce mai deosebita, avand un potential enorm, dar si o latura baritonala, incluzand-l in categoria vocala de tenor dramatic cu accent baritonal.


Simtul sau artistic nu se opreste numai la a interpreta si a organiza, mergand mai departe spre regie de opera, spre proiecte ale unor opere celebre pe care le va scoate la iveala in stagiunea sa culturala, cat si in Recitalurile Fundatiei Enescu, toate acestea pornind de la experientele acumulate in cadrul Institutiei Tinerilor Muzicieni, unde s-a ocupat alaturi de alti membrii si de aceasta latura deosebita si importata atat pentru cei care interpreteaza, cat si pentru public.


Ne putem aminti doar de acea mixtura de tenor accesand diverse site-uri unde au fost postate arii si dovezi culturale ale actelor sale.


Aria Possente amor mi chiama din opera Rigoletto de Giuseppe Verdi:


http://www.youtube.com/watch?v=MduhlmLHI1U


Bineinteles ca aceasta mixtura va fi tinuta minte si de cei care l-au ascultat in cadrul diverselor evenimente culturale atat in Bucuresti cat si in alte orase unde a fost invitat sa colaboreze artistic.


Il voi citi pe un coleg de-al meu care spune despre tanar urmatoarele:


„Este o voce mai rara, in sensul ca desi timbrul lui George Valentin Dragomir este mai sumbru, mai inchis, mai baritonal ( fiind si un bariton de exceptie ), ambitusul sau este de tenor dramatic, fara lejeritati. Tind sa cred ca George va fi un al 2 lea Domingo, deoarece, se afla aproape in aceeasi situatie. „



Din stagiunea independenta a sa 2007/2008 fac parte urmatoarele evenimente:




  1. Concertul Memorial Luciano Pavarotti. 22 septembrie 2007. Palatul Sutu.




  2. Concertul Omagial David Ohanesian.13 octombrie 2007. Palatul Sutu




3. Concert Clasic. 15 decembrie 2007. Palatul Sutu.


4. Concert Clasic In Memoriam Nicolae Grigorescu. 19 decembrie 2007.
M.I.R.A.
5. Concert Aniversar George Dragomir. 14 martie 2008. Sala Dalles.
6. Concert In Memoriam Lella Cincu. 12 aprilie 2008. M.I.R.A.
7. Concert Clasic Extraordinar. 30 mai 2008. Sala Dalles.




Nu vom exclude si activitatea sa in cadrul Institutiei unde in exact aceeasi stagiune a interpretat:


Duca di Mantova ( Rigoletto ), Manrico ( Il Trovatore ), Cavaradossi ( Tosca )


Trebuie sa amintim ca in stagiunea sa culturala i-a avut ca invitati pe unii dintre cei mai buni solisti vocali ai tarii noastre:


Soprana Ileana Lenghel, Baritonul Eugen Dragos Voicu, Baritonul Vasile Chisiu, Soprana Egle Chisiu, Soprana Elena Ghita, Soprana Ana Szekeli, Baritonul Andrei Cheteles, Mezzosoprana Antonela Barnat, Soprana Anelya Vidinova, Soprana Luiza Dan, Baritonul Marius Nine, Soprana Silvia Minea, Soprana Alexandra Tarniceru, Baritonul Mihai Dumitrescu, Soprana Eliza Coralia Preda, Soprana Ana Munteanu, Mezzosoprana Irina Onea, Basul Alexandru Onea, Baritonul Kamen Brunev, Soprana Bianca Margean, Soprana Mihai Alexandra




A colaborat insa si cu intrumentisti foarte calitativi precum:

Violonista Ioana Olteanu, Pianista Livia Tudor, Pianistul Mischa Simeonov, Violonista Sanziana Dobrovicescu, Chitaristul Vlad Catalin


Doresc sa amintesc ca la Institutia Tinerilor Muzicieni unde si in prezent este solist a excelat in rolurile din operele:


Forta Destinului, Simon Boccanegra, La Traviata, Rigoletto, Trubadurul, Aida, Madama Butterfly, Boema, Tosca, Elixirul Dragostei, Lucia di Lammermoor, Cavalleria Rusticana, Pagliaccio, Liliacul, Norma, La sonnambula


Criticul Andrei Marinescu spune o vorba mare si il voi citi din nou:


„Impreuna cu George Dragomir arta nu va muri si va continua sa traiasca!"


Iata ajungem in momentul prezent al sau si doresc sa ne indreptam atentia spre noua dimensiune vocala a tenorul George Dragomir si totodata va recomand site-ul youtube, unde este plasata bogata sa activitate.


Asa cum a mentionat si domnul Marinescu tanarul poseda si o voce baritonala, insa nu e o extrema cantitate care dupa parerea mea sa ii ofere si posibilitatea de a interpreta roluri de bariton; insa George Dragomir a atacat partitura lui


Don Giovanni, cantand celebrul duet La cidarem la mano impreuna cu soprana Elena Ghita, duet care a reprezentat pentru cei 2 tineri interpreti un succes imens.


Va invit sa il descoperiti si dumneavoastra cititorii si pasionatii de muzica clasica accesand linkul: http://www.youtube.com/watch?v=IgDoJM7ptCE


George Dragomir reprezinta tanara generatie a artistilor vocali lirici.


Conform progresului facut, a vocii sale, a tehnicii, George Dragomir se va inscrie cu siguranta in Clubul Marilor Voci ale noastre.


Daca doriti sa cunoasteti desfasurarea noilor evenimente culturale propuse de tanarul tenor puteti accesa site-ul:


http://www.freewebs.com/stagiuneartistica/


Aici va fi afisata stagiunea culturala 2008/2009 pe care George Dragomir o va propune publicului meloman.


Ma pot bucura de faptul ca Romania are tinere sperante si una dintre ele este George Dragomir pe care vi-l recomand cu multa caldura sa il ascultati pe viu in cadrul spectacolelor ce vor fi anuntate in site-ul amintit mai sus.


Ii doresc spor la munca, multe realizari, succese si sunt impreuna cu alti colegi muzicologi alaturi de el, alaturi de realizarile sale, cat si a colegilor sai de generatie, precum si a invitatilor sai din concertele pe care le va propune si in acest an cultural 2008/2009.


Nu am dorit sa intru mai mult in esenta lucrurilor si nu doresc acest lucru acum, cand tanarul nostru se afla abia la inceput de drum si doresc astfel sa las doar o portita deschisa pentru dumneavoastra cititorii acestui articol, de-al urmari si de a fi prezenti la Recitalurile si Evenimentele Culturale care il includ.


In incheiere, desi tanarul nu a interpretat inca aria Nessun dorma cu celebra replica de final „Vincero", inchid acest material critic pe de o parte, mediatic pe cealalta parte, cu celebrul Brindisi din opera La Traviata de Giuseppe Verdi in interpretarea sa si a sopranei Elena Ghita – Concert Caritabil 11 mai 2008.


http://www.youtube.com/watch?v=QyID5Taby-I




Barcan Ilie