Bucuresti

Scoala cu clasele I-VIII Nr. 117

Scoala cu clasele I-VIII Nr. 117

Detalii scoala / liceu / colegiu

Adresa
Bucuresti, Strada Fabricii, nr. 22
Telefon
0214302040 
Fax
0214302040
Categorie
Scoli / Licee / Colegii
Modificat
acum 1 luna si 4 zile
Vizualizari
4943

Voteaza & Distribuie

Prezentare scoala / liceu / colegiu

Scoala cu clasele I-VIII Nr. 117 Bucuresti

Scoala a fost infintata in anul 1975, cu un corp de cladire (P+2) la 15 septembrie, avand in dotare 24 sali de clasa, 2 ateliere-scoala (lacatuserie si croitorie), 2 cabinete medicale, 1 sala pentru biblioteca, 1 laborator (fizica-chimie); curtea interioara a fost de la inceput asfaltata. Consemnam existenta unei sali pentru secretariat si cabinetul directorului.
La inceput planul de scolarizare a fost dat pentru 17 clase. Cadrele didactice titulare erau foarte putine (profesori, invatatori) transferate de la Scoala nr. 156 din Militari, iar personalul administrativ era format din: secretar, administrator si bibliotecar. In anul 1982 a fost construit corpul B (P+3).

Treptat au luat fiinta noi clase datorita mutarii cetatenilor in noile blocuri date in folosinta si a amenajarii unei colonii pentru muncitorii care lucrau la construirea statiei de metrou. S-a ajuns astfel in anul 1979 la 90 de clase si s-a invatat in trei schimburi. A luat fiinta un seminternat care a fost organizat pentru o foarte lunga perioada de timp; s-a reinfiintat in anul 1980, avand rezultate bune. Incepand din anul scolar 2003-2004 scoala functioneaza cu un numar de 80 de elevi la semiinternat, ajungand in prezent la un numar de 120 elevi, iar in anul scolar 2012-2013 a fost infiintat programul Scoala dupa Scoala la invatamantul primar.

In prezent scoala functioneaza in doua corpuri de cladiri, avand 36 de sali de clasa, 3 cabinete (lb.romana, lb.engleza, matematica) 2 laboratoare (chimie si informatica, AEL cu un numar de 17 calculatoare conectate la reteaua de internet), o biblioteca cu un numar de 14325 volume, o sala de sport, teren de sport amenajat in curtea scolii, cabinet stomatologic, cabinet medical pediatrie si un cabinet de psihologie, cabinetele sunt deservite de medici specialisti, asistente medicale si psiholog).

In scoala, timp de 2-3 ani, au fost infintate cursuri fara frecventa pentru cetatenii din intreprinderile sectorului avand posibilitatea ca la clasele V-VIII sa se obtina promovarea a doua clase intr-un an de studiu. Aceasta forma de invatamant perfectionata continua si in prezent. In timp conducerea scolii a facut o serie de demersuri pentru construirea unei alte cladiri, imperios necesare datorita numarului mare de elevi si a unei sali de sport, constructii realizate in anul 1985.

In cei 37 de ani de existenta Scoala nr.117 a pregatit si a dat societatii romanesti peste 10.000 de absolventi de gimnaziu la cursurile de zi si frecventa redusa. In prezent scoala functioneaza cu clase cu predare intensiv engleza, iar de anul acesta in scoala se defasoara un curs de limba engleza sustinut profesori nativi din Marea Britanie. Avem un numar mare de grupe care studiaza calculatorul, incepatori si avansati avand si conectare la internet.

Scoala se evidentiaza prin activitati deosebite, prin numarul mare de elevi cu rezultate foarte bune la olimpiadele si concursurile scolare precum si prin organizarea si participarea la numeroase proiecte nationale si internationale. Datorita acestui fapt Scoala nr. 117 ocupa un loc de frunte printre unitatile de invatamant ale capitalei, si anume locul 5.

Faptul ca scoala functioneaza cu un asemenea program de semiinternat constituie un avantaj pentru posibilitatile de dezvoltare profesionala a cadrelor didactice si pentru pregatirea elevilor in colectivitati mari. Un mare avantaj este faptul ca scoala se afla in imediata apropiere a Inspectoratului Scolar sector 6, ceea ce favorizeaza primirea urgenta a tuturor informatiilor pe linia implementarii reformei, precum si obtinerea - la nevoie - a ajutorului necesar in rezolvarea unor probleme care depasesc posibilitatile si competenta scolii. De asemenea, in scoala a functionat Administratia unitatilor de invatamant care de asemenea reprezinta un avantaj pentru scoala, stabilind relatii foarte bune intre scoala si Consiliul Local.

Avand in vedere cerintele principale ale reformei in invatamant, necesitatile dezvoltarii strategiilor de formare - instruire ale elevilor, precum si conditiile specifice ale Scolii nr. 117, am dedus urmatoarele obiective generale ale activitatii manageriale:

- aplicarea cu rigurozitate a normelor legislative care fundamenteaza programul de reforma si organizarea activitatii la nivel de sistem si proces (legi, ordonante, ordine, circulare, regulamente, instructiuni);
- orientarea procesului educativ in sens prioritar formativ;
- asigurarea echilibrului institutional intre conducerea elevilor spre o treapta superioara de invatamant si pregatirea elevilor pentru viata activa, prin prioritatea acordata cunostintelor fundamentale;
- cultivarea personalitatii elevilor conform valorilor generale, angajate in sensul educatiei permanente si autoeducatiei;
- dezvoltarea unor capacitati sporite de comunicare, necesare exprimarii depline a libertatilor individuale;
- stimularea elevilor de elita;
- evaluarea elevilor la absolvirea gimnaziului si legitimarea, pe baza rezultatelor obtinute si a aptitudinilor, unor optiuni pentru continuarea studiilor;
- perfectionarea deciziei si descentralizarea acesteia;
- prezentarea propunerilor colective privind planul de invatamant, determinate de o noua orientare psihopedagogica a elevilor.

Filtre scoala / liceu / colegiu

Tip institutie: Institutie de invatamant de stat