Bucuresti

Semintele, hrana din dieta zilnica!

Detalii

Web
http://lavi-enrose.com/
Categorie
Stil de viata
Modificat
acum 4 ani si 10 luni
Vizualizari
652

Voteaza & Distribuie

Descriere

Semințele, hrana din dieta zilnică!
Fie ca mananci carne sau nu, fie ca te preocupa sau nu alimentatia, este bine sa stii ca semintele sunt considerate “hrana viitorului”. Iar astea pentru ca sunt super-alimente, cu niste proprietati incredibile. Calciu, proteine, minerale, vitamine si tot ce are nevoie corpul tau, toate se gasesc din plin in seminte. Iata doar cateva dintre ele, cateva cear fi bine sa faca parte din dieta noastra zilnica:

1. Semintele de chia
Semintele de chia sunt unele dintre cele mai puternice alimente din lume, functionale si pline de nutrienti. Extrem de bogate in fibre si pline de antioxidanti, proteine, minerale, vitamine si Omega-3, chia sunt ideale pentru persoanele care vor sa adopte un stil de viata sanatos.
Semintele de chia:
- au mai multi antioxidanti decat murele
- au de 5 ori mai mult calciu decat laptele
- au mai multe fibre decat fulgii de porumb
- au de 3 ori mai mult fier decat spanacul
- au de 2 ori mai multe proteine decat orice fel de fasole, samanta sau cereala
- au de 2 ori mai mult potasiu decat bananele.

2. Semintele de susan
Semintele de susan sunt folosite atat in gastronomie, cat si in medicina traditionala, datorita proprietatilor nutritive, preventive si curative incredibile. Delicioase, aromate si crocante, aceste seminte sunt pline de nutrienti, minerale, antioxidanti si vitamine.
 Semintele de susan sunt in special de apreciat pentru acidul oleic, care inlatura colesterolul rau din corp si curata sangele. Au proprietati foarte benefice pentru copiii aflati in crestere, datorita aminoacizilor si a proteinelor de calitate continute. Sunt o sursa excelenta de vitamine din complexul B (niacina, acidul folic, tiamina, piridoxina si riboflavina). Semintele de susan sunt si niste surse incredibile de minerale esentiale, precum calciu, magneziu, zinc, seleniu si cupru. Include-le in orice iaurt, salata sau mancare preferata, include-le in dieta ta zilnica!

3. Semintele de in
Contin unul din cele mai bogate pachete de nutrienti de pe planeta. Au fost cultivate inca din cele mai vechi timpuri in Babylon, iar beneficiile lor sunt recunoscute in continuare. Ba chiar incep sa fie din ce in ce mai populare in toate colturile globului.
 Acestea sunt pline de grasimi bune (Omega 3) si protejeaza inima si sistemul circulator. Contin atat fibre solubile, cat si insolubile. De asemenea, sunt pline de fitochimicale, care includ si antioxidanti puternici. Semintele de in sunt si una din cele mai bune surse de lignani, substante care echilibreaza nivelul hormonilor la femei. Tocmai de aceea, semintele de in joaca un rol cheie in lupta contra cancerului la san, a problemelor de fertilitate si a simptomelor pre-menstruale.

4. Semintele de dovleac
Sunt excelente pentru piele si pentru tratarea acneei, iar asta pentru continutul bogat de zinc, seleniu, vitamina E si acizi grasi. De asemenea, aceste seminte au una din cele mai ridicate doze de fitosteroli, substante care lupta cu colesterolul si ii ajuta pe cei care mananca foarte gras sa isi mentina sanatatea inimii. Semintele de dovleac sunt o solutie si pentru persoanele care au piatra la rinichi, deoarece previn formarea de pietre din oxalat de calciu. Nu in ultimul rand, ajuta persoanele care sufera de artrita sau osteoporoza.

5. Semintele de canepa
Sunt intr-adevar un super-aliment. Au o lista impresionanta de atribute nutritionale. Contin 10 aminoacizi esentiali, contin peste 30% proteina pura si sunt compuse de 40% fibre, o cantitate impresionanta care ajuta in cazul problemelor gastro-intestinale, iar continutul bogat de Omega 3 si Omega 6 le recomanda pentru sanatatea parului si a pielii. De asemenea, semintele de canepa ajuta in cazul bolilor de inima, a mai multor forme de cancer si a bolilor Alzheimer si Parkinson. Le poti introduce in salate, smoothie-uri, cereale si iaurt.

Zilnic, consumati un pumn de seminte si masticati-le foarte bine, doar astfel veti beneficia de toti nutrientii lor si veti avea parte de un aport sigur de macro si micronutrienti nesesari bunei functionalitati a intregului!
    Sanatate si alegeri constiente in ‘farfuria’ voastra!
    Lavinia Ceuta
    Nutritionist

Sursa informatii: lavi-enrose.com