Bucuresti

Stii ce, cum si cat sa mananci? (partea I)

Detalii

Web
www.lavi-enrose.com
Categorie
Stil de viata
Modificat
acum 4 ani si 11 luni
Vizualizari
829

Voteaza & Distribuie

Descriere

Stii ce, cum si cat sa mananci? (I)
Daca simti mereu ca iti este foame si nu reusesti sa refuzi o a doua portie de mancare, poate ca nu consumi alimente satioase care sa iti satisfaca nevoia de hrana.
Ti-am pregatit o lista cu produsele care te vor satura rapid si te vor ajuta sa mananci mai putin. Se poate si sa nu fii suficient de hidratat, astfel ca este bine sa incepi - acesta fiind si primul meu sfat- cu un pahar de apa plata, baut inainte de masa cu 10 minute; este foarte important sa fii hidratat si este un pas spre "a te satura mai repede", adica a manca mai putin.
Longevitatea are un secret: regimul hipocaloric, stiati?
Da, cu cat te hranesti mai putin dar mai sanatos, cu cat stii si intelegi mai multe despre asta, cu atat vei fii mai sanatos, armonios si vei trai mai mult. Pe langa asta, am fost surprinsa sa aflu si eu ca gena longevitatii umane este activata...de foame! Interesant, nu-i asa? Cred eu ca nu doar a manca si a perpetua specia este marea noastra aventura pe aici, dar asta e o alta abordare, poate tema unui alt articol, pe viitor.
Daca vrei sa mananci sanatos si sa te saturi rapid, ai grija ca meniul tau sa contina alimente crude la inceput, un fruct sau o salata de cruditati. Da, stiu ca suna ciudat, dar toate studiile despre nutritie si digestia alimentelor in organismul nostru, ne indica si ne avertizeaza de criza leucocitara in care intram odata cu ingerarea alimentelor procesate termic sau chimic. Am evoluat, stim mai multe, simtim mai mult si dorim "sa fim sanatosi si vigurosi pana la 90 de ani" sau chiar unii dintre noi isi doresc "tinerete fara batranete", nu-i asa...si se poate!!!
Recomandari de hrana sanatoasa si viguroasa, cateva exemple de ce sa mancam si cum putem manca pentru a ne simti bine si a face bine organismului nostru....
  • Seminte si nuci
Alege sa iti pregatesti intr-un bol dragut cateva seminte de floarea soarelui, de dovleac, caju, nuci, amestecate cu cateva goji, stafide sau merisor, un deliciu si multa sanatate si satietate! Portia pe care o putem consuma fara probleme este atat cat poti cuprinde in pumnul tau stang, doar atat! Te vei simti perfect satul daca bei paharul de apa si apoi te infrupti cu cele de mai sus, o sa-ti placa! Iar de-ti mai faci si un ceai, esti castigat, cu siguranta!
  • Fasolea
Este deosebit de satioasa, dar si sanatoasa, in acelasi timp. Poate fi preparata atat ca fel principal, cat si ca si garnitura (la orez, de ex, in nici un caz la carne!!!). Fasolea este plina de fibre ce ajuta la scaderea colesterolului, antioxidanti, vitamine si minerale. Stiati ca o masa perfect echilibrata in aportul de aminoacizi esentiali, adica de proteina completa, echivalenta celei din carne, este combinatia dintre fasole cu orez integral? Da, este o masa perfecta, pentru o dieta sanatoasa si constienta! Incearca sa renunti macar cateva zile pe saptamana la carne, in favoarea unor preparate din fasole – supa, salate sau iahnie. Iti bucuri celulele, le reintineresti daca renunti la carne, mai ales dupa 40 de ani, as interzice complet carnea din dieta, as las-o doar ca un capriciu permis o data la ceva timp, de exemplu. Si asta, dupa studiile aprofundate si dupa biochimia inteleasa a organismului nostru.
  • Cerealele integrale
Ai o gama larga din care poti alege, fie ca vorbim de paine integrala, biscuiti sau fulgi de ovaz si orz. Toate acestea contin proteine si fibre solubile, care te ajuta sa te simti satul pentru mai mult timp. Nu sunt o optiune daca doresti sa slabesti, ele reprezinta o optiune doar pentru cei cu o forma fizica perfecta sau satisfacatoare. Nu recomand cerealele, chiar si cele integrale, celor ce se lupta cu propriile kilograme si sunt preocupati de asta!
  • Fructele
Fructele contin fibre, antioxidanti, vitamine si minerale. De asemenea, continutul crescut de apa le determina sa iti potoleasca rapid senzatia de foame. Combina fructele cu seminte si nuci, branza dulce de vaca sau cu putina miere. Rasfata-te cu un bol de salata de fructe cu una din combinatiile de mai sus, iar dupa, te vei simti ca dupa o cafea, te vei simti usor si plin de energie. Recomand salata de fructe generoasa ca si masa independenta si va asigur ca pentru 3 ore va veti simti satul si fara alte nevoi culinare.
  • Verdeturile
Verdeturile sunt extrem de nutritive, asa ca te hranesc mai bine decat alte tipuri de alimente. Prepara o salata verde cu topping de nuci, fasole sau branza – va reprezenta un pranz gustos si satios! Poti servi salata cu un produs din cereale integrale, pentru a obtine o masa hranitoare.
  • Legumele bogate in amidon
Sunt mai consistente decat alte tipuri de legume, asa ca te ajuta sa te simti satul fara sa consumi o cantitate prea mare. Consuma cu incredere cartofi – inclusiv cartofi dulci – sau mazare, dar atentie, niciodata combinatae cu carne. Este o bomba calorica aceasta combinatie de proteina cu carbohidrati, nici sanatoasa si departe de a te face sa te simti usor si suplu. Stiti care este cea mai proasta alegere a unei mese, in acceptiunea mea? Carnea prajita cu cartofi prajiti...chinuim organismul de parca ar fi dusmanul nostru! Adevart, credeti-ma, asa e!
  • Lactatele cu continut scazut de grasimi
Produsele lactate de toate tipurile sunt pline de calciu si proteine, iar studiile au aratat o legatura intre consumul de lapte si pierderea in greutate. Alege lactatele sarace in grasimi si include-le in alimentatia zilnica. Prepara-ti cat mai des salata cu branza, fructe amestecate cu iaurt. Francezii consuma la fel de multe grasimi ca si americanii, dar rata de imbolnaviri cu arteroscreloza este mult scazuta si explicatia vine din consumul mare de iaurt si de produse lactate. Calciul ajuta mult la digestia si metabolismul lipidic.
  • Somonul, tonul si alte tipuri de peste
Pestele gras, precum somonul, tonul, macroul si heringul (pestele marin, in general), contine un numar ridicat de calorii dar, de asemenea, este plin de vitamine si de acizi grasi esentiali, Omega 3. Grasimile sanatoase sunt recomandate pentru sanatatea inimii si pentru pastrarea unui nivel normal al colesterolului. Proteinele se digera mai greu, asa ca raman in organismul tau pentru mai mult timp, ajutandu-te sa te simti satul. Pestele oceanic intra in categoria alimentelor protective, ca un medicament, pentru buna functionare a organismului uman. Va amintiti lozinca: "nici o masa fara peste!", eu mi-o amintesc atat de bine, de pe timpul ininte de '89...nu zicea rau, stia ce se stia si pe vremea aceea, nu-i asa?
  • Nucile
Nucile au aceleasi beneficii ca pestele. Fiind pline de proteine si grasimi sanatoase, reprezinta si o alternativa excelenta pentru o dieta lipsita de proteina animala. De asemenea, nucile au un continut ridicat de fibre, magneziu si se pot folosi in salate sau in deserturi. O salata de fructe este incompleta fara seminte uleioase sau nuci, asta deoarece vitaminele nu se absorb decat in combinatia cu lipidele sanatoase, cum sunt seminte!
  • Ouale
Pentru a evita problemele de sanatate, ouale ar trebui consumate cu moderatie. Oul contine minerale, proteine si vitamine si este excelent in salate, sandvisuri sau mancat ca atare – fiert sau prajit in foarte putin ulei, dar atentie, intotdeauna galbenusul trebuie sa fie crud, sa nu se solidifice. Colesterolul existent este unul sanatos si odata solidificat devine colesterol rau, daunator organismului. Este foarte important ca ouale sa fie fierte moi, sau a doua varianta, sa fie facute ochiuri moi.
Nu recomand sa mancati niciodata nimic prajit si nu recomand combinarea alimentelor din grupe de nutrienti diferiti.
Recomand cumpatare in farfuria noastra, in viata noastra, de zi cu zi!

Va doresc sanatate si cunoastere catre o viata armonioasa si sanatoasa!
Lavinia Ceuta

Sursa informatii: www.lavi-enrose.com