Bucuresti

Trei sfaturi de nutritie pentru echilibrarea energetica a organismului

Detalii

Web
lavi-enrose.com
Categorie
Stil de viata
Modificat
acum 3 ani si 10 luni
Vizualizari
446

Voteaza & Distribuie

Descriere

Cum ne aducem o bună energie, o bună stare de funcționare?
Randamentul profesional, starea fizică și emoțională, echilibrul nostru general, toate ne sunt influențate în mod direct de către nivelul energetic. Fără ”energie”, toate se mișcă în slow motion, fără spor și chef, fără bucuria momentului și acțiunilor noastre.

Despre asigurarea unui echilibru energetic prin hrana de zi cu zi doresc să vă scriu astăzi, amintindu-vă că, pe lângă aceasta, există multe alte metode și activități de ridicare a potențialului nostru energetic, de la o simplă plimbare sau un zâmbet sincer, până la o îmbrățișare sau câteva vorbe frumoase adresate sau primate de la cineva. Odihna, mișcarea fizică, gândul bun și alimentația, toate contribuie la bunul echilibru și la o forma fizică și psihică perfecta.

Iată, 3 pași practici pentru a vă asigura un bun echilibru energetic:

  1. Sporiți cantitatea de vegetale, alegând cereale integrale, fructe, legume, nuci și semințe oleaginoase. Experimentați zi de zi noi combinații de culori, jucați-vă cu combinarea acestora în farfuriile voastre. Apropiați-vă din nou de gustul simplu din natură dătător de viață și bucurați-vă de ce mâncați, fără aceasta, schimbarea nu va putea dura mult.
  2. Moderați cantitatea de mâncare la fiecare masă. Mâncați până vă simțiți aproape sătul și în nici un caz îmbuibat cu mâncare. Fiți atenți la mărimea porției și preferați să serviți 3 mese pe zi și 2 gustări, decât să mâncați foarte mult la o masă. Reduceți orice urmă de stres sau de discuții deranjante, este una dintre marile greșeli pe care omul modern, presat de timp le practică. La masă - exact ca și francezii, poporul cu cel mai mare cult al personalității -, stăm în prezent, ne încântăm cu bucatele de pe masă și niciodată nu ne grăbim să mâncăm. Să ne respectăm pe noi, corpul și mâncarea binecuvântată!
  3. Reduceți din cantitatea de produse rafinate, zahărul, proteina de origine animală, grăsimile saturate. Aș scrie să încercați pentru o perioadă de timp să renunțați la ele, să vedeți cum vă simțiți, însă prefer să începem cu pași mici și siguri, atenționându-vă despre aceste produse că sunt total neindicate organismului și stării lui energetice. Cel mai bine este să scădem în timp cantitățile, să aducem cât mai multă hrană vie și colorată, din natură, în detrimentul produselor fabricate de tehnologii, preparate termice, din care cantitatea de energie este practic nulă.
Cum ne sunt gândurile așa ne este și viața, cum ne este hrana așa ne este și nivelul de energie și randamentul personal.

Când valorile sunt clare, deciziile sunt ușor de luat.” Roy Disney

Dr. Lavinia Ceuță - Nutriționist
Centrul Medical Brol - Timișoara
0749 - 194 944
lavi.ceuta@gmail.com
lavi-enrose.com