Bucuresti

Trucuri de marketing online: Ce este si cum se optimizeaza un landing page?

Trucuri de marketing online: Ce este si cum se optimizeaza un landing page?

Detalii stire

Categorie
Stiri diverse
Modificat
acum 12 luni si 2 saptamani
Apartine de
Adserving iAgency.ro
Vizualizari
256

Voteaza & Distribuie

Prezentare stire

Antreprenorii "digitali" de astazi stiu ca un landing page care aduce conversii este o parte esentiala a oricarei strategii de marketing online. Inainte de toate, sa aflam insa ce inseamna acest termen:

Un landing page este o pagina separata a unui website, catre care sunt indrumati vizitatorii pentru a da curs unei actiuni. Conceptul in sine este unul simplu, insa partea grea este sa ne asiguram ca aceasta pagina "convinge" vizitatorii de fiecare data.

Iti poti imagina un landing page ca fiind acea parte a unei intelegeri in care "bati palma". Fie ca este vorba de vanzarea unui produs, de colectarea unor informatii sau chiar de cresterea numarului de "like-uri" pe o anumita platforma, aceasta pagina trebuie sa fie integrata in strategia de marketing online a oricarui business care doreste sa isi creasca profiturile.

Cu toate acestea, avand in vedere dinamismul lumii virtuale, precum si lipsa de rabdare a multor potentiali clienti, antreprenorii din lumea marketingului online trebuie sa creeze pagini care "convertesc" instant. Prin urmare, iti recomandam urmatoarele sfaturi, care sa te ajute sa optimizezi cat mai bine un landing page:

1. Orice landing page de succes este dedicat unei anumite nise de vizitatori

Pentru ca un landing page sa aiba parte de eficacitate, va trebui sa convinga majoritatea userilor sa participe la "oferta" afisata. Ar fi un lucru foarte simplu daca, sa zicem, oamenii ar avea aceleasi seturi de valori, nevoi si interese, insa acesta nu este cazul. Din acest motiv, este necesar sa cream fiecare landing page pentru un segment specific de vizitatori.

Astfel, este important sa mergi direct la "sursa izvoruluï", identificand si directionand vizitatorii prin sursele de trafic nisat, precum o reclama Facebook, email marketing sau chiar de pe propriul site de content.

De exemplu, cei care citesc un newsletter al campaniei tale de marketing online pot fi directionati catre o pagina care ii invita sa se aboneze la blog. De ce acest lucru? Exista o sansa destul de mare ca cineva care a dat click pe newsletter-ul trimis de tine si a fost directionat pe website-ul tau sa doreasca sa descopere mai mult continut cu aceeasi tema. Nu uita sa creezi si un headline, un text si un call-to-action in functie de caracteristicile publicului tau tinta.

2. Nu crea ceva doar ca sa arate bine

Cu toate ca estetica este un factor care primeaza in lumea marketingului online, un landing page trebuie sa fie mai mult decat "aranjat" si "dragut". Exista multi factori pe care trebuie sa ii ai in vedere, cum ar fi modul in care se integreaza imaginile si brandul tau cu reclama care ti-a directionat userii aici, sau cum diverse elemente si pozitionarea acestora contribuie la o experienta pozitiva.

De asemenea, trebuie sa acorzi atentie si unuia dintre cele mai importante elemente ale landing page-ului, si anume butonul de call-to-action. Asigura-te ca este unicul buton de pe landing-page si ca poate fi vazut indata, fara a trebui sa dai scroll. Aminteste-ti ca scopul final este sa conduci catre o actiune imediata, fara a starni confuzia in randul vizitatorilor.

Daca esti interesat de modul in care se intersecteaza UX cu SEO si cu serviciile de marketing online, poti citi mai multe in acest articol!

3. Opteaza pentru un copy clar si la subiect, care convinge!

Un landing page de succes contine un headline si un subheadline care sunt indeajuns de intrigante pentru ca utilizatorul sa ramana pe pagina. De asemenea, content-ul de pe pagina trebuie sa poata transmite mesajul rapid si clar, fiind scris in specificul nisei pe care doresti sa o atragi. Cu riscul de a ne repeta, trebuie sa retii ca targetezi un grup specific de persoane, iar unicul mod in care ii poti convinge este sa le vorbesti "pe limba lor".

4. Profita de puterea contextului

Agentiile profesioniste de marketing online sugereaza folosirea unui landing page si pentru un targeting mai bun. Cum se intampla acest lucru? Folosind o tehnica de profiling progresiv, poti adresa mai multe intrebari sau identifica mai precis nevoile consumatorilor pe care ii targetezi.

Daca o persoana care ti-a vizitat deja site-ul si a completat un formular cu numele si adresa de mail (s-a abonat la un newsletter, de exemplu) ajunge din nou pe landing page-ul tau, poti customiza acel formular pentru a-i adresa alte intrebari, care sa te ajute sa intelegi nevoia consumatorului.

De exemplu, daca ai un magazin de haine, un al doilea set de intrebari ar putea fi "care este culoarea preferata" sau "preferi gentile sau posetele?". Astfel, vei putea segmenta mai usor listele de contacte si poti conduce vizitatorul intr-o calatorie unica, ce este croita special pentru el.

5. Foloseste-te de video-uri, insa nu exagera!

Utilizatorii primesc mult mai multa informatie pe cale vizuala decat prin intermediul unui text. Astfel, ei au parte de:

  • o prezentare vizuala a produsului pe care doresti sa il comercializezi;
  • o conexiune emotionala prin intermediul componentelor unui video, cum ar fi culorile sau muzica;
  • oportunitatea de a retine mai usor caracteristicile produsului - Potrivit unui studiu, 30% din populatie inteleg si retin mai bine informatia daca o aud, fara sa o citeasca.
Ar trebui insa video-urile sa porneasca singure? Cati dintre noi nu am apasat direct pe butonul de "mute" sau chiar am inchis pagina dupa ce pe un site a inceput sa cante neasteptat muzica? Expertii in marketing online nu recomanda acest lucru, care poate fi perceput ca fiind prea intruziv fata de vizitator.

Concluzie

Un landing page care converteste poate insemna cheia succesului unei afaceri. Odata ce stapanesti secretele crearii unei pagini care da nastere la noi experiente pentru utilizatori, convingandu-i sa ia parte la campania ta, vei observa ca si veniturile tale incep sa creasca rapid! Foloseste si tu aceste secrete de marketing online si pregateste-te sa te bucuri de cresterea cifrei de afaceri!