Bucuresti

Un ghid util despre ce înseamnă o dietă echilibrată

Un ghid util despre ce înseamnă o dietă echilibrată

Detalii stire

Categorie
Stiri sanatate
Modificat
acum 3 saptamani si 15 ore
Apartine de
DWF
Vizualizari
94

Voteaza & Distribuie

Prezentare stire

Auzim tot mai des despre dietele echilibrate și corecte, atât de la medici, cât și de la instructorii de fitness. Ce presupune, însă, o dietă echilibrată și cum o putem adopta, atunci când programul încărcat și stresul de zi cu zi ne împiedică să mâncăm corect? Află care sunt factorii pe care trebuie să-i cunoști, din rândurile de mai jos!

Alimentație sănătoasă

O alimentație sănătoasă include, în primul rând, echilibru. Astfel, trebuie să respecți numărul de grăsimi, de proteine și de carbohidrați pe care îl consumi zilnic, să nu faci excese de sare, grăsimi sau zahăr și să ai un aport energetic adecvat nevoilor tale. Pentru o nutriție echilibrată și sănătoasă, alege carbohidrați buni, care îți aduc energia de care ai nevoie. Printre aceștia se numără produsele din cereale integrale și pâinea, alături de leguminoase, precum linte, mazăre sau fasole, ce conțin fibre, minerale și vitamine. La fel de potrivite pentru consum sunt și fructele proaspete și legumele, o sursă excelentă de vitamine. În schimb, trebuie să eviți carbohidrații din cerealele rafinate, pâine albă, biscuiți, produse de patiserie, orez alb sau paste din făină albă.

Acordă atenție și proteinelor și consumă pește, nuci și carne de pasăre, în cantități moderate. Produsele bio sau cele organice sunt la fel de utile pentru sănătatea organismului, așa că poți alege spirulina, cu numeroase efecte benefice. Aceasta are proprietăți antiinflamatoare, stimulează circulația și curăță pielea în profunzime. O poți adăuga ca ingredient în creme și loțiuni sau în prepararea măștilor pentru ten.

Mese echilibrate, fără excese


Două mese principale și o gustare reprezintă varianta ideală pentru o dietă echilibrată. Ține cont de faptul că micul dejun trebuie să reprezinte 25% din necesarul de calorii, prânzul 35%, cina 30% și gustările 5%. Pentru a construi o dietă echilibrată, acordă atenție și porțiilor de mâncare pe care le consumi. Dacă nu vrei să cântărești tot ce mănânci, folosește-te de următoarea regulă:

  • O porție de pâine înseamnă o palmă
  • O porție de paste sau de orez înseamnă un pumn și jumătate
  • O porție de carne înseamnă o palmă
  • 2-3 pumni de salată
  • Un pumn de fructe/porție

Cantitățile sunt orientative și depind de tipul de alimente pe care le consumi. Un pahar de lapte nu va avea același număr de calorii precum o porție de broccoli. În plus, încearcă să reduci consumul de sare la o linguriță pe zi și ai grijă la consumul total de grăsimi, să nu depășească 30% din aportul zilnic de calorii.

Hidratare corespunzătoare

După cum știi, apa este cea mai bună pentru a potoli setea. O dietă echilibrată include întotdeauna o hidratare corespunzătoare, de aceea trebuie să bei cel puțin 2 litri pe zi. Evită să consumi băuturi cu un conținut mare de zahăr sau băuturi carbogazoase care nu doar că te îngrașă, ci nu sunt nici benefice pentru sănătate.

Exerciții fizice regulate

Alături de o alimentație corectă și de o hidratare corespunzătoare, pentru o viață sănătoasă, trebuie să faci cât mai mult sport. Exercițiile fizice regulate te mențin în formă și te fac să te simți bine în pielea ta. Indiferent dacă vorbim despre exerciții de forță sau de alergare, toate te ajută pentru o sănătate de fier. Dacă nu îți place să faci sport sau nu poți efectua exerciții de intensitate redusă, poți alege să mergi pe jos cel puțin 30-40 de minute în fiecare zi.

Cât de des respecți aceste recomandări pentru o dietă echilibrată?

Sursa foto: pexels.com/photo/blue-tape-measuring-on-clear-glass-square-weighing-scale-53404/