Bucuresti

Anunt Diamant Euroinstal

Euroinstal Bucuresti - este un jucător important în domeniul instalațiilor termice, sanitare și de ventilație, cu o experiență de peste 24 ani în domeniu.
https://euro-instal.ro

Tipuri de web design pentru mobile SEO: Responsive, Subdomeniu, Dynamic Serving

Tipuri de web design pentru mobile SEO: Responsive, Subdomeniu, Dynamic Serving

Detalii

Categorie
Stiri Tehnologie
Modificat
acum 1 an si 2 luni
Vizualizari
814

Voteaza & Distribuie

Prezentare

Într-o eră dinamică, vie din toate punctele de vedere, era de așteptat ca și optimizarea pentru mobil să fie un must-have pentru mediul online. În prezent majoritatea căutărilor pe motoarele de căutare se fac de pe dispozitive mobile, creșterea fiind determinată în special de optimizarea foarte bună a acestor dispozitive, astfel încât să permită navigarea facilă pe orice motor de căutare.

Web designul pentru mobil poate îmbrăca mai multe forme, însă el înseamnă un singur lucru și anume alinierea facilităților siteurilor la cerințele actuale de afișare. În plus, și motoarele de căutare pun foarte mare accent pe optimizarea pentru mobil, site-urile responsive din acest punct de vedere fiind în mod clar mai apreciate decât variantele neoptimizate.

Iată care sunt tipurile de web design pentru Mobile SEO și cum le poți implementa pentru a le oferi clienților tăi o experiență completă de cumpărare și vizualizare a site-ului.

Responsive design

Designul responsiv este o opțiune de transformare a site-ului în versiune pentru mobil care aduce cu sine marele avantaj de a nu necesita schimbarea URL-ului. Acest lucru este important mai ales în contextul conținutului duplicat, drept pentru care foarte mulți utilizatori aleg varianta aceasta pentru optimizare. Totuși designul responsiv are ca efect ”secundar” un oarecare delay la încărcarea paginilor, din cauza faptului că toată informația este comprimată pentru a putea fi afișată în mod corect, în funcție de rezoluția ecranului pe care este afișată informația (tabletă, smartphone, laptop).

O atenție deosebită ar trebui acordată optimizării imaginilor și a afișării pluginurilor, pentru că pot exista situații în care acestea, deși sunt afișate în mod corect în varianta desktop, pe dispozitive mobile pot suferi modificări și nu pot fi afișate la același nivel de calitate. Acolo este nevoie de intervenții suplimentare, din partea echipei de IT care poate remedia problema în funcție de specificul acesteia.

Responsive design rămâne însă cea mai utilă modalitate și cea mai des folosită modalitate de a tranzacționa conținutul în varianta de mobil, funcționalitățile oferite fiind benefice pentru majoritatea tipurilor de site. Metoda aceasta este de altfel și una dintre cele mai ieftine, iar la nivel de mentenanță nu vei avea nevoie de echipe întregi de operatori care să managerieze implementarea modulului. Chiar și așa însă, vei avea nevoie de cunoștințe la nivel de implementare, pentru că pot apărea erori pe care doar persoanele cu experiență le pot identifica și remedia.

Trecerea pe subdomeniu sau design pentru mobil

Această variantă de site, afișată sub numele de m.siteultău.ro, este benefică în special pentru magazinele online, cu un număr mare de produse. Totuși, chiar și subdomeniul pentru mobil are ușoarele sale dezavantaje, deoarece va fi nevoie de mentenanță și optimizare în ambele direcții, pentru a avea certitudinea că site-ul este corect optimizat.

În plus la nivel de SEO va fi nevoie și de setări speciale, care să indice motoarelor de căutare afișarea variantei de site mobil și nu pe cea desktop, atunci când utilizatorul caută informația de pe dispozitive mobile.

În plus, prin crearea unui subdomeniu practic creezi două site-uri separate, iar problema care poate apărea este ca treptat conținutul să apară ca fiind duplicat. Acest lucru va cântări destul de mult în partea de SEO, însă subdomeniul rezolvă problema încărcării mai dificile a paginilor, spre deosebire de implementarea designului responsiv.

Dynamic Serving

Serverul dinamic reprezintă opțiunea prin care site-ul tău este afișat în funcție de tipul dispozitivului pe care este afișat. Acest lucru înseamnă că domeniul se păstrează, iar optimizarea pentru motoarele de căutare nu este afectată. URL-ul se păstrează, iar datele sunt transmise unui server care schimbă de fapt modul de afișare a site-ului tău fără a crea entități separate. Paginile site-ului se încarcă cu rapiditate, iar serverul dinamic pare să fie o soluție hibrid între designul responsiv și subdomeniu. Ai posibilitatea de a te bucura de expunere pe orice dispozitiv, fără a mai fi nevoie de setări separate sau de implementări speciale.

Este lesne de înțeles că această opțiune este și cea mai potrivită pentru realizarea site-urilor Mobile SEO responsive, însă în același timp aceste variante sunt și cele mai costisitoare. Un server dedicat schimbării automate a afișării costă foarte mult și chiar din punct de vedere administrativ poate fi greu de implementat această soluție. În plus, vei avea nevoie de personal calificat pentru a se ocupa de toate lucrările de implementare și mentenanță, iar costurile pentru acest lucru nu sunt de neglijat.

Cea mai bună soluție pentru site-ul tău poate fi aleasă numai în urma unei analize a site-ului pe care specialiștii o realizează tocmai pentru a evalua posibilitățile. Cel mai adesea, mai ales în România, se alege soluția de design responsiv, în încercarea de a evita problemele ce pot apărea din posibila catalogare a conținutului ca fiind duplicat.

Verificarea conținutului site-ului tău poate fi făcută direct din contul Google Search Console (Google Webmaster Tools), acolo unde în cazul unor situații deficitare la nivel de site poți fi notificat în panoul administrativ. Indiferent de alegerea pe care o faci la nivel de web design, trebuie să ai în vedere faptul că lumea modernă pune preț pe căutările pe mobil și că acestea au crescut enorm în ultimii ani. Lipsa optimizării conținutului pentru dispozitive mobile conduce către pierderea unei șanse enorme de a crește, de a te prezenta clienților și de a genera vânzări.

Ce poți face pentru a avea o vizibilitate cât mai bună a site-ului?

Dincolo de web design optimizat pentru mobil, este important să ai în vedere și realizarea corectă a funcționalităților estetice dintr-un site. Imaginile și optimizarea lor la nivel de dimensiune și nume (pentru SEO), optimizarea conținutului și structurarea lui într-o formă cât mai lizibilă și ușor indexabilă de pe orice variantă de dispozitiv și verificare spațiilor nefolosite ale site-ului sunt primele lucruri pe care ar trebui să le ai în vedere.

Concluzia este aceea că site-urile au în prezent o nevoie reală de afișare pe dispozitive mobile, într-o lume în care se fac mii de cumpărături în fiecare minut, în întreaga lume. Este nevoie de site-uri care să se prezinte corect și care să ofere și utilizatorului experiența potrivită de vizualizare, pentru a facilita astfel procesele de vizualizare sau de achiziție. Apelează la o agenție de marketing online și bucură-te de strategii de marketing personalizate pentru nevoile site-ului tău.

Sursa foto: pixabay.com

Anunt Diamant Bucuresteni.ro - publicitate online

Site-ul bucuresteni.ro este un site care doreste sa promoveze evenimentele din Bucuresti si nu numai, sa puna la dispozitia utilizatorului cea mai performanta harta electronica a Bucuresti-ului, si in acelasi timp sa ofere posibilitatea firmel...
https://www.bucuresteni.ro/site/publicitate/