Bucuresti

Anunt Diamant Brol Medical Center

Brol Medical Center este o clinica privata situata in centrul orasului Timisoara avand o experienta de aproape 21 de ani in chirurgia estetica. Incepand din anul 2009 clinica isi desfasoara activitatea intr-un spital ultramodern.
https://www.brol.ro

Generalul locotenent Ion Dobran si alti 4 Seniori care au implinit 100 de ani sau mai mult

Detalii stire

Categorie
Stiri Cultura
Modificat
acum 11 luni si 2 saptamani
Vizualizari
750

Voteaza & Distribuie

Prezentare stire

Teatrul Elisabeta a găzduit unul dintre cele mai așteptate evenimente aniversare: sărbătorirea Generalului locotenent (rtr.) Ion Dobran, născut pe 5 februarie 1919, a altor trei veterani de război - General de brigadă (rtr) Vasile Damian (25 octombrie 1918), General de brigadă (rtr) Nicolae Ionescu (10 decembrie 1918), Locotenent (rtr) Dumitru Gal (25 ianuarie 1915), care a împlinit recent 104 ani, dar și sărbatorirea celebrului pilot de raliuri Marin Dumitrescu, cel care, pe 19 ianuarie 2019, a împlinit 100 de ani.

Printre invitați s-au numărat Lector Univ. Dr. Bogdan Bucur (SNSPA, Facultatea de Științe Politice, Dep. Sociologie), autorul volumului ”Cartea de Aur a Centenarului Marii Uniri” - un omagiu adus memoriei celor care au făcut posibilă nașterea României Mari, Anca Oana Dumitrescu, Director Centrul Municipal pentru Dialog București, Valentina Spânu, președinte Asociația ”Credință și Demnitate”, membri ai Asociației C.A.R.P.OMENIA București și ai Cluburilor de Seniori din Sectoarele Capitalei, Mirela Florian (Direcția Calitatea vieții Personalului, MApN - Secția asistență veterani de război), dar și membrii familiilor sărbătoriților zilei.

În prima parte a evenimentului soprana Ianna Novac și grupul celor trei tenori DISTINTO au interpretat Imnul de Stat al României.

Bogdan Bucur, autor ”Cartea de Aur a Centenarului Marii Uniri” - cel mai vândut volum, declarat şi best-seller-ul anului 2018:

„Vă felicit pentru atenţia acordată seniorilor noştri, în ideea de a nu îi considera expiraţi, de a fi activi, de a participa la evenimente, de a fi sprijiniţi din punct de vedere financiar, aşa cum o face Primăria Capitalei, prin Centrul pentru Seniori. Cred că aceşti domni veterani de război ai Armatei Române, ajunşi la o viaţă atât de lungă şi-au făcut datoria, iar din cartea mea, veţi întelege ce înseamnă asta. Noi trăim în vremuri paşnice, avem căldură, mergem în linişte acasă, fără a ne gândi sau imagina vreodată cum este să stai iarna, în vreme de război în tranşee sau să lupţi cu şuierat de mitralieră, văzând moartea lângă tine... Aceşti oameni, în condiţii aprige şi-au făcut datoria faţă de ţară, iar în al doilea război mondial mulţi dintre ei si-au jertifit viața. Pentru că au supravieţuit, faptul că noi îi onorăm astăzi, este şansa noastră, nu a lor! Faptele lor de viaţă fac din ei nişte eroi, şi nu datorită unei existenţe spectaculoase, ci pentru că şi-au făcut datoria față de România!”
Alături de sărbătoritul zilei - generalul Ion Dobran s-a aflat și celebrul scriitor, general de flotilă aeriană, Radu Theodoru, fost elev al său. Sunt ultimii doi supraviețuitori ai Flotilei I aeriene române în cel de-al doilea Război Mondial!

Autor al cărții „România ca o pradă” și al încă vreo 70 de cărți, Radu Theodoru, care are semnătura lui Dobran pe brevetul de zbor IAR 80, a spus:

“Este impresionant pentru noi cei din generaţia care a făcut războiul să ne întâlnim, şi vă mulţumim pentru asta. Mă aflu aici în calitate de elev al generalului Dobran si de prieten, iar azi am trăit cu toţii un moment unic, de excepţie, al istoriei aviaţiei româneşti: niciodată nu am avut şansa să sărbătorim un centenar care a făcut un război de la A la Z. Felicit autorităţile aviatice şi Primăria Municipiului Bucuresti care s-au gândit să îl omagieze pe acest fenomen al aviaţiei mondiale şi care anul trecut a mai realizat o premieră absolută: generalul Dobran este șiv a rămâne singurul pilot care, la peste 99 de ani a survolat Arcul de Triumf la manşa unui avion, de 1 decembrie. Cât despre bătăliile aeriene, atmosfera din carligă, accidentele de care am avut parte amândoi, ar trebui să povestesc ore în şir... Vreau să vă întreb dacă ştiti care era raportul de forţe dintre piloții români și cei americani care au distrus Bucureştii şi Ploieştii?! 1 la 40! Adică un pilot român ţinea piept la 40 de piloți de vânătoare americani, cu superioritate de forţă şi de tehnică absolute! Avionul Messerschmitt al românilor restabilea la 7.000 metri, iar americanii restabileau, adică aveau motorul în plinătatea forţei la 10.000 metri. Domnul general, a fost doborât cu avionul în flăcări şi s-a salvat, a rămas fără oxigen la 10.000, a ars în carlingă, a percutat pământul de la 7.000 metri şi a fost scos cu excavatorul și a supraviețuit... Asta făceau aviatorii noştri, pentru că erau cei mai buni şi cei mai curajoşi! Cred că trăim astăzi un moment istoric pentru aviaţia militară română!”

General locotenent (rtr) Ion Dobran:

„Vă mulţumesc pentru această seară şi pentru premiul acordat de ziua mea! Mă bucur că am ajuns aici şi cred că Dumnezeu şi Zodia Vărsătorului de apă m-au apărat, pentru ca acum să mă aflu în faţa dumneavoastră în condiţii bune!...”
As al aviaţiei de vânatoare române în cel de-al doilea război mondial, cu 10 victorii aeriene, 74 de lupte aeriene, 11 avioane doborâte și 340 de misiuni de luptă, Generalul locotenent (rtr.) Ion Dobran este unul dintre așii aviației de vânătoare din cel de-al II-lea Război Mondial. A participat la Războiul din Est, în Campania de la Mariupol (Ucraina), luptând împotriva aviației URSS, la apărarea regiunii petrolifere Ploiești, luptând împotriva aviației americane și la campania din Cehoslovacia, luptând împotriva Germaniei, efectuând zeci de misiuni, inclusiv pe 9 mai 1945, în ultima zi a războiului. A fost comandantul Escadrilei 48 Vânătoare (albastră) din Grupul 9 Vânătoare. A supravieţuit după ce inamicii i-au prăbuşit de trei ori avionul. A fost decorat cu Ordinul Steaua României, Ordinul Coroana României și Ordinul Virutea Aeronautică. În 2010, aviatorul a trăit poate cel mai emoţionant moment al vieţii sale: s-a reîntâlnit, după 66 de ani, cu un pilot pe care l-a doborât în timpul celui de-al doilea război mondial, americanul Barrie Davis, cel care i-a mulţumit românului că i-a… ţintit avionul, dar că nu i-a luat viaţa.

Marin Dumitrescu, pilot de raliuri (19 ianuarie 1919)„Vă vorbesc mai puţin, căci sunt singurul civil din această onorantă adunare. Vreau să ştiti că şi eu, soldat fiind, am trecut Prutul, am trecut Nistrul, am fost la Stalingrad, la Odessa şi la Rostov şi m-am apropiat de Dunărea mare din care am băut apă prin şervet, căci avea nisip şi noroi. Asta a fost viaţa mea militară, iar despre cea civilă, dedicată maşinilor şi motocicletelor, curselor și raliurilor, aş vorbi prea mult. Mă simt bine, vă mulţumesc pentru această seara frumoasă şi pentru premiul oferit şi, domnilor generali vă doresc să vă mai văd încă o dată pe aici!”

Simbol al motorsportului românesc, Marin Dumitrescua doborât record după record în cariera sa de peste trei decenii și a rămas în istorie ca un pionier al raliului românesc. Este unul din cei mai emblematici eroi ai motorsportului românesc, care a continuat implicarea în domeniu ca preparator de automobile de curse, ca mentor şi coordonator de echipă, de multe ori ducând echipa Politehnicii peste echipa de uzină Dacia. Maestru al Sportului din 2016, a fost decorat cu Ordinul Național Serviciul Credincios în grad de Cavaler, 2011, la propunerea asociației Retromobil Club România, distincție acordată prin decret prezidențial „în semn de apreciere deosebită pentru întreaga sa activitate, pentru eforturile susținute de a promova automobilismul sportiv românesc”.

Cariera lui Marin Dumitrescu în motorsport a început imediat după cel de-al Doilea Război Mondial în competiţiile de motociclism, la clasa 125 cmc, unde a obţinut un titlu de campion naţional. In 1948 a debutat oficial în cursele de viteză pe circuit - "Cursele de la şosea", cu Jeep-uri modificate. A câştigat 36 de titluri de campion național, a avut numeroase clasări pe podium în raliurile internaționale, precum şi o victorie în Raliul Dunării 1968.

Cursa de viteză în Coastă de la Sinaia din 1950 rămâne una dintre cele mai importante din viața pilotului roman: cu un BMW 328 modificat, Marin Dumitrescu a reușit să învingă nume celebre precum Petre Cristea și Jean Calcianu. În 1979 a înfiintat echipa de curse Politehnica București, formată din studenți, echipă care a câştigat campionatul naţional pe echipe în faţa uzinei Dacia în 1980. În 1978 a scris autobiografia “Un Sfert De Veac La Volanul Bolizilor”, iar în 2016 a fost lansat documentarul despre viața și activitatea sa sportive, “Cursa Vietii Mele”.

Almanahul ”Sportul” îl descria în 1973 ca fiind „adunătorul tuturor titlurilor de campion absolut la coastă şi circuit”. Pe lângă medaliile obținute pentru viteză și îndemânare, a intrat în istorie ca primul mecanic auto care să pregătească o mașină românească pentru curse. El este părintele Daciei 1300 Speciale nr. 1, care atingea 170 km/h. Cu acest model a cucerit în 1976 ultimul său titlu de Campion Naţional în campionatul de viteză în coastă.

Anunt Diamant Bucuresteni.ro - publicitate online

Site-ul bucuresteni.ro este un site care doreste sa promoveze evenimentele din Bucuresti si nu numai, sa puna la dispozitia utilizatorului cea mai performanta harta electronica a Bucuresti-ului, si in acelasi timp sa ofere posibilitatea firmel...
https://www.bucuresteni.ro/site/publicitate/