Bucuresti

Gustari sanatoase, in lupta cu un apetit crescut

Gustari sanatoase, in lupta cu un apetit crescut

Detalii

Web
www.lavi-enrose.com
Categorie
Stil de viata
Modificat
acum 2 ani si 10 luni
Vizualizari
308

Voteaza & Distribuie

Descriere

Un apetit crescut, fie ca este cauzat de stres, de schimbari hormonale, sau pur si simplu daca in ultima perioada te confrunti cu un apetit crescut si rezultatele sunt cat se poate de vizibile pe cantar, articolul de astazi iti va prinde bine, in mod sigur.
Iata, asadar, cateva gustari care scad pofta de mancare si te ajuta sa slabesti sanatos sau sa te hranesti mai sanatos…
1. Mar. Da, un mar pe zi este o regula de aur atat pentru sanatate, cat si pentru silueta. Pectina din compozitia marului reduce cantitatea de zahar si de calorii absorbita in sange dupa masa, un aspect important pentru cei care vor sa diminueze riscul de diabet de tip II, dar si pentru cei care isi doresc sa slabeasca. De asemenea, aceasta substanta impiedica depunerea de grasime si diminueaza pofta de mancare, oferindu-ti o senzatie de satietate care dureaza 1-2 ore. Recomandat este sa mananci un mar inainte de masa pentru a scadea pofta de manacare, sau intre mese, pentru a mentine in limite normale nivelul de zahar din sange.
2. Tarate de grau – fiind una dintre cele mai bogate surse de fibre, taratele de grau, alaturi de 1 pahar de apa, iti umfla stomacul si opresc eliberarea de gherlina, hormonul foamei, pentru aproximativ o ora. Luand o lingurita de tarate de grau in timpul mesei te vei simti satura pentru mai mult timp si vei manca mai putin. Totusi, nu exagera! Incepe cu doze mici si observa reactia organismului tau inainte de a face din acest lucru un obicei si bea multe lichide pentru a preveni constipatia. Poti sa adaugi si cateva fructe uscate, merisor, stafide pentru a avea un plus de gust.
3. Seminte de pin – semintele de pin sunt bogate in acizi grasi omega 6, care cresc senzatia de satietate si accelereaza scaderea in greutate; de asemenea, aceste grasimi stimuleaza eliberarea de colecistochina, hormonul satietatii. Adauga-le in salate, pe legume sau in iaurt si bucara-te de numeroasele lor proprietati!
4. Ceai verde. Pe cat de benefic este ceaiul verde, pe atat de putin profitam de toate proprietatile lui valoroase asupra sanatatii… si asupra unui apetit crescut. Epigallocatechin gallate, fitonutrient prezent in ceaiul verde, creste nivelul de colecistochina si te ajuta sa pastrezi o senzatie de satietate de lunga durata, in special intre mese, cand exista cel mai mare pericol de a cadea prada gustarilor nesanatoase, cu un continut mare de grasimi sau de zahar. De asemenea, pe termen lung, consumul de ceai verde previne depunerea de grasime si accelereaza capacitatea organismului de a arde grasimile, deci bea o cescuta de ceai verde intre mese! Stiati ca mesele orientalilor nu se desfasoara fara ceaiul verde, cald, servit in timpul meselor?
5. Fructele uscate, sunt si gustoase si sanatoase, ajuta tranzitul intestinal si ne ofera o gustare delicioasa. Poti alege un pumn de merisor, sau poti incerca un pumn de goji, plin de minerale si antioxidanti.
6. Iaurtul pregatit in casa, adica din lapte proaspat de vaca, degresat dupa fierbere, pregatesti iaurtul si te bucuri de savoarea lui atat la micul dejun - de exemplu - cu un pumn de Pshillium si un pumn de fructe uscate, la care adaugi o lingura de miere..hmm, e delicios!
7. Bananele, fructe ce calatoresc mult pana ajung pe mesele noastre si ale caror structura genetica este modificata, cu siguranta, dar le amintesc ca o varianta de gustare de ales, in detrimentul oricarei produs de panificatie sau patiserie (ar trebui desfintate, sorry!), sau in locul oricarui aliment pregatit termic.
8. Nucile sunt atat de benefice organismului nostru.. le iubeste! Uleiurile continute si mineralele ce intra in compozitia lor, ma determina a va indica sa mancati in fievare zi citava nuci. Am sa revin cu un articol doar despre nuci, pentru a-l cunoaste mai bine. Iar intre mese, pentru a ne taia apetitul, sunt perfecte!
9. Sucul proaspat de legume sau fructe. Iti este foame, foarte bine, inseamna ca ai nevoie de nutrienti si nu vei gasi o sursa mai buna ca in fructele si legumele proaspete.
10. Apa, nu uitati de apa! Un pahar de apa (150ml) odata la 30/60 de minute este ideal pentru a va asigura hidratarea corecta si a va impiedica sa va ganditi mereu la mancare. Stiati ca de cele mai multe ori o senzatie de foame indica in fapt o nevoie de hidratare, nevoia de apa? Da, este minunat daca puteti adauga si o feliuta de lamaie in paharul cu apa…apa plata cu lamaie, sanatate cu apa usor alcalina!
Apetit crescut… pentru sanatate!
Asadar, iata cateva trucuri care-ti vor mai taia din pofta de mancare, dar care iti vor creste pofta de viata, prin aportul important de vitamine, minerale si substante benefice, nutritive organismului!
Sa avem pofta de hrana sanatoasa si nu de alimente delicioase si mincinoase!

Dr. Lavinia Ceuță - Nutriționist – Clinica Brol Timișoara
Fitoterapeut, Formator, Consilier de dezvoltare personală
www.lavi-enrose.com
lavi.ceuta@gmail.com
0749 194 944