Bucuresti

7 tipuri de masaj și beneficiile acestora

7 tipuri de masaj și beneficiile acestora

Detalii stire

Categorie
Stiri diverse
Modificat
acum 3 saptamani si 2 zile
Apartine de
DWF
Vizualizari
62

Voteaza & Distribuie

Prezentare stire

Masajul reprezintă o procedură specială la care este indicat să apelăm des dacă vrem să ne bucurăm de un organism sănătos. Terapia remediază probleme legate de imunitate, tonus muscular, circulație sanguină sau tensiune și restabilește echilibrul energetic din corp.

Una dintre micile plăceri ale vieții la care avem acces foarte ușor, masajul acționează atât la nivel fizic, prin relaxarea ligamentelor, articulațiilor și mușchilor, cât și în plan psihic, prin eliminarea blocajelor emoționale de orice fel. Indiferent de natura sa, procedura este realizată funcție de preferințele și necesitățile unei persoane.
Există peste 80 de tipuri de masaj cunoscute, dar, dacă nu ai descoperit până acum aceste tehnici și beneficiile lor, poate că ar trebui să încerci:

1. Masajul cervical

Recomandat pentru ameliorarea simptomelor spondilozei, masajul cervical poate fi de ajutor și în caz de dureri în zona gâtului, a brațelor, umerilor ori a zonei superioare a spatelui. Mulți oameni stau mult timp pe scaun, la birou, într-o postură incorectă, iar acest lucru își pune amprenta asupra coloanei cervicale, responsabilă pentru transmiterea și executarea comenzilor. Un masaj terapeutic va detensiona zona gâtului, înlătură durerile supărătoare, migrenele sau insomniile care pot afecta productivitatea și starea de spirit, oferind relaxare și confort. Nu te îngrijora dacă nu cunoști un maseur profesionist. Un aparat de masaj cervical face minuni pentru tine, preventiv sau atunci când durerea îți afectează sănătatea.

2. Masajul de relaxare

Cuprinde mai multe forme de masaj ce presupun mișcări și tehnici blânde care sprijină organismul în recăpătarea stării generale de bine. Masajul de relaxare elimină stresul, înlătură tensiunile articulare și îmbunătățește circulația sanguină. De asemenea, echilibrează sistemul nervos, combate oboseala, stimulează limfa și detensionează mușchii contractați, fiind recomandat oricărei persoane, și în mod special femeilor însărcinate.

Este, poate, cel mai practicat tip de masaj, pentru că liniștește și calmează întregul organism, accelerează metabolismul și ușurează eliminarea toxinelor. În plus, poți beneficia de masaje de relaxare chiar la tine acasă, oricând vrei, prin intermediul unor fotolii Komoder dotate cu perne de aer, brațe / role de masaj și programe de încălzire. Pe lângă aceste beneficii, masajul de relaxare crește elasticitatea pielii, elimină durerile de cap și de gât, îmbunătățește funcțiile cognitive și calitatea somnului.

3. Masajul anticelulitic

Practicat îndeosebi de femeile care își doresc o piele suplă și frumoasă, masajul anticelulitic poate fi făcut manual sau cu ajutorul unor ventuze speciale. Procedura este realizată, de obicei, pe șolduri, picioare, abdomen și fese, iar pentru rezultate mai bune se recomandă folosirea unor creme ori uleiuri. Masajul anticelulitic facilitează mobilizarea grăsimilor subcutanate și îmbunătățește circulația locală a sângelui. Este o procedură fermă, dar care contribuie la eliminarea toxinelor, relaxarea musculaturii, dobândirea unui aspect tânăr al pielii, oxigenarea celulelor și dizolvarea grăsimilor ce creează aspectul de coajă de portocală.

4. Masajul facial

Reduce ridurile, calmează și redă elasticitatea tenului. În ciuda numelui său, acest tip de masaj nu se realizează doar la nivelul feței, ci și pe gât și decolteu. Terapia are un efect relaxant, ajută la ridicarea pomeților, eliberarea stresului, redobândirea supleții tenului și încetinirea procesului de îmbătrânire. Totodată, masajul facial contribuie la oxigenarea celulelor din corp, eliminând astfel toxinele și stresul acumulat.

5. Masajul sportiv

Folosit inițial pentru ameliorarea durerilor cauzate de traumatismele provocate de activitatea fizică intensă sau în scopul creșterii performanțelor sportive, acest tip de masaj este, în prezent, dedicat și celor care nu fac prea multă mișcare. Procedura, relaxantă și energizantă, contribuie la creșterea flexibilității mușchilor, reduce febra musculară, durerile și stările de oboseală, ajută la drenarea limfatică a zonelor masate și îmbunătățirea circulației sângelui.

6. Masajul thailandez

Prin aplicarea unei presiuni ușoare asupra anumitor puncte specifice, masajul thailandez aliniază energiile corpului și energizează organismul. Acesta include și compresii sau întinderi, care reduc stresul și îmbunătățesc flexibilitatea. Prin practicarea masajului thailandez este ca și cum ai face manevre de yoga, unul dintre beneficiile sale fiind și acela de a optimiza mobilitatea. De asemenea, procedura este utilă pentru detoxifierea sistemului imunitar, întărirea articulațiilor, ameliorarea durerilor cronice, întinderea și relaxarea mușchilor contractați, îmbunătățirea puterii de concentrare și a echilibrului emoțional.

7. Masaj Shiatsu

Japonezii sunt foarte cunoscuții pentru terapiile lor, iar Shiatsu reprezintă o tehnică ce tratează organismul în mod holistic. Adică, se aplica presiune cu ajutorul degetelor pe țesuturile celor 12 meridiane existente în organism. Uneori, presopunctura include și apăsarea cu coatele sau genunchii. Mai exact, Shiatsu este un masaj fizic ce are rolul de a întări capacitatea naturală a organismului de a se vindeca. Acest masaj optimizează fluxul de energie, relaxează și ajută corpul să-și recapete echilibrul.

Masajul presupune manipularea straturilor superficiale și profunde ale mușchilor sau țesutului conjunctiv pentru relaxare ori reducerea problemelor de sănătate. Activitățile practicate zilnic își pun amprenta asupra stării organismului și, chiar dacă uneori pare că totul este în regulă, corpul are nevoie de calm și vindecare. Masajul are un rol deosebit de important pentru sănătate și trebuie realizat în mod regulat dacă vrei să te bucuri de beneficiile sale.

Sursa foto: unsplash.com/photos/cU53ZFBr3lk