Bucuresti

Curs Trainer - Formator - Nivel Avansat

Detalii

Categorie
Cursuri educatie
Modificat
acum 3 ani si 5 luni
Vizualizari
1649

Voteaza & Distribuie

Descriere

Trainer - Formator, Nivel Avansat


COD COR 241205


Programul cursului - 5 zile + 1 zi evaluare in vederea certificarii


Pretul cursului 650 Euro, in RON la cursul BNR.




Nota: Persoanele care vor dori sa obtina certificarea pentru Formator de Formatori conform COD COR 241205 vor trebui sa se inscrie la examenul final de evaluare si sa plateasca o taxa aditionala de 45 Euro.




Obiective:


In finalul cursului, participantii vor putea:


· Sa planifice si sa dezvolte in mod eficient sesiuni de formare utilizand metode si tehnici moderne de lucru cu adultii;


· Sa dezvolte sesiuni de formare care sa utilizeze metode non-formale de invatare, capabile sa atraga toate stilurile de invatare;


· Sa dezvolte sesiuni de instruire pornind de la competente corporative sau indicate in standardele ocupationale COR


· Sa isi adapteze continutul trainingului pentru a atinge nivelul de asteptari preconizat, utilizand exemple concrete si studii de caz din experienta proprie;


· Sa inteleaga care sunt elementele unui program de formare eficace si sa-si dezvolte competentele unui trainer eficiente


· Sa elaboreze si sa gestioneze evaluarea programelor de formare




Competente ce vor fi dezvoltate de program:


· Stapanirea metodelor si tehnicilor de instruire: studii de caz, jocuri de rol, simulari, experiente structurate


· Abilitati si instrumente de lucru pentru traineri: abilitati de prezentare, feedback, debriefing


· Conducerea eficienta a sesiunilor de training si capacitatea de a creste gradul de interes si participare


· Abilitati de rezolvare a problemelor intr-un grup si management al conflictului


· Abililitati de analiza si sinteza pentru elaborarea unui plan de instruire


· Intelegerea dinamicii grupurilor


· Dezvoltarea abilitatilor legate de observare si ascultare activa, perceptie si receptivitate


· Capacitatea de a da si de a primi feedback


· Dezvoltarea abilitatilor de chestionare a grupului pentru clarificare si deductie


· Orientare catre rezultate


· Empatie si asertivitate


· Gandire pozitiva


· Etica


Instrumente utilizate si metodologie


· Curs puternic interactiv in care participantii, inca de la inceputul programului si pe tot parcursul acestuia, sunt implicati sa sustina mini - sesiuni de training impreuna cu trainerul coordonator


· Se familiarizeaza participantii cu metodologii de instruire si lucru cu adultii


· Se organizeaza prezentari filmate si se ofera feedback de grup si individual


· Se practica si se testeaza proiectarea de mini sesiuni de instruire si se organizeaza livrarea acestora


· Se practica si se testeaza abilitatea participantilor de a utiliza mijloacele vizuale


· Se testeaza cunostintele conform cerintelor CNFPA


· Se organizeaza examen final de certificare a competentelor dobindite in urma acestui program


Abordarea noastra


· Cursul se bazeaza pe experimentare si exersare – fiecare participant va lucra in curs minim 30-40 de minute in fata salii, in rol de trainer, coordonand un exercitiu, conducand o sesiune de debrief, o dezbatere sau demonstrand utilizarea unui exercitiu cunoscut de el


· Feedback-ul este permanent si extrem de amplu: folosim feedback-ul de fiecare data cand un participant a fost implicat intr-un exercitiu in rol de trainer, astfel incat fiecare cursant sa isi imbunatateasca performanta folosindu-se de viziunile si experienta tuturor celorlalti; feedback amplu si detaliat primeste fiecare cursant si dupa prezentarea mini-sesiunii de training (in ultimele zile ale cursului) care va fi filmata.


· Cea mai importanta resursa este bogatia experientei participantilor – chiar si cand ei nu sunt traineri experimentati – iar rolul si maiestria noastra este sa scoatem la iveala si sa folosim toata aceasta bogatie.


· Parteneriate de invatare – un principiu similar coaching-ului, in care fiecare isi sprijina perechea sa isi atinga obiectivele de dezvoltare. Parteneriatele sunt surse extraordinare de crestere si pot fi utilizate si dupa finalul cursului.


Tematica


1: Principiile formarii profesionale – invatarea la adulti


· Intelegerea conceptului de formator in perfectionarea profesionala a adultilor: diferenta fata de formarea clasica, pedagogica


· Intelegerea principiilor de invatare la adulti: ciclul invatarii


· Identificarea stilului preferat de invatare si utlizarea acestui principiu in proiectarea si livrarea sesiunilor de formare


· Utilizarea experientei si a elementelor de buna practica


· Utilizarea demonstratiilor


2: Etapele procesului de perfectionare profesionala


· Identificarea necesitatilor de instruire


· Identificarea caracteristicilor auditorului


· Identificarea beneficiilor auditorului din programul de instruire


· Proiectarea programului de formare tinand cont de aceste elemente


· Durata programului de formare


· Sectionarea programului de formare: proiectarea lungimii intimp a sectiunilor de formare pornind de la obiectivele acestuia


· Livrarea programului de formare


· Evaluarea programului


3: Metodologii de livrare a programelor de formare, Metode de instruire: utilizare in functie de obiective sesiunii de instruire


· Prezentarea verbala


· Utilizarea prezentarii Power Point


· Utilizarea flipchartului


· Utilizarea inregistrarilor video


· Utilizarea casetelor video/DVD


· Utilizarea altor materiale didactice in procesul de formare


· Mijloace de prezentare in training


4: Realizarea materialelor de curs


· Manualul de curs


· Hand-outurile


· Flipcharturi pregatite in avans


5: Aptitudini de livrare a programului de instruire


· Comunicarea cu auditoriul, aptitudini de prezentare


· Tipurile comunicarii in trainig


· Ascultarea activa si importanta acesteia in training


· Probleme legate de atitudine, perceptie si tipurile de personalitate


· Prezentarea in public


6: Proiectarea duratei sesiunilor de instruire


· Planul de lectii


· Alternarea metodelor de instruire


· Pauzele


· Importanta identificarii obiectivelor si asteptarilor cursantilor


· Rezumarea


· Concluzionarea


· Evaluarea


7: Evaluarea sesiunilor de instruire


· Evaluarea procesului de training si invatare


· Formulare/Tipuri de feedback


· Planuri de actiune si urmarire




Echipa noastra:


Madi Radulescu: MBA, experienta in domeniu 14 ani, numeroase proiecte de evaluare, proiectare si implementare proiecte de evaluare de personal, consultant in resurse umane si trainer in management strategic, managementul performantei, managementul schimbarii si alte aspecte de dezvoltare manageriala. Experienta in diverse proiecte de consultanta in tara si in strainatate. Consultant Certificat Human Synergistics. Consultant Certificat Thomas International.


Diana Voicu, DPM, Consultant, Experienta de manager, trainer, consultanta in domeniul evaluarii sii dezvoltarii resurselor umane – conceperea si implementarea de proiecte de evaluare, training, teambuilding si dezvoltare pentru Elgeka, Romtelecom, Toyota Romania, Star Foods, Moeller Electric Romania, Garanta Insurance, Genco, Petrom, Distrigaz Sud, HVB Bank, Zapp, Syngenta, Cable Direct, etc. Utilizarea unei baterii de instrumente precum Profilele Psihologice Thomas International si tehnici de evaluare pe baza competentelor pentru a veni in sprijinul unor organizatii aflate in procese de re-structurare, reorganizare si/sau relansare a activitatilor productive


Renaldo Nita, MBA, Consultant, experinta in domeniu cca. 13 ani, in prezent consultant, experinta ca Director Executiv si Director Business School, trainer in managementul performantei si management general, experienta in diverse proiecte de consultanta in tara si in strainatate, tutor in programe de MBA.




Costul cursului: 650 Euro (TVA-SFDD conform art. 141 Cod Fiscal)


Taxa Evaluare: 45 Euro




Contact: www.mmmconsulting.ro