Bucuresti

Sfatul nutriționistului: Ce poți integra în meniu pentru o viață sănătoasă

Sfatul nutriționistului: Ce poți integra în meniu pentru o viață sănătoasă

Detalii

Categorie
Stil de viata
Modificat
acum 3 saptamani si 2 zile
Vizualizari
136

Voteaza & Distribuie

Prezentare

Preparatele pe care le mănânci zi de zi îți influențează, semnificativ, sănătatea, poate mai mult decât orice alt element din viața ta. De aceea, alimentele pe care le alegi constant sunt extrem de importante, atunci când vrei să ai o viață echilibrată și activă. Dacă nu cunoști foarte multe despre nutriție și nu știi exact ce ar trebui să mănânci frecvent, pentru o sănătate optimă, vezi, mai jos, care sunt elementele esențiale. Iată, așadar, 5 alimente care NU ar trebui să îți lipsească niciodată din meniu!

1. Legume și fructe cât mai variate

Foarte multe persoane subestimează importanța fructelor și legumelor proaspete, culese direct din pământ sau din pomi. Acestea ar trebui să se regăsească zilnic în alimentația ta, dacă vrei ca organele tale să funcționeze corect, ca pielea ta să rămână tânără, ca digestia ta să fie perfectă și ca nivelul tău de energie să nu scadă niciodată. Fructele și legumele sunt pline de fibre, vitamine și minerale, care contribuie, direct, la întărirea sistemului imunitar și la echilibrul total al organismului tău. De aceea, asigură-te că le consumi de cel puțin 1-2 ori pe zi, într-o varietate cât mai mare!

2. Frunze verzi

Pătrunjel, mărar, rucola, kale, spanac, salată și ceapă verde, iar lista... poate continua la infinit. Există atât de multă varietate în lumea frunzelor comestibile, încât ar fi păcat să nu profiți de existența lor. Frunzele verzi conțin, din plin, micronutrienți esențiali bunei funcționări a organismului, vitamine prețioase și minerale benefice. Mănâncă o porție de frunze verzi în fiecare zi sau măcar de câteva ori pe săptămână!

3. Leguminoase

În această categorie intră lintea, mazărea, năutul, fasolea roșie, albă sau neagră. Toate aceste alimente prețioase sunt bogate în proteine, fibre și nutrienți esențiali. Alături de legume și frunze verzi, ele oferă corpului tot ce are nevoie acesta pentru o funcționare optimă. Pentru a beneficia de toate proprietățile leguminoaselor, ele se lasă la înmuiat minimum opt ore înainte de gătire. Dacă nu ai foarte mult timp la dispoziție pentru prepararea hranei, poți folosi aplicația Food Panda pentru a comanda mâncare sănătoasă, în doar câteva minute!

4. Grăsimi de cea mai bună calitate

Multe persoane consideră că toate grăsimile sunt dăunătoare și că ar trebui evitate cu desăvârșire. Adevărul este că grăsimile, alături de proteine și de carbohidrați, sunt esențiale unui organism sănătos. De aceea, trebuie evitate doar grăsimile nesănătoase, precum cele din cartofi prăjiți și alte produse de tip fast food, prăjituri din comerț și sosuri, produse de patiserie și carne grasă. În schimb, asigură-te că îți iei grăsimile necesare (aproximativ 20% din dietă) din alimente precum măslinele, avocado, uleiul de măsline sau nucile – migdale, caju, alune de pădure, nuci de Macadamia și nu numai!

5. Condimente și așa-numitele „superalimente”

Dacă vrei să ai un corp sănătos, ar fi ideal să incluzi în alimentația ta zilnică și câteva elemente suplimentare, precum condimentele cu proprietăți foarte puternice. Printre acestea, turmericul si ghimbirul, condimente cu potential antiinflamator, pudra de ceai matcha, extrem de bogată în antioxidanți, precum și de chlorella, spirulina, ashwagandha sau maca. Informează-te, cu privire la acestea și integrează-le în meniul tău, în funcție de nevoie. Și condimentele aparent banale îți pot aduce o mulțime de beneficii. Încearcă să folosești, din plin, rozmarin, oregano, busuioc, fulgi de chili și alte condimente gustoase și sănătoase la preparatele tale. Astfel, mâncarea gătită va căpăta un gust mai pronunțat și nu vei mai pune multă sare!

În final, combină toate aceste elemente în alimentația ta zilnică și încearcă să mănânci cât mai variat și cât mai colorat. Când vine vorba de sănătate și siluetă, nu dietele, ci stilul de viață este cheia!

Sursa foto: pexels.com/photo/flat-lay-photography-of-vegetable-salad-on-plate-1640777