Bucuresti

Teatrul German de Stat Timisoara organizeaza o microstagiune la Bucuresti

Detalii articol

Categorie
Articole arta / cultura
Modificat
acum 11 luni si 1 saptamana
Vizualizari
1083

Voteaza & Distribuie

Prezentare articol

Teatrul German de Stat Timișoara (TGST) va susține în perioada 2 - 5 mai 2014, pe scena Teatrului Odeon București (în sala Majestic), o microstagiune cuprinzând patru dintre producțiile din repertoriul actual.

Publicul din Capitală va avea ocazia să urmească spectacolele TGST după următorul program:

  • Vineri, 2 mai 2014, orele 16:00 și 20:30
„Fetița din bolul peștelui auriu” de Morris Panych
Regia: Radu Afrim
Decorul și costumele: Dragoș Buhagiar

Cu: Silvia Török, Georg Peetz, Olga Török, Horia Săvescu, Rareș Hontzu, Konstantin Keidel, Raul Bastean

Spectacolul – apreciat în critică drept fiind unul „de o frumusețe perfectă” – istorisește un fragment din destinul lui Iris, o fetiţă de zece ani din Canada anilor ’60, care trăieşte împreună cu părinţii ei şi cu Miss Rose, o chiriaşă mai puţin agreată, într-o casă pe malul oceanului. Fetiţa nu ezită să îi pună la punct pe adulţii din jurul său, merge la o şcoală catolică, deşi se declară budistă şi îşi adoră peştişorul auriu. Acesta dispare din casă chiar in ziua în care mama ei decide să îşi părăsească familia, şi doar o coincidenţă face să nu se întâmple astfel. La scurt timp, Iris îl aduce acasă pe un naufragiat care seamănă izbitor de mult cu peştişorul ei auriu, astfel că deodată fata începe să creadă în reîncarnare. Va reuşi acesta să îi apropie din nou pe membrii acestei familii?

  • Sâmbătă, 3 mai 2014, orele 16:00 și 20:30
„Nunta micilor burghezi” de Bertolt Brecht
Regia: Alexandru Dabija
Decorul și costumele: Dragoș Buhagiar
Cu: Rareş Hontzu, Dana Borteanu, Silvia Török, Olga Török, Franz Kattesch, Georg Peetz, Ioana Iacob, Radu Vulpe, Konstantin Keidel, Patrick Cionac

Brecht a scris comedia „Nunta micilor burghezi” (titlul iniţial „Nunta”) la vârsta de doar 21 de ani. Piesa ilustrează în manieră comică degradarea micii burghezii: la o nuntă se întâlnesc mirii, tatăl şi sora miresei, mama mirelui şi câţiva prieteni. Brecht ridiculizează aparenta perfecţiune şi falsa moralitate ale acestei clase sociale, printr-un dialog relaxat, cu calambururi, alegorii şi un umor absurd. Cu alte cuvinte, ceea ce se dorea a fi cea mai fericită zi se transformă într-o adevărată catastrofă, culminând cu dărâmarea fericirii micii burghezii. Invitaţii se poartă nepoliticos unii cu alţii, se jignesc şi fac apropouri vulgare. Ca şi cum toate acestea nu ar fi de ajuns, toată mândria mirelui, anume mobila construită cu mult efort chiar de el însuşi, începe treptat să se dezmembreze, iar ultima fărâmă de amabilitate dispare şi ea.

  • Duminică, 4 mai 2014, ora 19:00
„derdiedans”
performance după un concept de Florin Fieroiu
Scenografia: Cristina Milea
Cu:Ioana Iacob, Daniela Török, Olga Török, Silvia Török, Anne-Marie Waldeck, Franz Kattesch, Konstantin Keidel, Georg Peetz, Horia Săvescu, Radu Vulpe
Spectacolul este prezentat în parteneriat cu Centrul Național al Dansului București, fiind inclus și în Showcase-ul Dans România 2014.

Spectacolul – dezvoltat ca performance de către cei zece actori împreună cu coregraful Florin Fieroiu și echipa sa – vorbește despre rolurile sexelor și despre așteptările pe care societatea le manifestă față de individ. Elementele de mișcare și textele create tocmai de interpreți, asezonate cu o doză de improvizație, au generat un spectacol unitar care comentează cu umor unele dintre neajunsurile și năzuințele fiecăruia. Deschiderea TGST spre teatrul de mișcare a generat invitații ale acestui spectacol la diverse festivaluri, de la Arad până la Tbilisi, în Georgia.

  • Luni, 5 mai 2014, ora 20:30
„Urâtul” de Marius von Mayenburg
Regia: Theodor-Cristian Popescu
Decorul și costumele: Velica Panduru
Cu: Konstantin Keidel, Olga Török, Rareș Hontzu, Horia Săvescu

Marius von Mayenburg este una din cele mai interesante şi apreciate voci din dramaturgia contemporană. Piesa evocă povestea lui Lette, angajat al unei corporaţii. Acesta este discriminat din cauza urâţeniei sale şi împiedicat de compania la care lucrează să-şi prezinte invenţia la un congres. Când îşi dă seama că frumuseţea nu stă în ochii privitorului şi după ce chiar şi soţia evită să îl mai privească, decide să îşi facă o operaţie estetică, fapt ce are consecinţe semnificative în viaţa sa profesională şi privată. Lette devine un etalon al frumuseţii; brusc, este râvnit de admiratoare şi apreciat pentru competenţele sale. Însă când faţa sa devine un produs căutat pe piaţă, viaţa i se schimbă din nou.