Bucuresti

2.000 de bucureșteni au participat la “Mall Cultural“

Detalii stire

Categorie
Stiri Cultura
Modificat
acum 2 luni si 3 saptamani
Vizualizari
690

Voteaza & Distribuie

Prezentare stire

Aproximativ 2.000 de bucureșteni au luat parte la “Mall Cultural“, un proiect-pilot dedicat reinventării marilor spații comerciale în context cultural, inițiat de Asociația pentru Cultură și Tango și finanțat de ARCUB în cadrul programului „București Oraș participativ”. Proiectul s-a derulat în perioada 4 septembrie – 12 noiembrie 2017, în București Mall, AFI Cotroceni, Mega Mall și Iris Shopping Center Titan, și a susținut arta ca mijloc de activare urbană, prin oferirea unor spații culturale comunitare pentru zonele urbane deficitare în propuneri de spectacol artistic.

Prin transformarea celor 4 mall-uri bucureștene incluse în program în spații culturale alternative vii, care au facilitat comunicarea creativă și consumul cultural activ,Mall Culturala propus o serie de acțiuni inspirate de cel mai iubit stil de tango, tango-ul argentinian: flash-mob-uri în ritm de tango, cursuri gratuite de dans, concerte, spectacolul „Luna Tango Concert” cu pianistul argentinian Mariano Castro și Cvartetul Passione (adaptat pentru spațiul unui mall), o expoziție itinerantă a istoriei tango-ului argentinian, sesiuni informative şi alte evenimente.

Spectatorii au avut șansa de a dansa împreună cu profesioniști ai tango-ului, au asistat la demonstrații de măiestrie și au putut discuta liber cu membrii echipei organizatoare. Bucureștenii interesați au urmat un curs gratuit de inițiere în tango-ul argentinian, disponibil în toate cele 4 centre comerciale incluse în program. De asemenea, Ambasada Argentinei s-a alăturat proiectului cu un stand propriu și o bogată ofertă de carte hispanică.

Organizatorii estimează un număr de aproximativ 2.000 de persoane care au beneficiat de această inițiativă: vizitatori ai mall-urilor care au admirat expoziția, participanți la cursurile de tango, participanți la spectacole, flash-mob-uri și concerte, reprezentanți ai mall-urilor, ai comunității de tango din București, ai mass-media, artiști muzicieni si dansatori.

Proiectul a generat și un material extins și documentat despre metode și tehnici de “Integrare culturală a mall-urilor în orașe”, care va fi pus la dispoziția unui număr de aproximativ 120 de mall-uri din toată țara.
Studiile recente arată că mall-urile sunt în prezent spații favorite de socializarepentru români de toate vârstele și categoriile sociale, atât in mediul urban rezidențial, cât și în orașele medii.Românii din mediul urban simt nevoia unei oferte culturale de calitate în zona spațiilor comerciale de tip mall din marile orașe.