Bucuresti

3 soluții pentru a scăpa de sforăit

3 soluții pentru a scăpa de sforăit

Detalii

Categorie
Stil de viata
Modificat
acum 2 luni si 3 saptamani
Vizualizari
207

Voteaza & Distribuie

Prezentare

Aproximativ toată lumea sforăie – în mod regulat sau ocazional. În esență, sforăitul reprezintă sunetul care rezultă în urma trecerii aerului prin căile respiratorii, atunci când acestea sunt parțial blocate. Țesuturile din regiunea superioară a acestora se ating între ele și vibrează, ceea ce duce la apariția sforăitului. Practic, toți adulții, și chiar copiii, sforăie în mod ocazional. Pentru cei mai mulți oameni, sforăitul nu reprezintă întocmai o problemă. Totuși, pentru alții, acesta poate indica probleme adiacente de sănătate. Persoanele sforăie din motive diferite și, uneori, sforăitul se poate exacerba și poate provoca insomnii, ceea ce duce la pierderea calității și beneficiilor somnului.

Descoperă 3 soluții pentru a scăpa de sforăitul neplăcut!

1. Folosește un dilatator nazal antisforăit

Când vine vorba de tratament sforait sau apnee, dilatatorul nazal este cea mai practică și la îndemână soluție. Aceste dispozitive, interne sau externe, au rolul de a îmbunătăți fluxul de aer spre plămâni în timpul somnului. Ca urmare, pot reduce substanțial sforăitul. Sunt dispozitive mici, disponibile fără prescripție medicală și, în general, la prețuri accesibile. Dilatatoarele nazale folosesc tensiunea pentru a deschide, într-un fel, pasajele nazale. Un dilatator extern se lipește pe partea exterioară a nazului și menține în tensiune între punctele de aplicare, ceea ce duce la deschiderea pasajelor nazale. Studiile arată că ambele tipuri de dilatatoare reduc sforăitul, însă cele interne tind să fie mai eficiente.

2. Curățarea pernelor pe care dormi

Deși ai putea avea impresia că pernele sunt curate, întrucât tocmai le-ai spălat, trebuie să știi că procesul de curatare perne trebuie să fie mult mai strict și complex. În general, există microorganisme, în special acarieni, care trăiesc în permanență pe suprafața pielii și în pernele pe care dormim. Așadar, pot foarte ușor să ajungă în cavitatea nazală și în căile respiratorii. Curățarea profesională a pernelor si a saltelelor este esențială pentru a scăpa de acarieni și a reduce din încărcătura biologică din acestea. De asemenea, în timp poți dezvolta alergii la acarieni și praf, care exacerbează sforăitul si poate duce chiar la dezvoltarea astmului bronșic. Acarienii, deși în esență inofensivi, pot produce probleme serioase când se găsesc în număr exacerbat de mare.

3. Schimbarea stilului de viață

În aceeași măsură, sforăitul poate fi stimulat și se poate dezvolta în urma adoptării unui stil de viață nesănătos, sedentar. Spre exemplu, s-a observat faptul că persoanele care fumează tind, de obicei, să sforăie în timpul somnului. Este normal, din moment ce fumatul reprezintă agentul etiologic a numeroase boli respiratorii și pulmonare. Așadar, dacă sforăi, poate ar trebui să încerci să renunți la fumat. De asemenea, înainte de a te băga în pat, nu consuma alcool și sedative. Foarte mulți medici recomandă evitarea dormitului pe spate, fiind recomandat dormitul pe burtă sau pe o parte. Alimentația, de asemenea, joacă un rol esențial, mai ales în cazuri de supraponderabilitate.

Sforăitul este o problemă obișnuită, care de cele mai multe ori se întâmplă ocazional. Totuși, acesta poate afecta în mod negativ calitatea vieții unei persoane, în special prin faptul că inteferează cu posibilitatea de a avea un somn relaxant, profund și liniștitor.

Sursă foto: Pixabay.com