Bucuresti

6 alimente care cresc performanța sportivă

6 alimente care cresc performanța sportivă

Detalii

Categorie
Stil de viata
Modificat
acum 4 saptamani si 2 zile
Vizualizari
155

Voteaza & Distribuie

Prezentare

Prin alimentație corpul obține energia necesară pentru a funcționa corespunzător. Dieta echilibrată poate ajuta atât sănătatea generală cât și performanța fizică prin consumul alimentelor care susțin activitățile intense. Dacă ești interesat de creșterea performanței sportive atunci dieta corespunzătoare este foarte importantă, deoarece prin aceasta se pot obține nutrienții care oferă energie, putere și anduranță corpului.

6 alimente pentru creșterea performanței sportive De la pește la paste, fructe de pădure și multe altele, află că ai numeroase opțiuni la dispoziție atunci când vine vorba de aceste alimente. Mai mult decât atât, dacă nu poți menține o astfel de dietă, atunci poți alege și unul dintre numeroasele magazine care au o gamă variată de produse destinate sportivilor.

Câteva alimente de luate în considerare pentru a crește performanța sportivă includ:

Somonul


Acest tip de peste este bogat în proteine și acizi grași omega-3 care pot ajuta la dezvoltarea mușchilor și care pot reduce inflamația apărută în urma activităților sportive efectuate. Mai mult decât atât, somonul este bun și pentru sănătatea generală prin reducerea riscului de apariție a bolilor cardiace. Pentru a beneficia de proprietățile sale antiinflamatorii, este recomandat să consumi somon de 2-3 ori pe săptămână, în cantități corespunzătoare.

Paste integrale


Carbohidrații sunt esențiali pentru concentrare, recuperare, viteză, energie și anduranță. Ca urmare, aceștia sunt foarte importanți pentru atleți și pentru persoanele care practică activități intense în mod regulat. Pastele reprezintă o sursă bună de carbohidrați, dar pentru a obține mai mult de la ele încearcă să te axezi pe paste integrale. Comparativ cu pastele simple, cele integrale conțin vitamina E și sunt mai bogate în proteine și fibre, printre multe altele.

Fructe de pădure


Fructele de pădure sunt bogate în vitamine, fibre și antioxidanți. Dintre acestea, murele, zmeura și căpșunele sunt considerate super-alimente, deoarece au un conținut nutrițional foarte bogat comparativ cu mărimea lor. Multe fructe de pădure pot ajuta la reducerea inflamației obținute în timpul activităților sportive, în timp ce altele cum ar fi merișoarele, pot ajuta la susținerea sistemului imunitar, prin conținutul lor bogat de vitamina C.

Carnea de pasăre


Proteina este importantă pentru dezvoltarea și menținerea masei musculare. Carnea de pasăre este considerată una dintre cele mai bune surse de proteine, deoarece are un conținut mic de grăsimi, dar unul foarte mare de proteine (în special pieptul de pui). Acest tip de produs reprezintă fundația alimentară pentru mulți atleți, deoarece carnea de pasăre este accesibilă ca preț, poate fi gătită în mai multe feluri (prăjită, fiartă, tocată, mărunțită) și reprezintă o sursă excelentă de proteine.

Ouă


Ouăle reprezintă o altă sursă bună de grăsimi sănătoase, proteine și vitamina B. Acestea conțin vitamina B1, B2, B6 și B12 care ofere energie naturală pentru a crește performanța sportivă. Mai mult decât atât, magneziul găsit în ouă poate ajuta la recuperare, în timp ce zincul poate avea un efect asupra creșterii masei musculare. Dacă vrei să reduci numărul de grăsimi găsite în ouă, poți înlătură gălbenușul și să consumi doar albușul acestora.

Legume verzi


Spanacul, varza kale, sparanghelul sau varza de Bruxelles reprezintă câteva dintre cele mai bune legume pe care sportivii le pot consuma, deoarece sunt bogate în vitamine, minerale, proteine și fibre. Aceste super-alimente pot ajuta circulația sangvină, ritmul cardiac, nivelul de energie, starea de spirit și multe altele. Dacă nu îți place gustul acestor legume atunci poți să le amesteci cu alte alimente plăcute (fructele de pădure menționate mai sus) într-un smoothie mai ușor de consumat.

Toate aceste alimente te pot ajuta să îți crești performanța sportivă, dacă nu prezinți anumite probleme de sănătate, alergii sau intoleranță alimentară. Este recomandat să discuți cu un specialist pentru a obține un plan nutrițional personalizat, în cazul în care suferi de anumite probleme de sănătate.

Sursa foto: shutterstock.com