București
Bucuresteni.ro

Bananele, cele mai ultile impotriva accidentului vascular cerebral

Detalii conținut

CategorieStil de viata
Adăugat29.09.2014
Modificat11.12.2019
Vizualizări1066

Votează & Distribuie

Bananele, cele mai ultile impotriva accidentului vascular cerebral

Prezentare conținut

Un regim alimentar in care exista mai multe banane si alte alimente bogate in potasiu, poate reduce semnificativ riscul de accident vascular cerebral.

Oamenii a caror dieta este bogata in potasiu, au un risc semnificativ mai mic de accident vascular cerebral fatal, potrivit oamenilor de stiinta americani.
Acest lucru inseamna că oamenii se pot proteja de accident vascular cerebral prin consumul mare de banane, cartofi simpli si dulci si fasole alba.

Studiul a fost realizat in randul femeilor la menopauza. Rezultatele arata ca femeile care iau potasiu in cantitati mari, au un risc cu 12% mai mic de accident vascular cerebral, in principiu, si un risc de 16% mai mic de accident vascular cerebral ischemic decat femeile care au consumat mai putin potasiu. Aportul de potasiu redus, de asemenea, reduce riscul de deces cu 10%.

“Studiile anterioare au aratat ca un consum de potasiu poate scadea tensiunea arteriala, dar prevenirea clara a unui accident vascular cerebral sau deces nu a fost clara. Descoperirile noastre ofera femeilor un motiv sa manance fructe si legume. Fructele si legumele sunt surse bogate de potasiu. Acesta nu numai ca reduce riscul de accident vascular cerebral la femeile aflate la menopauza, dar, de asemenea, reduce riscul de deces”, spune Dr. Sylvia Uaserteyl, specialist din New York.

Studiul, care a durat aproximativ 11 de ani, a implicat 90.137 de femei in post-menopauza cu varste cuprinse intre 50 si 79 de ani.