Bucuresti

Câte calorii trebuie să mănânc ca să slăbesc?

Câte calorii trebuie să mănânc ca să slăbesc?

Detalii stire

Categorie
Stiri sanatate
Modificat
acum 3 saptamani si 5 zile
Vizualizari
89

Voteaza & Distribuie

Prezentare stire

Ca să slăbeşti poţi apela la diete, poţi face exerciţii fizice, poţi să iei diverse medicamente şi tratamente. Dar totul se va reduce până la urmă la caloriile pe care le ai la fiecare masă. Cu cât mai multe, cu atât mai rău pentru greutatea ta. Sunt deja studii și diete precum dieta daneză, care au depistat care este proporţia ideală de calorii pentru fiecare masă ca să slăbeşti într-un ritm moderat, dar continuu.

De exemplu, la micul dejun poţi mânca intre 200-400 calorii ca să slăbeşti, la prânz poţi mânca 500-700 calorii, iar seara, la cină tot 500-700 calorii. Se adaugă o gustare dimineaţa şi seara cu 400-500 calorii, nu mai mult. La un calcul simplu vom vedea că, pentru a slăbi fără înfometare şi fără diete extrem de severe, de complexe, va trebui să avem 1500-2000 calorii în total, cumulat după ce avem deja împărţirea pe mese. Dacă scazi 500 calorii pe zi vei ajunge să slăbeşti cam 500 g într-o perioadă dată.

Numărul de calorii şi mesele principale ale zilei


Numărul de calorii consumate depinde însă de vârstă, de problemele de sănătate pe care le ai, de nivelul de activitate zilnică. Dacă eşti tânăr şi ai multe activităţi poţi mânca mai multe calorii, dar când îmbătrâneşti şi nu mai eşti aşa de activ necesarul caloric va scădea automat. Ca să înţelegi mai bine cum ajungi la aceste calorii vom detalia în continuarece poţi mânca la fiecare masă principală a zilei.

Micul dejun. Am văzut că ai voie minim 200 calorii, de preferat, maxim 400 calorii. Poţi să le obţii mănânc porţii de cereale, ovăz, iaurt, cereale integrale însă, fără zahăr adăugat, puţin lapte nu foarte gras. Ovăz şi ou ar putea să fie combinaţie perfectă pentru a obţine rapid cel mult 400 calorii. Fructe care nu au prea multe zaharuri sau un pahar de suc umplut jumătate sau trei sferturi dacă ai fructe mai dulci ar putea fi suficient alături de o felie de pâine cu nişte gem, cu nişte unt fără grăsime multă.

Mai multe calorii la prânz şi seara

Prânz. Aici poţi avea până la 700 calorii, aproape dublu ca la micul dejun. Salată, pui, o porţie mică de carne combinată cu legume la abur, la cuptor, nu foarte multe. Un sandviş cu multe legume ar fi bun şi puţină carne slabă. Preferă salata în defavoarea altor tipuri de carne mai grasă sau a cartofilor prăjiţi în ulei mult.

Cina. Tot 700 de calorii maxim. Nu mânca prea mult când se apropie ora de culcare. Poţi mânca nişte peşte, salate, o carne slabă în porţii mici, câţiva cartofi la cuptor poate, dar nimic foarte gras, fără dulciuri.

Un compromis bun ar fi să consumi cam 1200 calorii pe zi, dar doar dacă ai un stil de viaţă fără activităţi fizice şi eşti mai sedentar din fire. Dacă ai multe activităţi s-ar putea să ţi se facă foarte foame şi să nu rezişti doar cu 1200 de calorii pe zi.