Bucuresti

Ce cantitate de seminte de chia se consuma zilnic?

Ce cantitate de seminte de chia se consuma zilnic?

Detalii

Categorie
Stil de viata
Modificat
acum 1 luna si 5 zile
Vizualizari
165

Voteaza & Distribuie

Prezentare

Beneficiile semintelor de chia

In ultimii ani, semintele de chia au devenit tot mai populare pentru numeroasele beneficii pe care le au asupra sanatatii. In ciuda dimensiunii lor reduse, semintele de chia sunt depozite importante de nutrienti si vitamine, cum ar fi acizi grasi esentiali Omega3, antioxidanti, fibre, fier si calciu. Aceste seminte sunt deseori integrate in diete, deoarece ofera senzatie de satietate si energie.

Semintele de chia provin din planta Salvia hispanica, originara din Mexic. Se spune ca vechii azteci si mayasii foloseau seminte de chia in dietele lor pentru energie. Acestea sunt considerate un superaliment, deoarece consumul lor aduce numeroase beneficii. Sunt usor de consumat zilnic, deoarece gustul pe care il au este neutru si nu il altereaza pe cel de baza, al preparatului in care sunt adaugate.

Beneficiile semintelor de chia sunt numeroase si au fost studiate intens de-a lungul ultimilor ani, odata cu cresterea popularitatii superalimentului. Aceste seminte extraordinare pentru sanatatea organismului ajuta in procesul de slabire, deoarece au o cantitate ridicata de fibre si ofera senzatia de satietate pe termen lung. Sunt digerate lent de corp, motiv pentru care previn aparitia foamei timp de cateva ore. Semintele de chia contin o cantitate mare de proteine, esentiale pentru un organism sanatos. Proteinele de calitate pot ajuta la mentinerea satietatii pe termen lung. Pot fi o sursa de proteina excelenta pentru persoanele care nu consuma produse de origine animala. Proteina este macronutrientul cel mai benefic in procesul de slabire si poate reduce poftele si nevoia constanta de a manca.

Printre beneficiile semintelor de chia se numara si continutul ridicat de acizi grasi Omega3, mai mare decat cantitatea regasita in somon, de exemplu. Dat fiind ca faptul ca sunt bogate in fibre, proteine si Omega3, cei care au risc ridicat de boli cardiovasculare pot consuma seminte de chia pentru a reduce posibilitatea de a suferi de astfel de boli. Mai multe studii au demonstrat acest lucru si faptul ca un consum regulat de seminte de chia ajuta la mentinerea sanatatii inimii.

Alte beneficii sunt faptul ca semintele de chia pot reduce nivelul de zahar din sange. A integra o cantitate potrivita de seminte de chia in dieta zilnica poate duce la stabilizarea nivelului de zahar din sange, conform studiilor. In plus, semintele ajuta la detoxifierea organismului, iar atunci cand sunt digerate isi maresc dimensiunea si curata toxinele din tractul digestiv.

Cum se consuma seminte de chia?

Pentru a profita la maxim de beneficiile semintelor de chia, acestea trebuie consumate in mod corespunzator. Semintele de chia se pot integra cu usurinta in diete, deoarece indiferent de cantitate, acestea nu schimba gustul mancarii, neavand o aroma specifica. Aceste seminte sunt foarte bine tolerate de organism si este recomandat sa se inceapa consumul in cantitati mici, dupa care sa se creasca treptat.

La fel ca in cazul oricarui alt aliment, nu trebuie consumate in exces seminte de chia. Astfel, o cantitate ideala ar fi intre 2-3 linguri de seminte de chia pe zi, in functie de greutatea corporala. Deoarece sunt uscate si au dimensiuni foarte mici, semintele pot fi hidratate, deoarece consumate crude pot fi neplacute din punct de vedere al texturii pe care il au. Hidratarea semintelor de chia este un proces foarte usor. Acestea trebuie adaugate in apa, lapte sau iaurt. Volumul lor se va mari si vor deveni mai usor de mestecat. Atunci cand semintele sunt inmuiate, se creeaza o textura de gel. In functie de consistenta dorita, se folosesc diferite cantitati de lichid.

Idei de consum al semintelor de chia

Semintele de chia au fost introduse in numeroase retete, datorita faptului ca au foarte multe beneficii si mai ales pentru ca nu schimba gustul preparatelor. Acestea pot fi adaugate in iaurt, lapte, terci de ovaz, smoothie, sucuri sau chiar in dressing-urile pentru salata. Toate acestea isi vor mari aportul de proteine si nutrienti. Printre cele mai populare retete cu seminte de chia se numara urmatoarele: budinca de chia, clatite cu seminte de chia, placinta cu mere sau alte fructe, paine, biscuiti, smoothie cu fructe, briose cu banane si salate.

Semintele de chia au un pret foarte bun in raport cu valorile nutritive si este recomandat sa fie incluse in alimentatia tuturor, deoarece au continut ridicat de fibre, antioxidanti, vitamine si minerale si ajuta la prevenirea unor afectiuni grave.