Bucuresti

Ce inseamna pay per click?

Ce inseamna pay per click?

Detalii

Categorie
Stiri Tehnologie
Modificat
acum 1 luna si 3 zile
Vizualizari
108

Voteaza & Distribuie

Prezentare

Pay per click sau plata per click este o metoda de marketing online prin care o persoana isi poate promova site-ul rapid si eficient. Aceasta metoda presupune plata unei taxe catre gazda de fiecare data cand cineva acceseaza anuntul respectiv. Cu ajutorul cuvintelor cheie, anuntul sau reclama vor fi afisate potentialilor utilizatori, ceea ce va creste considerabil veniturile unei firme.

Cum functioneaza promovarea PPC

Aceasta strategie de publicitate se bazeaza in principal pe cuvinte cheie. De exemplu, motoarele de cautare afiseaza anunturile online atunci cand utilizatorul cauta un cuvant cheie legat de produsele sau serviciile acelui site. Companiile care folosesc modelul de promovare ppc cerceteaza si analizeaza cuvintele cheie relevante pentru ceea ce ofera, care sa corespunda cautarilor potentialilor clienti. Aceasta strategie de marketing este profitabila, iar investitiile sunt minime in raport cu profitul. Costul unui click este nesemnificativ in comparatie cu profitul obtinut in urma vanzarii produselor sau serviciilor catre clientii care au accesat anuntul.

CTR sau rata de clic este o valoare esentiala in anunturile PPC cu ajutorul careia persoanele care publica anunturi pot evalua performantele si rezultatele campaniilor concepute de ei. Valoarea CTR indica cat de relevant este anuntul pentru utilizatorii platformei pe care a fost publicat.

Avantajele PPC pentru companii

Acest model de publicitate ofera companiilor o mai buna intelegere a preferintelor si a tiparelor de cautare ale clientilor si permite configurarea rapida de campanii, reclame, fiind o cale eficienta de a gasi clienti noi. Anunturile functioneaza pe numeroase platforme si pe toate dispozitivele. Publicitatea PPC este un mod rentabil de a directiona traficul catre un site web. Spre deosebire de alte strategii de marketing, pay per click permite companiilor sa ajunga mai usor la publicul tinta prin situarea anunturilor in partea de sus paginii care afiseaza rezultatele unei cautari.

Eficienta acestor campanii si impactul pe care il au asupra consumatorilor de bunuri si servicii reprezinta motivele principale pentru care atat companiile nou infiintate, cat si cele deja bine cunoscute aleg acest model de publicitate.

Obiectivele strategiei de marketing PPC

Obiectivul principal al campaniilor PPC este sa mareasca traficul catre site-urile celor care solicita acest model de promovare si in acest fel sa creasca profitul lor. Modelul pay per click este considerat a fi benefic atat pentru cei care aleg sa publice anunturi pe platforme populare, cat si pentru platformele respective. Companiile au oportunitatea de a-si promova produsele sau serviciile si de a gasi clienti noi in cel mai rapid si accesibil mod. O campanie bine conceputa permite acestor companii sa economiseasca sume substantiale de bani, deoarece valoarea fiecarei vizite de la un potential client depaseste costul click-ului platit platformei.

Cele mai bune platforme pentru campaniile pay per click

Promovarea pay per click prin Google Ads se bazeaza pe cuvintele cheie, motiv pentru care companiile trebuie sa aleaga cele mai sugestive cuvinte pentru anunturile lor. Campaniile PPC le permit sa urmareasca si sa monitorizeze daca anunturile lor sunt de succes si care dintre ele prezinta cel mai mare interes pentru utilizatori.

Google Ads este cel mai popular sistem de publicitate din lume, deoarece permite companiilor sa creeze anunturi care sa apara pe motorul de cautare Google si pe alte platforme detinute de acesta. Zilnic, in toata lumea se inregistreaza miliarde de cautari pe acest motor de cautare, motiv pentru care alegerea acestei strategii de marketing online poate propulsa veniturile si portofoliul de clienti al unei companii.

Pe langa Google Ads, care este cea mai importanta platforma PPC, exista si alte platforme precum Facebook Ads, Twitter Ads, Linkedin Ads insa cele mai mari profituri sunt generate din anunturile si reclamele afisate pe Google.